(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Koukku 70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 122
Liittynyt: 14:15, 19.01.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kalajoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Koukku 70 »

Vaasasta, tuurista ja pietarsaaren petpointista.. Kokkolan on aika hirmuisen retuperällä... Ylivieskassakin on kuulemma varteenotettava liike....
Jos tollaisia matkoja, niin kannattaa varmaan käydä katsastaan myös Raahen koiratarvike. Ihan jees liike.
Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.;)
poppu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 11:03, 29.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Keski-Pohjanmaan harrastajat

Viesti Kirjoittaja poppu »

Löytyykös Keski-Pohjanmaalta paljonkin harrastajia? Liittykääs Facebookissa https://www.facebook.com/groups/212409115509155/ :)
60,200,600
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Laitoin anomuksen vetämään ryhmän jäsenyydestä :D
Koukku 70 kirjoitti:tollaisia matkoja, niin kannattaa varmaan käydä katsastaan myös Raahen koiratarvike. Ihan jees liike.
Kannattaa käydä katsomassa, on tosiaan parempi kalatarjonta, kun nimi antaisi odottaa.
DJmohican
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 16:46, 27.10.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja DJmohican »

Ostetaan !!! Plekoja & rauskut ... Tarjouksia tulemaan
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Olisiko kenelläkään myynnissä sukarapuja Kokkolan alueella?
Värillä ei ole väliä, eikä "puhdasrotuisuudella". Ihan omaksi iloksi ja akvaarioon levää syömään ottaisin.
Kuparimonnisen poikasia on kasvamassa, eli niihinkin voin vaihtaa, kunhan tulevat sopivaan ikään. Nyt ovat n. sentin mittaisia.
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Mahtaako Ylivieskan akvaarioliike olla vielä toiminnassa? Aikaisemmin täällä kirjoitettiin, että olisi lopettamassa?
Jos olet hiljattain käynyt, niin oliko mitään erityistä jonka vuoksi kannattaisi täältä Kokkolasta ajella sinne? Kokkolan liikkeessä on ollut pitkään heikko valikoima sekä kaloista, että kasveista.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja urppis »

monnifan: Kokkolan liikkeeseen on tulossa piakkoin täydennystä. Muistaakseni nyt tai seuraavana tiistaina. Näin oli meininki ainakin.
1000 litraa vesivahinkoa
poppu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 11:03, 29.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja poppu »

Minä olen menossa Tuurin kalajuttuun perjantaina 23 päivä. Jos jollain on tarvetta kaloille, voin hakea samalla. Laittakaa YV.nä niin annan lisätiedot =)
60,200,600
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Tietääkö kukaan Kokkolan akvaarioliikkeen toiminnasta. Olen odotellut Kokkolan liikkeeseen tulevaa kalalähetystä koko kevään. Minun nähdäkseni mitään suurempaa määrää ei missään vaiheessa ole altaisiin tullut.

Hakusessa olisi niinkin peruskala, kuin miljoonakala. Olisiko siis kenelläkään Kokkolan lähistöllä (kohtuullisen ajomatkan sisällä) myydä muutamaa naarasta ja vaikka paria kaunista urosta. Tyttären pikkualtaaseen ollaan odoteltu ja hyvin on tyttö malttanut odottaa. Jokaisella käynnillä Kokkolan liikkeessä on luvattu kalalähetyksen olevan pian tulossa. Ei jaksa lapsi enää kolmatta kuukautta odottaa, kun allas odottaa valmiina.

Voisin myös vaihtaa kuparimonnisen poikasiin. Ovat nyt 1,5-2cm pituisia. Sikälikin olisi mukavaa tehdä vaihtarit jonkun harrastajan kanssa, kun Kokkolan liikkeeseen ei haluaisi pieniä viedä. Altaat ovat todella likaiset ja niissä on ollut jakaisella käynnillä kuolleita kaloja.

Onko Ylivieskan liike lopettanut? En saanut puhelimitse yhteyttä. Siellä olen aikaisemmin asioinut ja kovasti tykännyt.
touho30
Junior Member
Junior Member
Viestit: 160
Liittynyt: 20:43, 18.04.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kalajoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja touho30 »

Ylivieskan liike on lopettanut jo ajat sitten, olisko ollut loppukesää kun sieltä altaita käytiin ostamassa loppusiivousten alta pois. Harmi todella kun lopetti, sielä tuli itsekin asioitua.
Kokkolan eläinkaupassa olen kerran käynyt ja toista kertaa en mene. Tosiaankin kuolleita kaloja altaissa ja monessa sairaita, selkärangoistaan vääntyneitä kaloja, hyi :cry:
Raahesta olen nyt sitten löytänyt lähimmän akvaariokaupan ja tyytyväinen olen ollut heidän tarjontaan ja palveluun :)
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Vieläkös tässä ketjussa on elämää? Oi vanhoja hyviä aikoja, kun oikein tavattiin ja päiviteltiin toistemme altaita. Minäkin myin kaiken pois. Jäljellä on enää pölyinen pikkulaatikollinen kantoja ja kaikenlaista tilpehööriä, mistä ei enää kukaan ota selvää, mihin ovat joskus kuuluneet. Mutta ANNAPPAS OLLA - Nyt on taas niin maan [sensuroitu] akvaariokuume niskassa, että vuorokauden sisään olen katsastanut kaikki valtakunnassa myynnissä olevat lähimaillekaan sopivat purkit, tutustunut nettikauppojen valikoimiin, käynyt painamassa hikisen nokanjälkeni ainakin 37:n myyntialtaan lasiseinään, tilannut poismyytyjen tilalle Markku Varjon perussetin kirjallisuutta ja katunut syvästi kaikkea hävittämääni, jonka joudun nyt kolminkertaisella hinnalla ostamaan takaisin. Mutta olen onnellinen. Tunnen, että sieluni lepää. Ja vielähän tässä on ilta aikaa ennen yöksi töihin lähtöä; ehdin lukea kaikki Aqua-webin viestit kolmelta vuodelta, liittyä takaisin akvaarioseuraan sekä kurkistaa toisen ja kolmannenkin kerran lompsan pohjalle. I'm back!!!!
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

^kylläpäs tunnistin itseni tuosta ylläolevasta. Nimim. Läträämän palannut 8-)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Myös minulla oli monen vuoden tauko kavaharrastuksessa. Joskus 80-luvulla akvaariota tuli pidettyä muutama vuosi. Ilman mitään tietoa asioista ja akvaarioliikkeen herran ohjaisiin sokeasti luottaen.
Siihen aikaan minulla oli muutama sammakkokin akvassa, ihan kalojen kanssa. Niitä myytiin nimellä kellosammakko ja kuulemma sopivat hyvin kalojen seuraan. Kerran lomalla ollessamme sitten olivat kömpineet kaikki kuivalle maalle ja kuolleet. Hoitaja ei ollut edes huomannut.
Nyt on kolme allasta, joiden kanssa touhutaan. Kuume ei näytä laantuvan!
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Hei, oisko vanha remmi koossa taas kohta ;) Olis kyllä huippumahtavaa tavata taas pitkästä aikaa, kuka emännöi/isännöi? Minäkin lupaan keittää kahvit ja nisuakin voin tarjota, vaikkei yhtään allasta olekaan teille näyttää :( Meillä tosiaan uusi talo mätänee pystyyn tuolla kylällä ja vuokralle muutettiin, joten kaikki altaat on pois laitettu :( Mutta täältä vielä noustaan, niinkuin tuulahelena asian ilmaisi; I´LL BE BACK!
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Kyllä täällä koko ajan altaan kanssa läträtään tosin kiekkoja ei enää ole ollut vähään aikaan :( Vähän puoli valoilla ollaan menty kun on kiekkojen jälkeen yrittänyt etsiä jotakin kivaa kalastoa eikä mikään ole miellyttänyt. Allas on juuri muuttunut Malawi altaaksi ja nyt on taas virtaa ja intoa vaikka kuinka paljon.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Mulla on pari kipollista vettä edelleen, mutta mitään jännittävää niissä ei tapahdu. Olkkarin isoon kippoon olen saanut kasvatettua hienon ja tasaisen partaleväkerroksen lehtiksien iloksi ja pikkualtaassa on niinkin erikoisia kaloja kuin neontetroja.

Treffaaminen kuulostaa hyvältä. Meillekin saa tietysti tulla (jos mä ehdin sitä ennen hankkia jostain lainaan muutaman leväbarbin ;-) )

Vetistä Uutta Vuotta kaikille♥♥♥
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Hei

Täällä on yksi fisu-mamma Keski-Pohjanmaalta. Lämmittelin vanhan akvaarioharrastuksen kuutisen vuotta sitten eloon. Nyt on kolme akvaa käynnissä. Ihan peruskaloja tarhailen. Kovasti tykkään lehtikaloista, joita on yksi pari. Monniset ja barbit ovat myös suosikkeja. Tyttärellä on miljoonakaloja.
En ole facebookissa, joten sen ryhmiin en kuulu. Tällä sivustolla olen käynyt aina katsomassa nämä Keski-Pohjanmaan kuulumiset. Täällä ollaan paljolti nettikauppojen varassa, kun akvaarioliikerintamalla on niin vaisua. :)
poppu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 11:03, 29.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja poppu »

Kaikki jotka löydätte itsenne facebookista, liittykääs keski-pohjanmaan akvaarioharrastajat ryhmään. Siellä mukava meno, voi kaupata ostaa kysellä auttaa tai muuten vaan pulista =) Ryhmästä löytyy jo 50 keskipohjanmaalaista harrastajaa.
60,200,600
ristiakva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 14:57, 09.12.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ristiakva »

Vieläkos Pohjanmaalla on elämää?
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Tuulahelena kirjoitti:Vieläkös tässä ketjussa on elämää? Oi vanhoja hyviä aikoja, kun oikein tavattiin ja päiviteltiin toistemme altaita. Minäkin myin kaiken pois.
Herätellään ketju henkiin, niin jospa tänne sitten syntyisi elämää. Tosiaan vähän puolivaloilla on menty tässä muutama vuosi, mutta
tällä kertaa en ole myynyt kaikkea pois :D Muuta en ole juuri tehnyt, kun vaihtanut vedet silloin tällöin. Ja tietysti repinyt ämpärillisen kasveja altaista pois, kun ovat alkaneet liiaksi metsittyä.

Havahduin, että pienemmässä altaassa on sellainen kalasto, että mahtaisi Aqua Webbiläisiä huvittaa: 160 litraisessa 2 mustatetraa ja 5 punatetraa + partamonni ja pari monnista( näiden tarkkaa määrää ei pysty sanomaan, koska kasvillisuutta on niin paljon)
Tämän pienemmän altaan kohtaloa olen välillä miettinyt.
vege kirjoitti:Kyllä täällä koko ajan altaan kanssa läträtään tosin kiekkoja ei enää ole ollut vähään aikaan :( Vähän puoli valoilla ollaan menty kun on kiekkojen jälkeen yrittänyt etsiä jotakin kivaa kalastoa eikä mikään ole miellyttänyt. Allas on juuri muuttunut Malawi altaaksi ja nyt on taas virtaa ja intoa vaikka kuinka paljon.
Kiekot olen vielä pitänyt. Vanhimmat, jotka ostin poikasena ovat nyt 5 vuotta vanhoja ja reilusti CD-levyä isompia. Osa on näitten jälkeläisiä, yhteensä 7 kiekkoa vielä. Kyllä noita ihmiset ihailevat aika paljon, varsinkin ensimmäistä kertaa ulko-ovesta tulevat, kun ovat tuossa ensimmäisenä tulijaa tervehtimässä.

Voisin minäkin joskus Raahessa kahvit keittää, jos porukalla ois intoa täällä kokoontua. Kasvit voidaan samalla harventaa kävijöiden mukaan :)
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Meillä nyt lähti pöristelemään tuollainen 65 litrainen pikkupurkki taas [:I] Tuossa on jo tovin kasvatellut kasvejaan, mutta elämää siellä on vasta muutama omppu. Tarkoitus olisi hankkia rasboroita, ainakin hehkuja ja ehkä muutama hunajarihmakala... Mutta täältä suunnaltahan niitä ei saa mistään :(
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
touho30
Junior Member
Junior Member
Viestit: 160
Liittynyt: 20:43, 18.04.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kalajoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja touho30 »

Kierteisiä tarjolla, tulkaa hakemaan pooiiissss!!
ristiakva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 14:57, 09.12.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ristiakva »

Jos joku haluaa hakea, niin Vaasassa olisi tarjolla harmaita maatiaismiljoonakaloja. Nyt on erityisen tiheään asuttu allas, kun jouduin toisen tyhjentämään.
poppu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 11:03, 29.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja poppu »

Kiekkokaloja myynnissä n. 20kpl.. YV:llä lisää infoa
60,200,600
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Nostellaas tätä ketjua vähän näkösälle. Kaikki tietysti asustelevat nykyään facebookissa, vieläkö joku lukee aquawebbiä?
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”