Akvaariokauppoja pk-seudulla?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ontto
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 08:41, 05.10.2001

Akvaariokauppoja pk-seudulla?

Viesti Kirjoittaja ontto »

En tiedä onko soveliasta tällain mainostuttaa, mutta kertokaapas hyviä kalaputiikkeja pääkaupunkiseudulta, joissa olisi mahdollisimman laaja sekä laadukas akvaariovalikoima. Tackar och bockar.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

En itse tosin asu Helsingissä, mutta olen toki käynyt siellä. Kerrankävin tuolla Stockmannin akvaarioliikkeessa ja siellä on mielestäni aika laaja akvaarioliike. Entosin tiedä minkälainen se on nykyisin, sillä kävin siellä vuonna 1994.
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Laajin valikoima varmaan on Lemmikkieläinkeskuksessa. Merikaloista alligaattoriin vai mikä kaimaani lieneekään? Ei ilmeisesti ole myynnissä, vaikka sellainen olisikin vekkuli lemmikkieläin kerrostalossa. Voisi ihmiset hississä katsella, kun kaimaani olisi talutushihnassa
Joo mutta asiaan...

Eli Lemmikkieläinkeskus on sörkässä/kalliossa. Toinen liike sörkässä/kalliossa on Akvaario Arena. Ihan kiva valikoima sielläkin. Tosin altaat jättivät hieman epäsiistin vaikutelman itselleni. Sitten on Helsingin Akvaariokeskus Ruoholahdessa. Kattava valikoima monneja + muita kaloja. Jopa malaweja.

Stockmannilla tietysti on kanssa kattava valikoima kaloja, mutta akvaariot ovat todella karut eivätkä minua ainakaan houkuta ostamaan mitään elävää. Lisäksi aika usein sairaita kaloja tankissa + muita asioita joita on käyty läpi eri keskustelussa.
Noissa paikoissa olen itse käynyt ja itse aion kaloja lisää hommata Akvaariokeskuksesta ja Lemmikkieläinkeskuksesta. Antoivat parhaan vaikutelman.

Vantaalla Myyrmannissa olevaa Faunatarta monet myös kehuvat. Itse en ole siellä käynyt.

Että sellasta. Nämä tietysti ovat vain mielipiteitä. Jokainen kierrelköön ja muodostakoon omat mielipiteet...

-------------------------
knu@dlc.fi
ICQ: 108723494
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Siniriutta kehä III:n ja Vihdintien risteyksessä on hyvä paikka. Varsinkin jos merivesi ja Malawi sekä Tanganyika kiinnostaa.

Tikkurilassa on myös hyviä liikkeitä. Akvaario Kurki ja Sinipyrstö. Kurjen valikoimat ovat varsin muhkeat.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Siniriutta kehä III:n ja Vihdintien risteyksessä on hyvä paikka. Varsinkin jos merivesi ja Malawi sekä Tanganyika kiinnostaa.


Mitenkäs se Kimin idea amanotyyppisestä altaasta edistynyt?



-Holzig-
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

On mukava itsekin saada tietää hyviä akvaarioliikkeitä Helsingin ja muutenkin pääkaupunkiseudun suunnalla.

jos joskus itsekin tulee käytyä joskus.
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Mikäli tarkoitat Amazon-biotooppia???, niin sivuilta on uusi kuva isosta altaasta.
www.siniriutta.fi
Kuvan perusteella allas näyttäisi edistyneen viime näkemästä. :)
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Mikäli tarkoitat Amazon-biotooppia???, niin sivuilta on uusi kuva isosta altaasta.
www.siniriutta.fi
Kuvan perusteella allas näyttäisi edistyneen viime näkemästä. :)



Tuota allastahan minä tarkoitin, mutta ainakin vielä siis varsin vaiheessa mikäli yhtään ymmärsin oikein suunnitelmat.

-Holzig-
Jenni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 55
Liittynyt: 23:26, 16.11.2001
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja Jenni »

EIKÄ VÄHITEN TÄRKEIMPÄNÄ:

Tuetaan herran tähden kaikki yhdessä verottajan vaanimia, niska limassa yötäpäivää raatavia pienyrittäjiä ja heiltä saamaamme palvelua, eli

PYSYKÄÄ POISSA SIELTÄ STOKKALTA!

Ison tavaratalon meininki on rahat pois eikä turhia kysellä
(myisivät varmaan hainpoikasen kurkkupurkkiin jos niillä sellaisia
olisi, näin kärjistetysti).Myyntiakvaariot karseita. Ainakin joidenkin myyjien "asiantuntemus"ja ammattietiikka on olematon. Stokkalta et saa mitään, mitä ei saisi
muualta parempaan hintaan ja hyvä palvelun siivittämänmä.

Hintaesimerkki: kiilakylki
Akvaariokeskus 8 mk
Stokka 20 mk

Vaikka näin ei olisi, antaisin silti itse rahani mieluummin pienyrittäjälle kuin suurriistoyritykselle, joka ei myöskään maksa työntekijöilleen kunnolla.Meni talouspolitiikaksi, mutta tässäkin
on mahdollisuus parantaa maailmaa :).

Koska en itse ole vaivautunut opiskelijakuukausibussikorttini
kantaman ulkopuolelle, kehun vielä kerran HELSINGIN puolella
Ruoholahden akvaariokeskusta. Myyntiakvaariot ovat siisteimmät
ja viihtyisimmäit näkemäni, palvelu äärimmäisen asiantuntevaa
ja ystävällistä, ainakin pienen alennuksen saa aina. Kasvi, monni-
ja plekovalimkoimat hyvät, melkein kaikkea taitaa saada tilaamalla.
Lettu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 12:53, 16.08.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lettu »

Periaatteessa olen samaa mieltä Stockasta. Mutta on siitä myyjien tietämättömyydestä joskus hyötyäkin. Tapiolan Stockalta sain viisi kappaletta kääpiönuoliaisia yhteishintaan 25 mk, myyjä kun ei tiennyt mitä olivat

Onko kenelläkään mielipidettä Ison omenan Faunattaresta?
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Onko kenelläkään mielipidettä Ison omenan Faunattaresta?
Siellä ei vaan oikein ole mitään. Muuten tää valikoima on normaalia faunatar-luokkaa, mutta tilat on vain huomattavasti pienemmät siitä mitä muutamassa isommassa faunattaressa on. Mut kait se siitä johonkin kehittyy. En vaan tosin tiedä mihin. Pari kertaa olen siellä ohimennen käynyt ja ainakin tähänn asti on ollut ihan muutamaa peruskalaa.

Tosin pienuus ei ole mikään tekosyy, kun katsoo Leppävaarion ja Akvaariokeskuksen valikoimia tilaansa nähden. Mut faunatarhan keskittyy muihinkin elukoihin kuin pelkästään kaloihin.
fisher
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 15:20, 28.11.2001

Viesti Kirjoittaja fisher »

Tässä pari hyvää kauppaa:
Leppävaario
Faunatar
Akvaarioarena
Helsinginakvaariokeskus

yksi kauppa jossa ei kannata käydä:
Stokka(kalat huonovointisia, jopa kuolleita, hinnat kalliit, parempia saa halvemmalla kunnon kaupoista)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”