Paras pH-testi

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Paras pH-testi

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Etsin hyvää ja tarkkaa pH-testiä mitatakseni Malawialtaani pH:ta. Mikä on mielestänne paras testi tähän tarkoitukseen?

Digitaalisiin vempeleisiin tuskin investoin ;), mutta tarkoitus olisi löytää testi, jolla pH:n saa kohtuu tarkasti selville. Seran normaalilla testillä, kun ei meinaa saada selville onko pH lähempänä 8:aa, kuin 9:sää!
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Omat pH-testi kokemukset rajoittuu Wardleyn Junior testiin, en suosittele, ja JBL:n tarkempaan malliin.
Ainakin minun mielestä JBL:n versio on tarpeeksi tarkka (0.2 asteikko) ja tuntuu myös pitävän paikkansa suht hyvin.


- Varaudu tulooni varsinkin silloin kun et odota minua! -
Gandalf
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Minä voisin nyt kyllä pistää ilmaisen mainoksen periaatteistani poiketen koska olen käyttänyt tätä ph testiä kohta 7-8 vuotta ja olen siitä itse tykännyt.

Testi on Waterlife. BROAD-RANGE PH TEST.

Vaikkakin testi on niinsanottu laajakaistainen ja taulukko on 4-9 välillä eikä se näytä ph:ta käytännössä kuin asteen väleillä niin ainakin itse opin sitä lukemaan niin että pystyin arvioimaan ph:n tarkasti tällä testillä. Minulla on ollut myös dikitaalisia mittareita käytössä ja olen pystynyt tuloksia vertaamaan. Testissä on selkeät erot värikartassa. Ne ph puskurit jotka paketissa mukana tulee olen ensitöikseni uuden ph pakkauksen avattuani nakannut roskakoriin...
Lisäksi valmistajan suositus ph:n mittaamiseen on 10 ml vettä + 4 tippaa reneganssiliosta, itse käytin 2,5ml vettä ja 1 tippa reneganssiliosta tulos on sama ja testi on riitoisa.

Arvosana testille minulta 10-

Suomen Akvaariotukku paljonko tällä mainoksella saa ?.

Ylläoleva tukun maininta on vitsi, asia on tosi.




-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.

Muokattu - Timppa on 17/11/2001 21:23:29
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Kiitos. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”