Kysymys H:ki / Espoo akvaarioharrastajille.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Kysymys H:ki / Espoo akvaarioharrastajille.

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Kuka tietää linkkinä olevan suoankeriaan tieteelisen nimen ?. Jäi vaan vaivaamaan tuo hintapolitiikka olisi kiva nähdä kalasta kuva jolla on noin "suolainen hinta" vaikkakin olen ankeriaita nähnyt ennenkin mutta tämän täytyy olla hieno !.


http://www.fourtalk.net/fourtalk.phtml? ... id=1110377




-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

quote:
Kuka tietää linkkinä olevan suoankeriaan tieteelisen nimen ?. Jäi vaan vaivaamaan tuo hintapolitiikka olisi kiva nähdä kalasta kuva jolla on noin "suolainen hinta" vaikkakin olen ankeriaita nähnyt ennenkin mutta tämän täytyy olla hieno !.


http://www.fourtalk.net/fourtalk.phtml? ... id=1110377




-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.

olen kyseisen elukan nähnyt useamminkin kuin kerran..
Mitäänsanomattoman ruskeahko käärmemäinen otus. On lähes kokoajan sille tehdyssä ruukussa sisällä. Passiivinen. Välillä nousee ottamaan ilmaa (nostaa naaman pinnalle). Jotenkin sympaatinen

tankin kyljessä lukee: elmeri on älykäs eläin.

Ei väritykseltään vedä mitään vertoja suolavedessä eläville mureenoille, mutta ulkomuodoltaan muistuttaa huomattavasti niitä. Olen olettanut että Pekka Sivanderin sivuilla mainittu makeanveden mureena olisi samankaltainen otus. Luultavsti olen kuitenkin väärässä, kuten yleensäkin kun aletaan olettamaan asioita

Muokattu - jusa on 12/11/2001 18:14:31
salaatti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 20:42, 27.10.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja salaatti »

quote:
Kuka tietää linkkinä olevan suoankeriaan tieteelisen nimen ?. Jäi vaan vaivaamaan tuo hintapolitiikka olisi kiva nähdä kalasta kuva jolla on noin "suolainen hinta" vaikkakin olen ankeriaita nähnyt ennenkin mutta tämän täytyy olla hieno !.



Tämä otus on edelleen kai se minun vanha otukseni.
Itse ostin sen aikoinaan Marmorisuoankeriaana ( Synbranchus marmoratus. Tri Axelrodin Atlas 5.s painos 1990 sivu 529).
Vaihdoin sen Leppävaariossa muutamaan Synodontikseen.
Siitä oli pakko luopua kun en viittiny 500 litran pönttöä sille kokonaan pyhittää. Se kun ...kele söi kaiken muun mm. Tulisuusta oli, eräänä iltana tullessani kotiin, enää puolikas jäljellä. Ei kai ollu jaksanu syödä sitä kokonaan, se kun oli silloin vain n. 15 - 20cm pitkä pikkusormen paksunen kärmes.
Tiedä sitten onko se viisastunu iän myötä, mutta viimenen pisara sen kanssa oli se kun se ei enää antanu putsata pönttöä vaan tuli mutustelemaan sormia kun yritti laittaa käden akvaarioon.
Että tämmöstä opetusta. Pitäs aina kysyä millaista petoa on ostamassa. Vaikka tässä tapauksessa myyjäkin olis voinu vähän varotella.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

quote:
Tiedä sitten onko se viisastunu iän myötä, mutta viimenen pisara sen kanssa oli se kun se ei enää antanu putsata pönttöä vaan tuli mutustelemaan sormia kun yritti laittaa käden akvaarioon.



Elmeri on älykäs eläin.
salaatti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 20:42, 27.10.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja salaatti »

quote:


Elmeri on älykäs eläin.


Niinpä. Olispa itse ollu kans. *painaa nöyränä päänsä alas*
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

quote:

Tämä otus on edelleen kai se minun vanha otukseni.
Itse ostin sen aikoinaan Marmorisuoankeriaana ( Synbranchus marmoratus. Tri Axelrodin Atlas 5.s painos 1990 sivu 529).
Vaihdoin sen Leppävaariossa muutamaan Synodontikseen.
Siitä oli pakko luopua kun en viittiny 500 litran pönttöä sille kokonaan pyhittää. Se kun ...kele söi kaiken muun mm. Tulisuusta oli, eräänä iltana tullessani kotiin, enää puolikas jäljellä. Ei kai ollu jaksanu syödä sitä kokonaan, se kun oli silloin vain n. 15 - 20cm pitkä pikkusormen paksunen kärmes.


Tiedä sitten onko se viisastunu iän myötä, mutta viimenen pisara sen kanssa oli se kun se ei enää antanu putsata pönttöä vaan tuli mutustelemaan sormia kun yritti laittaa käden akvaarioon.
Että tämmöstä opetusta. Pitäs aina kysyä millaista petoa on ostamassa. Vaikka tässä tapauksessa myyjäkin olis voinu vähän varotella.






Sehän hieno kala on. Luulempa että kalliiseen hintaan Terolla on syynä silloin tuo mainitsemasi asia ettei Tero tahdo myydä kalaa sen takia kun tietää minkälaisesta kalasta tosiasiassa on kysymys = peto.

Jos tuollaisen kalan asiakkaalle myy niinsanotusti tietämättömänä että kyllä se sinun altaasesi sopii ja se vetää asiakkaan muut kalat välipalana niin on varmaa että asiakas ei toistakertaa kaupan ovea heti avaa ja mitä Teroa tunnen niin sitä Tero ei tee.

Nyt olisi salaatti hyvä paikka mainostaa liikettä mistä sen ostit kun asiantuntemusta liikkeessä kerran on... * )




-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.
salaatti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 20:42, 27.10.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja salaatti »

quote:Sehän hieno kala on. Luulempa että kalliiseen hintaan Terolla on syynä silloin tuo mainitsemasi asia ettei Tero tahdo myydä kalaa sen takia kun tietää minkälaisesta kalasta tosiasiassa on kysymys = peto.

Jos tuollaisen kalan asiakkaalle myy niinsanotusti tietämättömänä että kyllä se sinun altaasesi sopii ja se vetää asiakkaan muut kalat välipalana niin on varmaa että asiakas ei toistakertaa kaupan ovea heti avaa ja mitä Teroa tunnen niin sitä Tero ei tee.

Nyt olisi salaatti hyvä paikka mainostaa liikettä mistä sen ostit kun asiantuntemusta liikkeessä kerran on... * )

Se taisi olla tuo vanha Sinipyrstö (vai mikä hitto se oli), nykyään se on kai Kobylin. Että sitä ei tartte mitenkään karttaa.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

quote:

Se taisi olla tuo vanha Sinipyrstö (vai mikä hitto se oli), nykyään se on kai Kobylin. Että sitä ei tartte mitenkään karttaa.



Täytyypä mainita Koipeliinin Mikille = Kobylin Mikki että että tiedätkös millaisia kaloja asiakkaillesi myyt...

Tunnen Mikin hyvin.

-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.
salaatti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 20:42, 27.10.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja salaatti »

quote:
quote:

Se taisi olla tuo vanha Sinipyrstö (vai mikä hitto se oli), nykyään se on kai Kobylin. Että sitä ei tartte mitenkään karttaa.



Täytyypä mainita Koipeliinin Mikille = Kobylin Mikki että että tiedätkös millaisia kaloja asiakkaillesi myyt...

Tunnen Mikin hyvin.

-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.

Ettei vaan kukaan saa väärää käsitystä.*pelon puistatus*
Kuten tuossa mainitsin: Se oli sitä vanhaa aikaa aikaa (visiin melkeen 10 vuotta sitten) eli Mikki tuskin on mitenkään syyllinen. Siellä tais olla silloin jotain nuoria tyttöjä myymässä (kesäappareita?) ja paikan nimi oli *vaipuu mietteisiin* kai Sinipyrstö. *pelkää dementoituvansa*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”