Turun ja seudun akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Sen enempää puuttumatta Puutorin akvaarion hyviin tai huonoihin altaisiin, en pidä heidän valokannesta. Akva sinänsä meillä toimii ihan hyvin 136l, mutta valokansi on täys susi.
Mimosa X
Senior Member
Senior Member
Viestit: 663
Liittynyt: 09:44, 20.09.2006
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Mimosa X »

Tankero kirjoitti:Sen enempää puuttumatta Puutorin akvaarion hyviin tai huonoihin altaisiin, en pidä heidän valokannesta. Akva sinänsä meillä toimii ihan hyvin 136l, mutta valokansi on täys susi.
Meillä tuo on ihan hyväksi todettu isoimmassa altaassa. Joskus mulla oli semmoinen 136- litrainen valokannellinen Puutorin allas ja siinä se valaisinläpyskä vääntyi hoitokissojen toimesta.. Käykö teillä myös kissat akvaarion päällä? Se on aika letkua materiaalia kyllä tuo... Siirrellessä myös ärsyttävä, raappii ihoa herkästi tms. Mutta tuossa isossa altaassa on tilaa sen edessä sen verran ettei tarvitse normaalihoitotoimenpiteissä ollenkaan ottaa pois. Joten silloin oikein hyvä.
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Ei meillä onnex kissat ole sinne menneet, vedessä olisivat samantien :D Tohon isoon altaaseen yx yö yinen koitti mennä, siinä kun ei ole peitinleaseja ollenkaan ;)
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Luulisi katin kerrasta oppivan jos sinne menee? Itselläni ei tosin kissaa ole ja naapurinkin katista sopisi jonkun tehdä hanskat itselleen. :mrgreen:

JA kyllä se toimivampi ja esteettisempi on kuin esim. giantin peltikotelot tai juwelin umpikansi. Kaupan etiikkaan en ota kantaa, mutta altaat mielestäni kyllä ihan jees.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Aqualung kirjoitti:Luulisi katin kerrasta oppivan jos sinne menee?
Ei ne...
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Sen verran tyhmä kysymys tässä tuli mieleen, et jos kerran lasit oikeaoppisesti tulisi liimata pohjalasin ympärille, niin miten ihmeessä sillon päätylasit joutuu sivulasien väliin?
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Koska ei ole käytännöllistä leikata pystysaumoja 45 asteen kulmaan?


__ = pitkät sivut
I = lyhyet sivut
.. = pohja

Perspektiivi suoraan ylhäältäpäin:
_____________________________
I ..........................................I
I ..........................................I
I ..........................................I
I ..........................................I
I ..........................................I
_____________________________
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Oli kaveri eilen käynyt Puutorin Akvaariossa piruuttaan, kun oli työmatkan varrella. Kuvaus paikasta sai kylmät väreet menemään selkäpiissä :(. Kala-altaissa ei ollut kuulemma kuin korkeintaan yksi kasvi eikä kaikissa pohjahiekkaa/-soraa lainkaan. Joissakin oli ehkä pari kourallista (kuulemma ei niin paljoa että olisi pohja kokonaan peittynyt). Ja yleisesti ottaen kasveja oli minimaalisesti ja kärsineen näköisiä. Yleisvaikutelma oli paikasta ollut todella synkkä muutenkin.

Vaikka en itse ole tuolla uudessa paikassa käynyt lainkaan ja nähnyt tilannetta todellisuudessa, niin jo tuon kaverini kuvauksen perusteella olen sitä mieltä, että tuolta ei kenenkään pitäisi ostaa enää yhtään mitään. Ei edes niitä akvaarioita, vaikka olisi miten hyvin tehty. En halua tässä ketään erikseen syyllistää tms., mutta kyllä minä ainakin miettisin tarkkaan, haluaisinko tuota toimintaa tukea millään tavalla :|. Ja nimenomaan akvaarioillahan tuo paikka taitaa joten kuten pysyä pystyssä, joten miksi pitää tuonne rahansa kantaa, kun muitakin osaavia akvaarionvalmistajia on olemassa? Vaikka itse en todellakaan kieriskele rahoissa, niin en hakisi tuolta allasta vaikka puoli-ilmaiseksi saisin. Tämä kun taitaa olla ainut varteenotettava keino vaikuttaa tuon kioskin karseaan toimintaan :x.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

akvaristi kirjoitti:Oli kaveri eilen käynyt Puutorin Akvaariossa piruuttaan, kun oli työmatkan varrella. Kuvaus paikasta sai kylmät väreet menemään selkäpiissä :(. Kala-altaissa ei ollut kuulemma kuin korkeintaan yksi kasvi eikä kaikissa pohjahiekkaa/-soraa lainkaan. Joissakin oli ehkä pari kourallista (kuulemma ei niin paljoa että olisi pohja kokonaan peittynyt). Ja yleisesti ottaen kasveja oli minimaalisesti ja kärsineen näköisiä. Yleisvaikutelma oli paikasta ollut todella synkkä muutenkin.

Vaikka en itse ole tuolla uudessa paikassa käynyt lainkaan ja nähnyt tilannetta todellisuudessa, niin jo tuon kaverini kuvauksen perusteella olen sitä mieltä, että tuolta ei kenenkään pitäisi ostaa enää yhtään mitään. Ei edes niitä akvaarioita, vaikka olisi miten hyvin tehty. En halua tässä ketään erikseen syyllistää tms., mutta kyllä minä ainakin miettisin tarkkaan, haluaisinko tuota toimintaa tukea millään tavalla :|. Ja nimenomaan akvaarioillahan tuo paikka taitaa joten kuten pysyä pystyssä, joten miksi pitää tuonne rahansa kantaa, kun muitakin osaavia akvaarionvalmistajia on olemassa? Vaikka itse en todellakaan kieriskele rahoissa, niin en hakisi tuolta allasta vaikka puoli-ilmaiseksi saisin. Tämä kun taitaa olla ainut varteenotettava keino vaikuttaa tuon kioskin karseaan toimintaan :x.
Täysin samaa mieltä.
Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Juu todellakin toi Puutorin akvaario on järkky paikka, siel on ihan paljaita altaita ja sellasia olemattomia varmaan 10l purkkeja. En rahottaisi sitä firmaa mitenkään.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mua nyt vähän häiritsee nää perustelut tässä. Olen itse vierailujeni perusteella myös sitä mieltä että Puutori on kartettava paikka, mutta se että liike leimataan huonoksi sillä perusteella että siellä ei ole kasveja altaissa, tai että ne kasvit ovat huonostivoivia...miten se liittyy mihinkään? Eläinsuojelulakihan sanoo vain että kaloilla on oltava riittävästi suojaa ettei niitä pelota ja ahdista, mutta ei se kasveista mitään puhu. Suojaa voi järjestää muutenkin. Pohjahiekkaakaan eivät tarvitse muut kuin pohjakalat, joten senkään puute ei välttämättä ole paha asia.
Eli kun moititte liikettä, perustelkaa oikein, eläinsuojelullisiin näkökohtiin perustuvin argumentein (tai ammattitaidottomuudella, tai laaduttomuudella tmv. oikealla asialla). Ankean näköinen liike toki kelpaa perusteluksi, sellainen ei ole viihtyisä, mutta...
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mika Sandell
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2027
Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Mika Sandell »

Olen samoilla linjoilla Marin kanssa. En ole käynyt uudessa osoitteessa. Itse paikkaan sen enempää enää puuttumatta, kasvien tai pohjamateriaalin puuttuminen ei ole oikein hyvä peruste, kun puhutaan kuitenkin lyhytaikaiseksi tarkoitetusta majoituksesta. Tuolla tavalla puhtaanapito ja kalojen haaviminen sitä paitsi helpottuu.
28.1.2012 asti MHS

CorydoradinaeFinland
pikkumyy-75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 190
Liittynyt: 20:15, 08.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja pikkumyy-75 »

Kun itse kävin kyseisessä liikkeessä niin monessa altaassa oli kuolleita kaloja eikä myyjä korvaa lotkauttanut kun poikani asiasta mainitsi.Itse en kyseiseen liikkeeseen enään astu.
180, 2x54 ja nano. Ensimmäinen tuli taloon syyskuussa :) annoin pikkusormen ne vei koko käden.
Mika Sandell
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2027
Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Mika Sandell »

Se että kauppojen altaissa on kuolleita tai huonokuntoisia kaloja, on seikka, josta ei todennäköisesti pääse eroon. Jos niitä on paljon, niin sitten se on huono merkki.

Kaloilla on yleensä takanaan monta muuttoa lyhyellä aikavälillä, ja ketjun jokaisessa kohdassa ei välttämättä olot ole olleet lähelläkään oikeaa. En tunne ko. liikkeen rutiineja, mutta itse ainakin sisällyttäisin aamuaskareisiin raatojen poiskeräämisen. Joskus jotain jää huomaamatta, ja kuoleehan niitä kaloja päivälläkin. Se on sitten myyjästä kiinni, että reagoi asiakkaan palautteeseen, joko poistamalla kuollut kala heti, tai kertomalla sen tapahtuvan tilanteen salliessa. Vaikka toimisikin asiakkaan lähdettyä, mutta jättämällä asiakaalle mielikuva, ettei välitä kommentista, on merkki ammattitaidottomuudesta.
28.1.2012 asti MHS

CorydoradinaeFinland
pikkumyy-75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 190
Liittynyt: 20:15, 08.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja pikkumyy-75 »

MHS kirjoitti:Se että kauppojen altaissa on kuolleita tai huonokuntoisia kaloja, on seikka, josta ei todennäköisesti pääse eroon. Jos niitä on paljon, niin sitten se on huono merkki.

Kaloilla on yleensä takanaan monta muuttoa lyhyellä aikavälillä, ja ketjun jokaisessa kohdassa ei välttämättä olot ole olleet lähelläkään oikeaa. En tunne ko. liikkeen rutiineja, mutta itse ainakin sisällyttäisin aamuaskareisiin raatojen poiskeräämisen. Joskus jotain jää huomaamatta, ja kuoleehan niitä kaloja päivälläkin. Se on sitten myyjästä kiinni, että reagoi asiakkaan palautteeseen, joko poistamalla kuollut kala heti, tai kertomalla sen tapahtuvan tilanteen salliessa. Vaikka toimisikin asiakkaan lähdettyä, mutta jättämällä asiakaalle mielikuva, ettei välitä kommentista, on merkki ammattitaidottomuudesta.
Ymmärrän että kaloja kuolee myös liikkeissä, mutta jos niitä on monessa altaassa niin kyllä itse siivoisin pois ennen kuin asiakkaat niistä mainitsevat. Myyjiä oli kuitenkin kaksi ja me ainoat asiakkaat. Ja liike oli juuri muuttanut että varmasti tilanne on jo parempi :)
180, 2x54 ja nano. Ensimmäinen tuli taloon syyskuussa :) annoin pikkusormen ne vei koko käden.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Kuten olen jo sanonut, koko puljusta ei - sinä ainoana kertana kun siellä kävin - löytynyt ainoatakaan taistoa tai piikkisilmää, muistaakseni ei lehtikalojakaan? Nuo kaikki ovat aika peruskamaa kalakaupoissa. Ja niitä monnisia yms. pidetään laumoittain niissä hädin tuskin 10 litran purkeissa :(

Toisekseen, myyjät ovat olleet ainakin minulle aina veemäisiä. Joko kysymyksiin ei ole vastattu tahi olen saanut vastaukseksi jotain epämääräistä muminaa tai vihaisia katseita. Sen lisäksi minusta esim. ruokapurkkien hinnat ovat korkeat huomioon ottaen sen, että he mainostivat halvempia hintoja muuttaessaan uusiin tiloihin.

Ja lisäksi, olen kuullut aika karseita tarinoita heidän kalasuosituksistaan, tyyliin synnyttävät kovanveden kalat, tetrat, lehtikalat ja tanganjika -kirjoahvenet samaan akvaan ... Siinä syitä miksen halua tukea heidän liikkeensä toimintaa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

No, itse en tosiaan ole käynyt ja kerroin vain tiivistetysti kaverini näkemyksen liikkeestä. Mutta kyllä minun mielestäni pohjaa tonkivilla/hiekkaa tarvitsevilla kaloilla pitäisi olla enemmän kuin "pari kourallista" (kuten kuuleman mukaan oli niiden altaissa) hiekkaa. Se tuskin tekee mahdottomaksi pyydystää altaasta kaloja, jos sitä on hieman reippaammin, vaikkapa nyt koko pohjan peittäen edes. Oman kokemukseni mukaan yleensä akvaarioliikkeiden myyntialtaissa on myös pohjasora tai -hiekka. Tai pari kasvia lisää ruukuissa, ne nyt on aika helppo nostaa pois tarvittaessa. Ei ainakaan muissa akvaarioliikkeissä ole toimintaa häirinnyt [;)]. En osaa sanoa, oliko kaloilla muuta suojaa, unohdin kysyä.

Minusta ei nyt vaan kuulostanut siltä, että kaloille olisi annettu niin hyvät oltavat myyntialtaissa kuin mahdollista. Miksi pitäisi mennä aina rimaa hipoen yli siten, että lain pykälät juuri ja juuri täyttyvät? Lain asettama määritelmä on sitä paitsi ehdoton minimi, joka ei kuitenkaan takaa eläimelle vielä välttämättä hyvää olotilaa, jos ei nyt kärsimyksestäkään voitane puhua. Lakien määritelmät ovat myös aika monessa kohtaa vanhentuneita eivätkä vastaa tätä päivää (yleiesti ottaen, en jaksa tarkistaa, koska eläinsuojelulakia on viimeksi rukattu).

Ja mainitsin noiden kasvien hyvinvoinnin sen takia, että eipä se anna liikkeestä kovin vakuuttavaa kuvaa, jos edes se puoli ei oikein ole kunnossa. Ja minä en ole puhunut siitä mitään, onko kyseisen liikkeen toiminta lainvastaista. Totesin vain, että on aika epäeettistä ja arveluttavaa. Tästä ketjusta (jos oikein muistan) löytyy myös aikaisempi kommenttini heidän osaamattomuudestaan/tietämättömyydestään (olleet ikinä kuulleetkaan mistään bakteerivalmisteista, kun kyselin kypsyttämistä varten) ja sen on tainnut aika moni muukin todeta.

En nyt muista tiedä, mutta minä en todellakaan itse osta sellaisesta liikkeestä mitään, jossa haiskahtaa "whatever"-asenne heti kun sisälle astuu. Miksi kantaisin rahojani liikkeeseen, jossa ei tiedetä mistään mitään (eikä näköjään välitetä asiakkaiden kommenteistakaan), ainakin osa myyntituotteista on kyseenalaisessa kunnossa ja liikkeen olemukseen ja yleisilmeeseen ei ole panostettu pätkän vertaa? Mitä se kertoo liikkeen pitäjistä? Rahat pois asiakkailta mahdollisimman vähällä vaivalla minun mielestäni. Enkä tiedä muista, mutta minä ainakin inhoan välinpitämätöntä asennetta yli kaiken [;)]. Ilmaisinpa nyt mielipiteeni sen suhteen, millaisessa liikkeessä minä haluan asioida.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

No niin, nyt oli niin perusteltu vastaus kuin mitä ajoin takaa.
Ei, rimaa hipoen ei pidä mennä yli ja ilman muuta kaikki nuo mainitsemasi asiat yhdessä vaikuttavat liikkeen imagoon ja viihtyvyyteen, kuin myös niiden kalojen viihtyvyyteen. Siitä olen eri mieltä, että kalojen myyntialtaassa tulisi olla kasveja tai pohjamateriaalia lainkaan, sillä kasvillisia altaita on tarpeen tullen todella hankala desinfioida ja myös se pohjasora haittaa tätä toimenpidettä (ei sillä että uskoisin Puutorilla tätä tehtävän koskaan...). Ja Puutorilla todella on paljon petrattavaa palvelussa, sekä asiantuntemuksessa. En itsekään suosittele kyseistä liikettä, enkä kantaisi omia rahojani sinne.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Jykke
Senior Member
Senior Member
Viestit: 502
Liittynyt: 22:21, 26.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Jykke »

akvaristi kirjoitti: En osaa sanoa, oliko kaloilla muuta suojaa, unohdin kysyä.
Uudessa paikassa en ole käynyt, mutta mitä muistan vanhasta niin siellä oli akvaarioiden kanssa aivan sama juttu, myyntialtaissa hiekkaa/soraa todella vähän, ei kasveja/yksi kasvi eikä muutakaan piiloa kaloille kuin suodattimen taakse meno, onneksi altaissa oli sentään sisäsuodattimet joiden taakse kalat pääsivät piiloon.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Luojan kiitos tämä remmi ei ole käynyt esim Siniriutassa katsomassa miten myyntialtaissa ei ole LAINKAAN hiekkaa ja koko räkki valaistaan yhdellä valolla ylhäältäpäin kaikkien altaiden läpi. :mrgreen:
Ja tämä ei ole puolustelua tuolle paikalliselle.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
jleppako
Junior Member
Junior Member
Viestit: 119
Liittynyt: 16:25, 23.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja jleppako »

Hieman tässä hihityttää. Se oiskin hienoa käydä kalakaupassa ostamassa uusia kaloja kun myyjä vakuutta et kyllä niitä tuossa altaassa on. Ne on vaan nyt piilossa tuolla juurakon ja kasvien takana. Ne on kyllä tosi kauniita ja hyviä kaloja sun altaaseen, laitetaanko parikymmentä pussiin?
Virtanen88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 22:21, 25.08.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Virtanen88 »

Ei tuo Puutorin akvaario nyt niin pahalta vaikuttanut kuin täällä on annettu ymmärtää. Tosin kaikilla kaloilla ei ollut piiloja, mutta käyttäytyminen kaloilla oli ihan normaalia. Myyjä oli mukava, ilmeisesti omistaja. Toki hieman tuntu tulevan puuta heinää juttuina, mutta tiesi taskuravuista kyllä kun niistä juteltiin. Merikalojen akvaariot olivat asiallisen oloisia ja muut eläimet olivat hyvinvoivan näköisiä.

Itse kyllä käynnin perusteella pitäisin ihan muiden tasoisena liikkenä. Kaloja oli suhteellisen laaja valikoima ja nuoria yksilöitä.

Oli ilmeisesti ulkomaalaistaustainen omistaja lievää murretta havaittavissa.
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
Jykke
Senior Member
Senior Member
Viestit: 502
Liittynyt: 22:21, 26.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Virtanen88 kirjoitti: Oli ilmeisesti ulkomaalaistaustainen omistaja lievää murretta havaittavissa.
Taisit vanhemman miehen kanssa jutella? Harvinaista, että häneltä saa mukavaa palvelua, yleensä hänen palvelunsa on todella töksähtävää, toivottavasti on parantanut palveluaan, hän on mielestäni äidinkieleltään ruotsinkielinen joten siitä johtunee suomenkielen murteisuus.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Sisso »

^Ja totisesti aika paljon on saanutkin parantaa ainakin jos meikäläisen roposia mielii. Sen kerran kun olen liikeessä pyörähtänyt, palvelu on ollut todella tylyä ja/tai mulle on puhutu silmätsuut täyteen sellaista tuubaa ettei pahemmasta väliä. Ja kun nyt olen jutellut sieltä kaloja ostaneiden ihmisten kanssa ja tiedän, mitä kaikkea on sitten samaan akvaan myyty (mm malaweja ja kuukaloja samaan paljuun pehmeävetisten kanssa), niin voi morjens, en halua tukea omalta osaltani niin vastuutonta toimintaa.

Aika kivoja kasvilöytöjä tekee joskus Myllyn Faunattaresta sekä ajoittain Kaarinan Lemmikki yllättää harvinaisuuksilla. Jälkimmäisessä toinen myyjistä tuntee kasvit kiitettävän hyvin, mikä ei ole ihan tavallista. Kasveissa vaan on se sama mälsä piirre kuin nuorissa kaloissa on usein, ne eivät näytä kaupassa juuri miltään ja pitää vähän tietää mitä on odotettavissa.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Pall0
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 21:04, 09.10.2011
Akvaarioseurat: TAY, Ciklidistit ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Pall0 »

Kasveista sen verran, että löysin juuri tuolta Myllyn Faunattaresta Anubias barteri var. coffeefolia, kahvikeihäslehden. Oli musta kivannäköinen eikä ainakaan vielä kalat ole sitä syöneet.
Puutorilta saa ihan hyvää palvelua kun puhuu ruotsia, omistaja Göran puhuu paljon mielummin ruotsia kuin suomea. Hänen suomenkielen taidossa on aika paljon parannettavaa.
Sekalaista seurakuntaa isossa tankissa ja pienessä keskenkasvuisia kakaroita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”