Turun ja seudun akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja dsl »

Tässä kun on puhuttu Hgin akvaariokaupoista, niin puhutaan välillä vaikka Turunkin, kun siellä välillä tulee kuitenkin käytyä. Eli mihin kannattaisi mennä tutustumaan?
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

dsl kirjoitti:Tässä kun on puhuttu Hgin akvaariokaupoista, niin puhutaan välillä vaikka Turunkin, kun siellä välillä tulee kuitenkin käytyä. Eli mihin kannattaisi mennä tutustumaan?
Tässä Turun seudun akvaariokaupat, ei missään tietyssä järjestyksessä.
1. Turun Akvaario
Kaarningonkatu 18
(02) 236 5500

2. Uusi Akvaario
Yliopistonkatu 38
(02) 250 3681

3. Puutorin Akvaario
Brahenkatu 14
(02) 233 2515

4. Akvaariopiste
Eerikinkatu 2
(02) 233 2020

5. Zoo Jatar
Kustavintie 4
(02) 239 5657

6. Nord-Pet
Kaskenkatu 8
(02) 234 3747

7. Raision Akvaario
Raisio Varppeenaukio 3
(02) 438 4546

Kommentoimaan en ala, sen hoitakoon joku muu täällä :)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
cW
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 19:41, 04.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cW »

Myllyn Faunattaressakin näytti olevan kaloja ja "rekvisiittaa" myytävänä.
coeliac disease
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

/sam kirjoitti:Tässä Turun seudun akvaariokaupat, ei missään tietyssä järjestyksessä.
Tai ainakin osa niistä. Listaan voisi lisätä vielä Hepokullasta, oliko Karvakorvat. Vaikka SATista kalansa hommaavatkin niin muuten liike on hyvin hoidetun oloinen ja myyjä miellyttävä.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turun ja seudun akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Holzig kirjoitti:Tai ainakin osa niistä. Listaan voisi lisätä vielä Hepokullasta, oliko Karvakorvat. Vaikka SATista kalansa hommaavatkin niin muuten liike on hyvin hoidetun oloinen ja myyjä miellyttävä.
Aivan, nuo olivat pikainen otos hyväksikäyttäen keltaisia sivuja. Lisänä siis Karvakorvat ja kauppakeskus Myllyssä oleva Faunatar.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Kaarinassa olevan akvaarioliikkeen voisi ehkä vielä sisällyttää, varsinkin Hesastapäin matkaaville, samaan Turun alueiden akvaariokauppalistaan.

Muita matkan varrella olevia helmiä ja kiusauksia vaikkapa nyt matkaa suunnittelevalle Diisselille:
Salo, 2 liikettä. Vilhonkadulla suosittelen käväisemään. Toinen liike turuntiellä. Paimion pikkuliikkeen vuoksi ei ehkä ulkopaikkakuntalaisen kannata tehdä mutkaa.

Onkos kukaan käynyt Raisiossa kun siinä joku mainostaa hiukan ennen kustavintietä jostain akvaariokalojen kotimyynnistä? Mitä siellä on ja millainen paikka?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Laakson papan (Turun Akvaario) pojan tukkua voisi myös lämmöllä suositella... tosin sinne ei taida olla asiaa ainakaan jos ei ole asiasta sopinut ennen ilmestymistä. Tukkuliike kun kerran on. Tämä paikka on siis Rymättylässä, Naantalista ~10-15km matkaa.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Hmm. Noista teidän listauksista ei ottanut ihan tarkkaan selvää, mitkä olisi käymisen arvoisia ja mitkä ei.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

dsl kirjoitti:Hmm. Noista teidän listauksista ei ottanut ihan tarkkaan selvää, mitkä olisi käymisen arvoisia ja mitkä ei.
Ne joita minä "suosin" ovat Turun Akvaario ja Uusi Akvaario. Muissa tulee vain käytyä satunaisesti. Noissa em. useamminkin (jos ja kun ehtii)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Soitin tänään Turun akvaarioon ja kyselin kääpiöhammaskarppia, setä joka vastasi, puhui yhtäaikaa kahteen puhelimeen ja yhdelle asiakkaalle, mutta kivaa odotusmusaa, jotain satumaatangoa, niillä oli.
Jessi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 168
Liittynyt: 15:22, 24.09.2001

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Turun seudulla käymisen arvoisia akvaariokauppoja ovat mielestäni:
- Uusi Akvaario Yliopistonkadulla
- Turun Akvaario Kaarnongontiellä
- Karvakorvat Hepokullassa
- Myllyn Faunatar Raisiossa
- Zoo Jatar Suikkilassa

Itse ostan aina eri juttuja eri paikoista... riippuen palvelusta, liikkeen luotettavuudesta, hintatasosta, valikoimasta... (Esim. suodatin ja kalat kannattaa usein ostaa eri paikoista) 8O
Suski
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:06, 24.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suski »

Sitten on vielä toinenkin Zoojatar, joka sijaitsee raisiossa samassa rakennuksessa kuin Rosso. Varissuollakin oli joku liike, mutta en muista nimeä, enkä ole koskaan käynyt.

Minä suosin kahta liikettä:

Turun akvaariosta löytyy eniten monneja, joten siellä käyn säännöllisesti luuraamassa. Hinnat ovat ihan kivat, mutta kantsii karanteenata kalat hyvin ja muutenkin tsekata niiden kunto, on meinaa välillä aika huonokuntoisia kaloja. Tukkuliikkeelle sen jotenkin antaa anteeks... [:I]

Uusi akvaario on nykyään vakiopaikkani, sieltä olen saanut tosi kullanarvoisia vinkkejä kääpiökirjoahvenia koskien. :mrgreen:

Zoojattaresta voi tehdä joskus löytöjä, mutta sielläkin kannattaa katsoa tarkkaan, mistä altaasta voi kaloja ostaa. Minulla on hirvittävän moni sieltä ostamistani kaloista kuollut. [}:)] Henkilökunnan kalatietämys on aika vanhanaikaista ja yleensä vastaus onkin pahaenteinen: Minulla itselläni on juuri noita kaloja... Siinä vaiheessa kun myyjän akvaariosta löytyy oskareita ja iso parvi milliksiä, kannattaa vähän miettiä... 8O (tämä vähän karrikoitua) Yksi löydöistäni oli kultapartamonnit, jotka tällä hetkellä näyttävät valmistautuvan kutuun, saa nähdä kuinka käy!
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Jessi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 168
Liittynyt: 15:22, 24.09.2001

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Suski kirjoitti:Zoojattaresta voi tehdä joskus löytöjä, mutta sielläkin kannattaa katsoa tarkkaan, mistä altaasta voi kaloja ostaa. Minulla on hirvittävän moni sieltä ostamistani kaloista kuollut.
Jos tarkoitit Suikkilan Zoo Jatarta, niin olen huomannut saman... kaikki sieltä ostetut kalat ovat jo vainaita... lukuunottamatta rubiinitetroja, joista 15 kalasta jäi henkiin 8.
SaRa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 18:26, 21.03.2002
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja SaRa »

Holzig kirjoitti:
Onkos kukaan käynyt Raisiossa kun siinä joku mainostaa hiukan ennen kustavintietä jostain akvaariokalojen kotimyynnistä? Mitä siellä on ja millainen paikka?
Käsittääkseni paikka ei ole ollut toiminnassa enää muutamaan vuoteen...Jos nyt puhutaan samasta paikasta (metsän laidassa, vihreä pieni "koppi", jossa katolla kyltti)? Itse asun Raisiossa ja juuri juttelin Raision akvaarion myyjän kanssa ja hän mielestäni juuri sanoi, että paikka ei enää ole toiminnassa, jos vaan oikein ymmärsin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

SaRa kirjoitti:
Holzig kirjoitti:
Onkos kukaan käynyt Raisiossa kun siinä joku mainostaa hiukan ennen kustavintietä jostain akvaariokalojen kotimyynnistä? Mitä siellä on ja millainen paikka?
Käsittääkseni paikka ei ole ollut toiminnassa enää muutamaan vuoteen...Jos nyt puhutaan samasta paikasta (metsän laidassa, vihreä pieni "koppi", jossa katolla kyltti)? Itse asun Raisiossa ja juuri juttelin Raision akvaarion myyjän kanssa ja hän mielestäni juuri sanoi, että paikka ei enää ole toiminnassa, jos vaan oikein ymmärsin.
Todennäköisesti puhutaan samasta paikasta. Kävin joskus viime vuoden puolella siellä pihalla kääntymässä, mutta lähdin suht vikkelään kun ei ketään tuntunut olevan kotosalla.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Hoo, palasinpa juuri Turusta, oli kivaa. Paitsi Puutorin akvaariossa, yllätysyllätys. Joka altaan kyljessä luki 'tarjous', 'erikoisuus' tai 'uutuus'.. ja niitä kammoksuttuja papukaijakaloja löytyi myös, niin vihreänä kuin oranssinakin, nimellä King Kong papukaijakala. Minä kun olen antanut kertoa itselleni, että ko. kaloilla on maahantuontikielto. Hurjaa.
Akvaariopiste ei ollut mitenkään erikoinen, Uusi akvaario sen sijaan oli todella kaiken sen vaivan arvoinen, jonka käytin sen etsimiseen, oi kyllä, puolitoista tuntia kartan ja puhelimen kanssa. Löysin edullisia LDA 25a, tosin joukossa oli myös jotakin ihan muuta lajia, tukevampaa ja pilkullista. Ja nämä kalat maksoivat siis 5.1 €. Turun akvaario oli mielenkiintoinen kokemus, myyjätäti vain ei tiennyt mistä osa kaloista oli kotoisin.
cicely
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 13:21, 22.07.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cicely »

Tähän saa kai turkulainenkin vastata, etenkin kun etsin viestin jostain sivulta 7 kun luin Helsingin akvaarioita käsittelevästi thradista, että Turkuakin koskeva on avattu.

Itse tykkään käydä Hepokullan Karvakorvissa. Kalasto on sellaista peruskalastoa, mutta palvelu on aina asiallista ja ystävällistä. Ekaa akvaariota harkitessa neuvottelin pitkään ja monta kertaa Virven ja Tuijan kanssa, sain paljon hyviä neuvoja ja varoituksia.

Yksikään ko. paikan kala ei ole kuollut "itsestään", muutaman toisin itse onnistua tappamaan. Akvaarioissa ei uiskentele raatoja, ne ovat siistejä ja ainakin mun vajaavaisen käsityskyvyn mukaan hyvin hoidettuja.

Puutorin akvaariossa olen muutaman kerran käynyt kääntymässä, mutta en ole sieltä mitään ostanut. Lähinnä siitä syystä, että en pidä tuputusmyynnistä tai sitä, että kaiken väitetään sopivan kaiken kanssa.

Akvaariopisteestä sai ainakin takavuosina hyvinvoivia ja terveitä kaloja. Siellä vietin mm. yhden tet-jakson yläasteikäisenä.

Myllyn liikkeestä en ole ostanut kuin tarvikkeita (pakosta). Minusta on kurjaa katsoa käpiökokoisia myyntiakvaarioita, jotka on sullottu täpötäyteen kaloja. Lisäksi se on minusta aika hintava paikka.

Ja Uudessa Akvaariossa on tietysti hienot valikoimat. Tosin tällainen yhden seura-akvaarion omistaja ei ehkä osaa arvostaa kaikkia erikoisuuksia niiden arvostamalla tavalla :)
Todellinen epäitsekkyys on toisten kiinnostusten jakamista. - George Santayana
Jessi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 168
Liittynyt: 15:22, 24.09.2001

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Täällä myöskin turkulainen ilmottautuu...

Karvakorvat on tuttu paikka. Siellä on aina ystävällinen ilmapiiri ja hyvä palvelu. Tuntuu, että ihan jokaisesta elävästä olennosta välitetään. Liikkeen akvaarioissa on aika paljon "maskottikaloja", jotka on aikoinaan pelastettu asiakkaiden liian pieneksi käyneistä tms. akvaariosta. Kuitenkin näillä maskoteilla on kyllä nyttenkin mielestäni liian pienet altaat, esim. useita lehtikaloja noin 100 litran altaassa ei ole pidemmän päälle mukavaa. Nämä kalat eivät ole myynnissä, koska niiden ei haluta enää uudelleen joutuvan huonoihin koteihin. Joten isohkojen/isojen akvaarioiden omistajat, käykääpä kyselemässä, joskos "maskotit" saisivat lähteä teidän matkaanne isompaan kotiin.

Puutorin akvaario on boikotissa, epäasiallisen etiikan vuoksi ja lisäksi olen saanut siellä vain epäkohteliasta palvelua. Joskus vuosia sitten kaupassa oli yltäpäältä verinen degu (jyrsijä), jonka häntä oli katkennut epäasiallisen juoksupyörän takia. [}:)]

Uusi akvaario on mukava pikku paikka, ja siellä on laaja valikoima esim. erilaisia ahvenia. Sieltä löysin Eheim-suodattimeenkin varaosan hätätapauksessa.

Myllyn liike on tosiaan hintava! Ja niillä yksillä tetroilla on aina vaan evärutto, kun käyn siellä katselemassa. Eri kalalajeja on tosin suuri valikoima, koska tilaa on säästetty tekemällä myyntiakvaarioista sikapieniä.

Suikkilan Zoojatar on myös jonkin verran tuttu paikka, siellä akvaariokasvit näyttivät ainakin tosi hyviltä.
cW
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 19:41, 04.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja cW »

cicely kirjoitti:Puutorin akvaariossa olen muutaman kerran käynyt kääntymässä, mutta en ole sieltä mitään ostanut. Lähinnä siitä syystä, että en pidä tuputusmyynnistä tai sitä, että kaiken väitetään sopivan kaiken kanssa.
Been there, seen that. [}:)] Aloittelijaa vietiin kuus-nolla. Eräs törkeimmistä oli väite että "kyllä kolme pusukalaa menestyy mainiosti 140-litraisessa". Että näin. Ei menestynyt. Onneksi minulla ei ole mitään pakkoa käydä ko. liikkeessä enää.
coeliac disease
Kaitsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 19:32, 24.09.2002

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Minä ainakin olen saanut erittäin hyvää palvelua Akvaariopisteessä. Se on suosikkikauppani.

Annan itseni (HUOM!) mielestä sopivat arvosanat (4-10) seuraaville Turun akvaarioliikkeille.

Uusi akvaario: 9 (tietäväinen kauppias :) )
Puutorin akvaario: 8 (paljon kaloja, mutta epäsiisti ympäristö, tavarat sikin sokin)
Karvakorvat: 9
Akvaariopiste: 10 (hyvä palvelu! :D )
Nord-Pet Kaskenkatu: 7 (kallis paikka!)
Kaarinan Lemmikki: 9 (siisti ja mukava, mutta hieman hintava)

Arvostan kaikkia noita kauppoja, arvostelin ne lähinnä toisiaan vertaillen. [;)]
~Kaitsu~
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Osaisiko joku sanoa miten tuo Uusi Akvaario on auki? Ajattelimme tehdä tässä joku päivä pienen retken Turkuun, ja samalla voisi katsastaa muutaman akvaarioliikkeenkin. Useimpien aukioloajat löytyivät netistä, mutta tuon liikkeen ei.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

skare kirjoitti:Osaisiko joku sanoa miten tuo Uusi Akvaario on auki? Ajattelimme tehdä tässä joku päivä pienen retken Turkuun, ja samalla voisi katsastaa muutaman akvaarioliikkeenkin. Useimpien aukioloajat löytyivät netistä, mutta tuon liikkeen ei.
Jos en väärin muista niin ma-pe 10-17 kesälauantait sulki.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
silli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 186
Liittynyt: 22:17, 30.01.2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja silli »

Muistit oikein!
looris
Starting Member
Starting Member
Viestit: 30
Liittynyt: 11:33, 02.11.2001
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja looris »

Onko elokuun alku vielä kesää..? :)
Sariko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 08:46, 21.05.2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sariko »

Olen ensi viikonloppuna tulossa käymään Turussa ja lueskelin tuossa tutustumisen arvoisia paikkoja. Tietääkö kukaan miten Turun Akvaario ja Uusi Akvaario ovat avoinna nyt lauantaisin? Kesän olivat suljettuna, mutta miten nyt? Ja osaako joku turkulainen sanoa, löytyykö sieltä mistään tällä hetkellä timanttikirjoahvenia? Ennakkotiedoista olisin todella kiitollinen :D.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”