Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Avaan oman ketjun aiheelle, koska useammassa ketjussa päädymme näköjään ennen pitkää aiheeseen :D .

Jos nyt aloitan tuosta Aquasabista. Tänään on mennyt pitkät tovit selatessa sivustoja (ja mielessä varmasti tilattavaa 500e edestä :? ) ja pidempään vielä siksi, että (nyt saatan todistaa julkisesti jälleen oman tyhmyyteni) klikattuani jonkin tuotteen kohdalta, perehtyäkseni siihen paremmin, en pääse normi nuolinäppäimellä takaisin edelliseen sivuun vaan heittää aina samalle sivulle alkuun, parhaimmillaan joudun hyppimään 10 sivua eteenpäin, päästäkseni takaisin sivulle jolta putosin vain siksi, että avasin tuotteen tarkemman esittelyn. Mikä menee nyt ohi vai meneekö mikään?

Lisäksi ihmettelin sitä, että kaikki tuotteet on heiteltynä ihan randomina sinne tänne, ei mitään erittelyä lajeittain, aiheittain tai aakkosellisesti. Sivutolkulla kaikkea sekaisin. Olenko tässäkin nyt vain jotenkin pihalla, enkä tajua/näe jotakin, mikä vähän notkistaisi surffailua?

Mutta muuten pidän sivustosta. Selkeät sivut, hyvät kuvat, hinnat kivat jne. Kasvit ikävä kyllä näyttävät ilmakasvatetuilta kaikki, mutta kyllähän ne siitä lähtee. Sieltä löytyi jopa kauan kauan jo haluamani höpöhöpöCuban, eli Ludwigia inclinata var. verticillata `Cuba´n. Jeij. Meni tuokin ihanuus silloin vuosia sitten siinä järjettömässä leväinvaasiossa.

Mutta jos joku helläkätisesti selittäisi nyt, mitä täti ei ymmärrä [;)] . Vai voiko se olla noin tönkkö sivusto?
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Polar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 16:22, 30.12.2007

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja Polar »

Hmmm, onpas erikoista ettei toimi. Olisiko kiinni selaimesta toimivuus? Minulla käytössä Edge ja sivusto toimii niin kuin pitääkin. Paluu nuolella pääsee sinne minne pitikin ja kolmen palkin valikosta vasemmassa yläreunassa pääsee valitsemaan eri kategorioita ja niiden alakategorioita.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Kiitos Polar.

Eli vika on kuin onkin täällä päin eikä sivustossa. Ajattelin, että jopas on mielenkiintoisesti suunniteltu, löytää jos löytää kun päivän etsii, mitä tarvitsee :twisted: . Täytyy pyytää miesväen katsomaan, itselläni menee kuitenkin vain hermot.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Oletteko tilanneet tuolta kasveja talviaikaan? Miten meni/kävi?
Siellä myydään kasveja näemmä kimpuissa ja poteissa. Onko molemmat kuitenkin ilmakasvatettuja? Onko kimpuissa kuitenkin juuret vaiko vain pätkästyt oksat, poteissa lienee juuret?
Onko yleensäkin kasvien taso minkälainen?

Itselläni on kyseisestä putiikista yksi led-valaisin, muuten on jotenkin jäänyt vallan unholaan koko paikka. Kasvipuoli kyllä kiinnostaa kovasti, ja ikävä kyllä moni muukin, joten rahanmenoa tiedossa.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
JermeA
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 03:51, 08.09.2019
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Röykkä

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja JermeA »

Kerran kasveja tilasin tammikuussa. Päivässä tulivat ovelle toimituksesta. Hyvässä kunnossa ja laadukkaita kasveja.
Niitä tropican in vitro kasveja jälkeenpäin viisastuneena välttäisin kun sulivat kaikki. Eiköhän lähes kaikki muut ole vesikasvatettuja. Ainakin padit ja podit :). Ja jos jokin arveluttaa niin hyvin asiantuntevasti asiakaspalvelu auttanut.

Ja kasvitilaukseen ei sitten juuri saa muuta mahtumaan kun express paketissa tulee paino/koko vastaan.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Kiitos Jerme. Vuorokaudessa, oho ja wow 8O , siihen valtaisa peukku.

Nyt toimii niin, että saan lajittelun aakkosiin, hinnan mukaan, potteina tai kimppuina jne, vaikeusasteen mukaan... mutta sivuhyppelyä ei ole edelleenkään. Ainoastaan selaamalla eteenpäin tietämättä montako sivua on jäljellä. Sivun loputtua vain klikkaamaalla `Show more items´ pääset jatkamaan. Onko tähän mitään vinkkiä heittää? Pääseehän sitä noinkin etenemään mutta olisi muksaa kyetä hyppimään sivuittain.

Kuvissa useat kasvit ovat ilmakasvatettuja vaikka ovatkin poteissa, (ihan niin kuin ne ovat usein täällä meidän kotoSuomenkin liikkeissä). Esim. rusolehdet, rotalat, rasvalehdet, tuoksuvedensuosikki, karttulehti, vesitähdikit, tähtipatsuli, konjakkikasvi jne... ovat kuvissa ilmakasvatettuja. Eli tuoltako saattaa tulla jopa positiivinen ylläri, että kuvassa ilmakasvatettu onkin lähetyksessä uposkasvatettu?

Laitan nyt linkin vielä, että muutkin tietää mistä lätisen...
https://www.aquasabi.com/aquatic-plants
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Jatkampa puheluani vielä eräästä toisesta nettikaupasta, nimeltään AquaristikShop.

https://www.aquaristikshop.com/

Kivat sivut, kivat hinnat, suuri tarjonta... ja siihen se sitten jääkin. Ostamasi tuotteet tulee... sitten joskus. Olen vasta kaksi kertaa tilannut isomman tilauksen, molemmilla kerroilla on jotakin puuttunut. Toki hyvittävät puuttuvat tuotteet ... sitten joskus. Toista lähetyksistäni odotin yli kolme viikkoa, toinen tuli reilu viikossa. Molemmilla kerroilla tilaamani valaisinputket ovat puuttuneet. Viimeisessä lähetyksessä ihmetystä aiheutti se, ettei näin talviaikaan mitään tuotetta ole pakattu minkäänlaiseen esim. sanomalehteen. Yleensäkään koko laatikkoa ei ollut pakattu niin, että siellä olisi mitään täytettä, vaan purkit ja pullot ovat saaneet heilua railakkaasti koko Euroopan kiertueensa ajan. Ehkäpä siitä syystä, Carbon pullonkaula oli rikkoontunut ja tihuttanut laatikkoon. Koko paketti haisi Carbolle, samoin puoli päivää meidän olohuone. Laitoin heille palautetta, tällä kertaa ihan ystävällisen sellaisen, en ole saanut minkäänlaista yhteydenottoa pyynnöstäni huolimatta. Tänään laitoin vielä ystävällisen tiedustelun, onko palautteeni mahtanut tulla perille. Ehkäpä vastaavat ... sitten joskus. Mikäli yhteydenottoa ei kuulu, seuraava viestini tulee haiskahtamaan Saksassa saakka.

Sitten taas Zooplussasta ei ole oikein mitään pahaa sanottavaa. Nopeat toimitukset, tuotteet pakataan sanomalehteen (vaikkakin aika ohuelti), hinnat ihan ok. Asiakaspalvelu toimii ja vastaukset tulee nopeasti. Ainoa miinus onkin sitten valikoiman suppeus, koska on lemmikkikauppa, eli ei ole pelkästään akvaristien putiikki. Yhden kerran kalanruokapurkki oli mennyt rikki. Annoin palautteen, vastaus tuli seuraavana päivänä, hyvittivät purkin hinnan, sain silti kalanruokaa reilusti, ei sentään koko purkki räjähtänyt [;)] .

https://www.zooplus.fi/shop/akvaario

Aquasabista ei omakohtaista kokemusta kuin yhden valaisimen verran, joten jäävi sanomaan mitään... vielä.

Kertokaas omia kokemuksianne.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Kismittää niin että kihisen.

Ystävälliseen, liki imelän kohteliaaseen palautteeseeni rikkoutuneesta ja vuotaneesta 1 litran EasyCarbosta ja valaisinputkista vastattiin Aquaristikilta näin:

"thanks for your mail.. On the original invoice we asked you about your IBAN and BIC so we can pay back the ammount for these 2 bulbs back.

Best regards

Happy Diskus customerservice"



Tuo on siis suoraan sp:stani lainattu.

Really, dear Happy Diskus???

Seuraava postaukseni tuohon suuntaan ei enää sovellu aw:n asiapalstalle. Jatkossa euroni menee pikkuisen tahdikkaammin hoitaville nettikaupoille.

***************************************************

Lisään vielä, että palautteessani kysyin, miksi pakkauksessa ei käytetä minkäänlaista täytettä paketoidessa varsinkin kun tilauksessa nesteitä sisältäviä pulloja, kalanruokia, kasvilannoitetabletteja sekä kuulia pahvilaatikossa ja paljon muuta. Ehdotin myös, että nesteitä sisältävät pullot kannattaisi paketoida pusseihin ja kääriä ne paperiin. Kysyin myös, miksi sivustolla myydään tuotteita, joita heillä ei sillä hetkellä ole, jolloin asiakas voi muuttaa tilaustaan ja valita vaihtoehdon, jota on saatavilla.

Edellinen kiukkuisen naisen vapaa suomiversio. Ei ollut todellakaan noin tökähtävää, mutta asia tulee selväksi. Heiltä vain ilmeisesti "unohtui" vastata muihin kysymyksiin kuin putkia koskevaan ja kuka nyt tuollaisia rikkoutuneita Carbopulloja enää muistaa [}:)] .
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1145
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Minusta oikeasti vaikuttaa, että siellä on otettu töihin uusia työntekijöitä täysin pystymetsästä, mahdollisesti maahanmuuttajia (joita vastaan minulla ei sinänsä ole mitään), koska palvelu on viime kuukausina huonontunut niin äkkinäisesti. Englantikin on aika heikkoa, mahdollisesti Googlella käännetty. En minäkään sieltä enää mitään tilaa.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Ja kun saat viallisen tuotteen, jonka täytyy vuotamisen vuoksi olla lisäksi vajaa, joka ikinen purkki ja purtilo Carbossa, heillä ei ole siihen mitään kommentoitavaa. Yleensä vastaavia tapauksia pahoitellaan ja koitetaan jotenkin hyvittää, näiltä näkyy tulevan viesti tyyliin "älä viitti nillittää".

Olen luonnostellut tässä tänään vastaviestiä, mutta hankalaa, kun meinaa taso lipsahtaa ajoin peemäiseksi ja koitan säilyttää vielä jonkin sivistystason. Tällä alkaa, heidän omaa tekstiään asiakaspalvelusta, hah ja hoh...

"Are you looking for an article you cannot find in the shop? Do you have special questions or need further information? Would you like to state a compliment or a criticism, or would you like to make a suggestion for the improvement of the Aquaristikshop?

Here you have the opportunity. We are looking forward to your comments! "
*********************************************
Jep! :roll:
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Aquaristik on nyt bannassa mulla, saa nähdä, palaanko joskus asiakkaaksi, en tiedä, mutta isosti on asioiden muututtava hiukkasen asiallisempaan suuntaan.

Laitan tähän muutamat pätkät mitä kirjoitin:

- - - - - - - -

"
Dear Happy Diskus customerservice

Really, this is your answer?
"thanks for your mail.. On the original invoice we asked you about your IBAN and BIC so we can pay back the ammount for these 2 bulbs back."

And this is your own ad...
"Are you looking for an article you cannot find in the shop? Do you have special questions or need further information? Would you like to state a compliment or a criticism, or would you like to make a suggestion for the improvement of the Aquaristikshop?

Here you have the opportunity. We are looking forward to your comments!"


--So you really don't think that a fully leaked EasyCarbo which had tainted all the products in the shipment isn't worth some compensation?? I also asked some questions and expressed a few ways to improve your customer service, but my questions keep getting ignored by your customer representatives which is extremely off-putting as a conserned and paying customer.

"
#1: the EasyCarbo bottle had leaked, and henceforth all the other items as well as the box itself were covered with the liquid. Also the whole living room smells like the Carbo now, which is not pleasant. (Also, maybe consider shipping bottles with protective plastic bag/ other forms of packaging material) .
I'd like to ask why wouldn't the website show that certain items are out of stock? Since I would have changed my order if I had known that some of the items are not available to ship along with the rest of my order.
How should we deal with EasyCarbo-contaminated materials, I'm seriously concerned that the fish food I ordered is contaminated now.
"

How has your customer service declined so much in recent times?

.... as it stands now, I can't recommend your store to others based on these recent orders. It is usually customary to at least apologize for any disappointment/harm caused and also react somehow to reclamation regarding shipping a faulty product.

I hope that this letter yields at least a comprehensive reply and would answer my questions detailed above.
"

- - - - - - - -

Ja arvatkaa montako vastausta on tullut? Tuo on lähetetty 12.2. Hastala vista aquaristik ja Hello Aquasabi :D .

Nyt alan kieli pitkällä rustaamaan tilausta Sabiin, katsotaan, miten juttu etenee. Ja niin kuin sanottu, Zooplussan kanssa ei ole ollut ikinä mitään sotkua, on sieltä kannettu kotiin koiranruokasäkkejä tai akvatavaraa, on vain niin kapea tarjonta. Onneksi tuolta Sabista näyttää saavan vähän kaikkea.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
doradi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 10:58, 15.11.2008
Akvaarioseurat: HAS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja doradi »

No onpa kyllä totaalisen onnettomaksi mennyt tuo Aquaristik. En ole itse nyt vuoteen muutamaan siellä asioinut, ja selvästi ei tarvitsekaan asioida :frown: Hyvä tietää etukäteen, eikä vasta sitten kun on kuriiri märän pahviloodan kanssa ovella :roll: Varmaan jokainen, joka on tehnyt eläessään yhdenkin päivän asiakaspalvelutyötä tietää, että anteeksi pyytäminen kuuluu toimenkuvaan, oli syy sysissä tai sepissä.

Vaikka täällä ei taida olla kovin montaa EI-lannoittajaa tai kuivalannoitteiden ostajaa, niin sanonpa kuitenkin, että tilasin tuossa alkukuusta kolmannen kerran "mömmöjä" CO2 supermarketista hyvällä menestyksellä. Joskus vakoilin googlesta, että ainakin takavuosina kyseinen putiikki selvästikin sijaitsi jonkun autotallissa :mrgreen: Ihan oikea, koko nimellään meilin signeerannut ihminen laittoi sieltä viestiä, että juu anteeks, meillä ei nyt just ole tuotetta x sitä kahta kiloa mitä tilasit, mutta ootatko neljä päivää koko satsia, vai lähetetäänkö heti se kilo joka meillä on hyllyssä? Erinomaista palvelua. Kuivalannoitteet on sen verran yksinkertaisia tuotteita, että laadusta on vaikea keksiä valittamista, pakkauskoot on pitäneet paikkansa ja pakkaukset olleet hyviä.

Mutta tuossa verkkokaupassa asioidessa (ja useimmissa muissakin..) kannattaa vaihtaa suosiolla kieli suomesta englantiin, muuten alkaa vihloa hampaita noi mahtavat automaattikäännökset. Tai sitten alkaa sattua mahaan, koska naurattaa epäterveellisen paljon. "Jos joudut jatkuvasti varastoimaan akvaariokasvejasi, koska ne joko kuolevat, kasvavat leväksi tai ovat yleensä heikossa terveydessä, et ole yksin. Ongelma, että * jokainen * akvaarion omistaja on kohdannut kerrallaan. Mutta miten ihmiset pystyvät luomaan tällaisia kohtauksia..."
Kahdeksan altaan farmilta aina saatavilla muutamaa sorttia sukarapuja ja sammalia, sekä kierteisiä. Akvaristin avuksi tarjolla myös elävän ruuan ymppejä sekä poikasten että aikuisten kalojen ruokintaan.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

doradi kirjoitti: Mutta tuossa verkkokaupassa asioidessa (ja useimmissa muissakin..) kannattaa vaihtaa suosiolla kieli suomesta englantiin, muuten alkaa vihloa hampaita noi mahtavat automaattikäännökset. Tai sitten alkaa sattua mahaan, koska naurattaa epäterveellisen paljon. "Jos joudut jatkuvasti varastoimaan akvaariokasvejasi, koska ne joko kuolevat, kasvavat leväksi tai ovat yleensä heikossa terveydessä, et ole yksin. Ongelma, että * jokainen * akvaarion omistaja on kohdannut kerrallaan. Mutta miten ihmiset pystyvät luomaan tällaisia kohtauksia..."
:D Nuo käännökset on ihan parasta antia. Kohtauksia kyllä on toimitettu vaikka jotain muuta jää. Englannilla menty koko ajan, mutta tuntuu, ettei siellä ymmärretä enää sitäkään. Saksaa pitäisi vääntää kenties tavuttaen. Saksa ei taivu.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
doradi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 10:58, 15.11.2008
Akvaarioseurat: HAS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja doradi »

toukopouko kirjoitti: Englannilla menty koko ajan, mutta tuntuu, ettei siellä ymmärretä enää sitäkään. Saksaa pitäisi vääntää kenties tavuttaen. Saksa ei taivu.
Joo totta noiden saksalaisten kanssa. Niitä ei useinkaan kiinnosta opetella tai käyttää vieraita kieliä. Useimpien Saksanmaan firmojen nettisivujen saksasta automaattikäännetty tekoäly-englanti on sekin vaihtelevassa määrin hupaisaa ja ärsyttävää. Mä en osaa saksaa ollenkaan ja se on surullista kyllä, koska Saksa on akvaarioharrastuksessa tosi keskeinen, olisi paljon hyvää luettavaa aiheesta saksaksi. Yritin aloittaa joskus 10 v sitten saksan alkeita ja tuntui niin toivottomalta, että lopetin varmaan kuukauden jälkeen [:I]

Se jäikin näköjään sanomatta, että tuo CO2 supermarket sijaitsee jossain päin brittien kotimaata, joten heidän nettisivu ja engelska-meilit oli oikein ymmärrettäviä. Saapa nähdä miten käy lannoitteiden hankinnan brexitin jälkeisessä maailmassa, tuleeko tulleja ja mitä maksaa rahti..
Kahdeksan altaan farmilta aina saatavilla muutamaa sorttia sukarapuja ja sammalia, sekä kierteisiä. Akvaristin avuksi tarjolla myös elävän ruuan ymppejä sekä poikasten että aikuisten kalojen ruokintaan.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1698
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Kuten olen jo toisessa ketjussa todennut, Aquaristikshop "myy" eli vain esittelee sivuillaan tavaraa, joita heillä ei vielä edes ole, tilaavat suurimman osan tuotteista sitä mukaa, kun joku asiakas niitä heiltä ostaa. Tämän takia niillä kestää tilauksilla kest usein kayan ennen kuin lähtevät edes liikenteeseen, ja tuotteita jää puuttumaan kun niitä ei olekaan just silloin valmistajalla. Heillä ei siis ole nykyaikaisen nettikaupan tapaan mitään reaaliaikaista tietoa varastosaatavuudesta, mitä nykyajan kuluttaja olettaa koska on tottunut siihen että kaikilla muilla on. Heillä on käytännössä vain esittelyssä eri valmistajien valikoma.
Eivät juuri koskaan vastaa mihinkään sähköposteihin etenkään englanniksi, eivätkä muutenkaan panosta asiakaspalveluun lainkaan. Kannattaa oikeasti unohtaa koko kaupppa ja etsiä samat tuotteet muista saksalaisista verkokaupoista joissa on käytännössä sama hintataso, tuotteet oikeasti varastossa ja ne lähetetään heti, asiallisesti pakattuna, ja asiakaspalvelu on ystävällistä ja oikeasti palvelevaa.

Aquasabillahan on nyt se uusi entistä halvempi 24h- toimitus kasveille, vain 15€ ja paketti tulee oikeasti vuorokaudessa mutta huom. laskien siitä milloin kuljetusfirma on oikeasti hakenut paketin sieltä, eikä vain saanut tietoa lähetyksestä (josta asiakas saa ilmoituksen josta voisi kuvitella että lähetys on lähtenyt matkaan mutta se on siis valmis ja odottaa vain etä kuljetysfirma ehtii sen noukkia). Itse matkalla kasvit ovat siis kuitenkin vain sen noin vuorokauden. Suomen postin hitauden tuntien siihen ei maailma kaadu jos joskus tilaus on kuljetusyhtiön sivulla väitetty tulevan ko. vuorokauden loppuun mennessä, (ihan kuin niitä keskiyöllä oikeasti toimitettaisiin, saati että itse haluaisi valvoa pakettia odottaen) mutta käytännössä tulee seuraavana päivänä päiväsaikaan.
Kasvit tulleet aina hyväkuntoisina.
Sieltä tulee kyllä kasveja sekä ilmakasvatettuina että uppokasvatettuina, upotetuissa on aina varoitus siitä että voi tulla kotiloita tai muita tuholaisia, mutta ei ole kyllä mulle tullut. Se varoitus on juuri sen vuoksi että jotkut haluavat olla 100% varmoja ettei mitään ylimääräistä tule. Jos se on merkityksellistä että missä kasvatettuina mikäkin laji tulee niin suosittelen laittamaan ne ostoskoriin ja ottamaan screenshotin vaikka niistä ja lähettämään sen sähköpostin liitteenä niin voivat vastata joka lajin kohdalla sen erikseen helpommin.
Kasvithan nyt muutenkin kannattaa tilata erikseen ettei ne pääse litistymään, Suomen postimaksuihin ja postinkulun hitauteen verrattuna se 15€ 24h pikatoimituksesta, jossa kasvit tulee talvellakin hyväkuntoisina perille niin kaukaa, on mielestäni todella edullista, ja ostankin kerralla sitten paljon niitä kasveja.
Kaiken muun, etenkin todella painavien pakettien, jopa kymmenien kilojen painoisten kivipakettien postimaksu 6,90€ on myös mielestäni erittäin edullinen, halvempi kuin Suomen nettikaupoissa ja halvempi kuin tuolla surkeassa Aquaristikshopissa jossa postikulut nousee pilviin kun ostat jotakin painavaa. Ja normaalinopeudella tilatut yli 150€ tilauksethan tulee ilman postikuluja Suomeen, joten minusta Aquasabin lähetyskuluissa ei ole mitään moitteen varaa, vaikka kasvit ja muun tavaran tilaisi erikseen.

In Vitrot sulaa kokemukseni mukaan istutuksen jälkeen jos altaaassa on liian suuri nitraatti- ja fosfaattipitoisuus. Yleensä kunnon kasviakvaariossa nämä arvot ovat korkeat koska isokokoiset kasvit tarvitsevat suuria määriä makroravinteita, mutta nuo In Vitro -kasvit eivät kestä sitä samaa ravinteiden määrää siinä samassa shokissa kun ne istutetaan veteen. Itsekin ihmettelin miksi niin usein ne sulavat heti yhdessä yössä, kun taas joskus aiemmin niiden kanssa ei ollut ongelmia (kun ei ollut CO2-lisäystä ja suurta ravinnepitoisuutta akvaarioissa). Aiheesta jutellessani Fishtank:in Alan Morrisin kanssa hän osasi kysyä, että oliko mulla paljon fosfaattia ja nitraattia vedessä. Kyllä oli.
Oman kokemukseni mukaan In Vitrojen istuttamista ennen kannattaa tehdä iso vedenvaihto tai useampia pienempiä peräkkäin, jotta ravinnepitoisuudet saa hetkellisesti alas, ja ne saa pikuhiljaa nousta taas korkeammaksi niin ne labrakasvit kestävät HUOMATTAVASTI paremmin muutosvaiheen.
Eli ei ole mitään syytä luovuttaa kokonaan In Vitrojen suhteen, vaan huolehtia vedenlaatu niille sopivaksi niin eivät sula :)
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

No hitsi, olipas virkistävää huomata aw:hen tullessa Pallokalan kirjoittaneen, ihanaa, mahtavaa.

Empä olisi osannut yhdistää nitraatteihin, ehkä lämpöihin ja muuten vaan shokkiin olosuhteitten muutoksesta. Niin, vaikka muutoshan se on tuo nitraatteihin upotuskin. Kiitti vinkistä.

Aquaristik on omalta osaltani taputeltu, en aio tilata heiltä enää mitään. Uskomatonta, ettei sieltä vastattu ja etteivät reagoi millään tapaa rikkoutuneeseen Carboputeliin.

Noinhan tuo Salosen Teemukin epäili asian olevan, ettei heillä ole minkäänlaista varastoa ja siksi kaikki kestää. Mutta ei se haittaisi mitään, kun asia kerrottaisiin suoraan, että näin on. Silloin tiedät tilatessasi että toimitusaika on pitkä. Ja paljon pystyy antamaan anteeksi, jos asiakaspalvelu ja kommunikointi olisi edes keskitasoa. Jäinkin miettimään, että olikohan siellä nämä "asiakaspalvelijat" englanninkielen taitajia vai jäikö postaukseni täysin ymmärtämättä. Vielä kun sen saisi saksankielelle väännettyä niin ihan kuttuiluani lähettäisin vielä sen ja ehkäpä tosiaan niillä ta-vu-vii-voil-la :twisted: .
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1145
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Pouko, mä voin kääntää sulle saksaks, kunhan ei ole pitkä teksti.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

kr70 kirjoitti:Pouko, mä voin kääntää sulle saksaks, kunhan ei ole pitkä teksti.
Oikeinko oikeasti :D ? Se on tuo tästä ylöspäin 7. viesti. Danke schön, (tän tiesin ihan ite).
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1145
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Oikeen oikeesti, mut mähän sanoin, että kunhan ei oo pitkä. :) Voitko tehdä lyhennelmän tärkeimmistä pointeista. Joko kopsaat ylemmästä viestistä osan, tai teet uuden lyhyemmän vaikka suomeks.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Tuohan on lyhyt romaanien kirjoittajalle [;)] . Katson, jos sommittelen jotakin lyhyempää versiota ja laitan yv:nä tulemaan. Kiitos.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Oli pakko tulla antamaan palautetta Aquasabista, tuotteista sekä lähetyksestä. Ei MITÄÄN valitettavaa, vaan aivan mielettömän hienoa ja siistiä toimintaa. Epäilin vähän tuota 1vrk toimitusaikaa, mutta kyllä se vain näin meni, keskiviikko- iltana maksoin tilauksen 23 aikaan illalla (sekin mietitytti, että mahtaako keretä tulemaan ennen vkl), ja tänään perjantaina paketti tuli joskus klo 17 aikaan. WOW!

No sisältö sitten. Ei ole niin hyvin pakattua pakettia tullut vielä mistään firmasta. Ilmatyynyillä tuotteiden liikkuvuus tehty liki mahdottomaksi. Lisäksi kuplamuovia ei todellakaan ole säästelty.

Kasvit oli siistejä ja hyvä kuntoisia. Ahdinpalleroparrat (5kpl) oli pakattu yksitellen minigrip-pusseihin :) , se oli jo suloista. Kaikki kasvit omissa minigrip-pusseissa todella hyvin aseteltuna, yksikään ei ole vuotanut. Laskin, että Mayaca fluviatilis-kimpussa oli 26 oksaa + yksi kuollut. Ilokseni huomasin että tuossa ainoassa kimppuna tilaamassani kasvissa oli jopa juuret.

Lähetyksessä oli lisäksi muutakin kuin kasveja.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Mikäänhän ei ole täydellistä, eikö se niin ollut?

Eilen liottelin puhtaassa vedessä kasvit, tutkin, huuhtelin kunnolla, jaoin, tutkin juuret, istutin ruukkuihin soraan ja jne. Laitoin ne väliaikaismajoitukseen smartstoreen ja rupesin ottamaan mayacasta tummaa roskaa pois, mayacasta nyt huomaa kaiken kun on tuollainen liki pastellin vihreä kasvi. Otin sormelle ja rupesin katsomaan tarkemmin... se mikään roska ollut. Siinä sormella se nosteli päätään kuin kuikuillakseen missä on. Ja itse en keksi sen olleen mikään muu kuin planaria. Hyi hemmetti. Mistään muusta ei ole löytynyt mitään. Miten voi olla?

JOS joku tietää jonkin toisen limaisen öttiäisen, ruskean, n. 2mm pitkän, soikean, limaisen olennon, joka ei ollut kotilo, kertokoon ihmeessä. Nyt saavat olla karanteenissa vähän pidempäänkin. Yhtäkään toista ei ole vielä ilmaantunut kuin tämä yksi. Helppo erottaa täysin puhtaasta vedestä valkeassa laatikossa jossa valo päällä.

Sormella ennen kuikuiluansa meni lyhemmäksi, leveämmäksi, vähän kuin palloksi, juuri niin kuin planaria tekee. Eikö kasvit olekaan kasvialtaissa? Tietäen, mistä planariat tulevat, niin luulisi, ettei niitä kasvialtaisiin ilmesty.

Vaan ompa joskus vuosia, vuosia sitten, altaastani noussut joku harvinaisempi korento, joka nousi sisäsuodattimen johtoa pitkin vedestä kuin alien konsanaan. Meinasi tulla sydänpysähdys. Saimme siitä kuvan ja joku korentotieteilijä täällä aw:ssa tunnisti sen joksikin `missä lie eläväksi korennoksi´ joka ei todellakaan ollut Suomi eikä eurooppakaan. Hän oli harmissaan, että nakkasimme korennon pihalle, itse olisi tahtonut pitää sen 8O . Ei oikein muuta vaihtoehtoa kuin tullut kasvien mukana.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2207
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Ei kai tuo mikään ihme ole jos kasvien joukossa elää pieniä ötököitä. Kasvit aina alunakylvyn kautta akvaarioon.
Projekti Kuvia Akvaarion asukit Oman mielipiteen sanominen ei ole aina kinaamista
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2018
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Kyllä, kyllä, kaikkihan on mahdollista, niin kuin nytkin nähtiin. Lähinnä jos kuitenkin puhutaan planariasta, joka elää pääsääntöisesti lihalla, yliruokinta altaassa saa lisääntymään, syö kuolleita kaloja, rapuja, kotiloita sun muita raatoja, saattaapa olla elävänkin sukasen kimpussa, siksi hämmennys, koska itse olen käsityksessä, ettei aquasabilla ole eläviä (tai kuolleitakaan), mutta voihan olla että käsitykseni onkin väärä.

Jos näitä huolellisesta pesusta huolimatta vielä kasveissa olisi, ne tulevat kuolemaan tuossa väliaikaisessa kasvialtaassa, jossa ei ole kuin vettä, sora ja kasvit ruukuissa. Ravinteet menevät myös jotta pysyvät hyvässä kunnossa, mutta ei mitään syötävää.

Tästä syystä kyselin, että onko olemassa vielä joitain muita mötiäisiä, jotka näyttävät saman kaltaisilta limalöllöiltä, koska itse en ainakaan sellaista tiedä. Enkä ole tietääkseni koko akvaharrasteluni aikana onnistunut vielä planariaa saamaan kasvien mukana, kerran on ollut taistojen poikasaltaassa n. 14 vuotta sitten, joka johtui liikaruokinnasta. Ja juu, olen silleen pikkuisen herkkä näille kaikille mönkiville hirvityksille :| .

Kasvien mukana voi kulkeutua milloin mitäkin, niin kuin olen itsekin tietämättäni lähettänyt kasvinostajalle silloin meidän kasvattamia killejä, (Aphyosemion australe) . Ostaja kyseli vain reilu viikon päästä, miten on mahdollista, että hänen altaassaan ui aivan pieni kalanpoikanen, (ei sopinut oman kalaston jälkikasvuun), eikä ole ostanut mitään muuta viime aikoina kuin kasveja minulta. Todettiin kuvasta, että sinnehän oli matkustanut A. australe munana kasvinlehdellä.

Tässä tapauksessa taas mietin sitä, mistä se planaria on sinne kasvien joukkoon tullut.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1591
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelua ulkomaisista nettikaupoista

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Olen ollut aquaristic.netin asiakas jo vuosia ja tilaukset on tulleet aina tosi nopsaan. Niimpä huoletta laitoin taas ison tilauksen peruskamaa, profitoa, easy carboa, vooglea, toruminia, aquaball suodatin ja paljon paljon muuta...rupesin sitten ihmettelemään kun ei mitään kuulu ja tajusin katsoa sivustoa tarkemmin, niin eihän sielläkään ole enää mitään on stock!! Kaikkien toimitusajat oli 1-2kk. No, omaa tyhmyyttä, sitten aloin meilaamaan, että perun koko tilauksen. Laitoin neljään paikkaan, infoon, serviceen, nettisivujen kautta ym., eikä kukaan pihahdakaan kolmeen viikkoon. Lopulta rupesin pommittamaan whatsupilla ja saan vastauksen: oh, sorry! No nyt peruttu ja rahat saatu takaisin, goodbye!
Seuraavana päivänä tilasin samat tuotteet zooprofi.de firmasta ja ne lähtivät tulemaan heti seuraavana päivänä..hmmm outoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”