Miljoonakala altaan kalasto

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sinza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 16:53, 10.09.2017
Sukupuoli: Nainen

Miljoonakala altaan kalasto

Viesti Kirjoittaja Sinza »

Minulla on pitkään ollut akvaariossa pehmeän veden kalasto, mutta nyt iski jälleen innostus synnyttäviin hammaskarppeihin. Tällä hetkellä akvaariossa uiskentelee 3 urosta ja 7 naarasta (ja poikasaltaassa >20 vauvaa). Akvaarion koko on siis 100l.

Vesiarvot ovat tällä hetkellä:
pH 7
GH 8
KH 6

Akvaariossa on vielä "entisestä kalastosta" monniset (kupari-, albiino- ja täplämonnisten sekaparvi).

Periaatteessa kyseiset kalat sopivat arvojensa puolesta myös hiukan kovempaan veteen, mutta nyt kysynkin mielipiteitä, uskaltaisitteko pitää monnisia tällaisessa akvaariossa? Tarkoituksena nostaa vielä hieman pH:ta.

Uskaltaisiko akvaarioon ottaa vielä partamonnin levänsyöjäksi, vai ajaisiko jokin toinen kala saman asian? Itse en ainakaan vielä ole hoksannut, mikä muu kala sopisi arvojensa puolesta tuonne akvaarioon levänsyöjäksi.

Kiitos jo etukäteen vastauksista, kiva kuulla muidenkin mielipiteitä. Rakentavia ehdotuksia otetaan vastaan!
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Miljoonakala altaan kalasto

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Kyllä ainakin minun mielestäni monniset voivat ihan hyvin asustaa vesiarvojen ja lämpötilan suhteen miljoonakalojen kanssa samassa altaassa.
Katinkultamonnihan olisi pienehkö levänsyöjä, joskin netti näyttää kertovan että se viihtyisi parhaiten vähintäänkin pienessä parvessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”