Akvaarioasiaa Ylen sivustossa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mikapo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 127
Liittynyt: 16:32, 09.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Karis/Karjaa

Akvaarioasiaa Ylen sivustossa

Viesti Kirjoittaja Mikapo »

320 l Amazon, 784 l kiekkola, 120 l
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Akvaarioasiaa Ylen sivustossa

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

kiitos linkistä! En ole muutamaan vuoteen tuolla asioinut, ilmeisesti uusi käytäntö. Uusissa, vasta perustetuissa altaissa ihan perusteltu. Vuosia harrastaneena ja lähes 100 km päässä asuvana en lähtis vesiputelia erikseen kiikuttamaan vaan hankkisin kalat ehkä muualta.
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Liukas
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 00:13, 11.05.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaarioasiaa Ylen sivustossa

Viesti Kirjoittaja Liukas »

Itse olen vienyt vettä mitattavaksi kaloja hankkiessa, mielestäni se on hyvää palvelua samalla saa tarkistettua vesiarvoja (tosin mittaavat ilmeisesti osan arvoista liuskoilla). En ole tosin kuullut, että kieltäytyisivät myymästä jolleivat saa mitata vettä (luulisin näin olevan vain uuden harrastajan kanssa, joka ei ole tehnyt oleellisia mittauksia).
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaarioasiaa Ylen sivustossa

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Liukas kirjoitti:Itse olen vienyt vettä mitattavaksi kaloja hankkiessa, mielestäni se on hyvää palvelua samalla saa tarkistettua vesiarvoja (tosin mittaavat ilmeisesti osan arvoista liuskoilla). En ole tosin kuullut, että kieltäytyisivät myymästä jolleivat saa mitata vettä (luulisin näin olevan vain uuden harrastajan kanssa, joka ei ole tehnyt oleellisia mittauksia).
Luettuani jutun arvelen itsekin asian olevan juuri näin ja uusien akvaristien kohdalla se on myös paikallaan. Akvaarion kypsyminen vie aikansa ja onhan siinä riski olla malttamaton. Mikäli itse olisin aloittamassa pitäisin hyvänä palveluna ja infona. Yhä on niitä ihmisiä jota kuvittelevat veden olevan vain vettä.
Ahvenia ja monneja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”