Ärsyttävimmät asiointisi akvaariokaupoissa?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
supermeera
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 15:54, 24.04.2016

Ärsyttävimmät asiointisi akvaariokaupoissa?

Viesti Kirjoittaja supermeera »

Eilen soitin erääseen lemmikkieläimiä ja tarvikkeita myyvään kauppaan kysyäkseni voivatko he ottaa vesitestin omasta vedestäni. Oman paikkakunnan vesiarvoista ei ollut missään tietoa (pieni kylä, jonka pumppaamolta tulee vesi muutamiin kymmeniin talouksiin), joten olisin halunnut testauttaa hanaveden.
Myyjä vastasi, että eivät heillä ei ole ollut tapana testata asiakkaiden vesiä. Hän kuitenkin kysyi joltain toiselta, joka sanoi että on niitä testattu.
Myyjä sanoi, että hanavettä ei voi testata! Akvaarioon olisi pitänyt hänen mielestään jo olla lisätty bactozymit sun muut, joita minulla ei ollut vielä siinä vaiheessa, kun tarkoituksena oli mennä ostamaan samalla reissulla puuttuvia tarvikkeita. Akvaario ei siis vielä ole toiminnassa vaan vasta sisustusvaiheessa. Oli turhan yrittää selittää, että voisin kalat valita sitten sen mukaan, ettei vettä jatkuvasti tarvitsisi muokata ph plussilla ja miinuksilla ym.

Seuraavaksi myyjä kysyi, että minkälainen akvaario minulla on. Kerroin akvaarion olevan puoli vuotta vanha, mutta ollut kaksi kuukautta nyt kuivillaan. Siitäkös myyjä riehaantui. "Joudut nyt kyllä vaihtamaan siitä kaikki silikonit, ne ovat menneet pilalle, koska akvaario on ollut kuivana." Kerroin akvaarion silikonien olevan kunnossa eikä niissä ole mitään vikaa. Myyjällä alkoi kauhea tinka, alkoi jo *piiiip* minulle ja vauhkosi että "et sinä niitä silikonien kuntoa silmillä näe" jne.

Tuossa vaiheessa jo sanoin kiitos hei ja soitin toiseen liikkeeseen. Toisen liikkeen kanssa ei ollut mitään ongelmaa, maksuakaan eivät testaamisesta ottaneet. Vesi testattiin ja hommasin tarvittavat puuttuvat välineet sekä katseltiin jo vähän kalojakin.

Kiinnostaisi tietää muidenkin akvaariokaupoissa asioineiden kokemuksia kummallisista myyjistä. Mitkä ovat olleet pahimmat tilanteet myyjien kanssa ja huonoimmat kokemukset?
dogfish
Member
Member
Viestit: 321
Liittynyt: 16:18, 04.11.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ärsyttävimmät asiointisi akvaariokaupoissa?

Viesti Kirjoittaja dogfish »

No ei ole vastaavanlaisia kokemuksia, mutta siinä olen myyjän kanssa samaa mieltä, että hanaveden arvot saat vesilaitokselta, ei niitä kannata itse testailla. Ei siitä haittaakaan toki ole. Meilläkin tulee ph 8 vettä hanasta, mutta se laskee äkkiä kun lisätään akvaarioon (kannot, kalojen eritteet, maatuvat kasvinosat jne jne...). Mutta omituista tuo silikoneihin puuttuminen. Olen kyllä törmännyt besserwissereihin kalakaupoissa, mutta yleensä haluavat vain eläinten parasta, vaikka heidän esiintyminen ärsyttäisikin.

Ehkä omalla kohdalla voisin mainita, että joskus liikkeen altaassa on kaloja väärällä nimellä. Kun asiasta huomauttaa ja tulee parin viikon päästä takaisin, ei asialle ole tehty mitään. Ei siitä jaksa kuitenkaan mieltään pahoittaa...
CandyFloss
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 09:51, 15.09.2016
Sukupuoli: Nainen

Re: Ärsyttävimmät asiointisi akvaariokaupoissa?

Viesti Kirjoittaja CandyFloss »

http://www.keravanakvaario.fi/

Tässä liikkeessä kävin, kun katsastin lähiseudun kalatarjontaa.
Liikkeessä myytiin kultakalamaljoja ja nurkassa oli pienessä häkissä iso papukaija joka oli nyppinyt irti ison osan höyheniään :(
Kauppias suositteli isoa soraa akvaarioon, vaikka sanoin kalastooni kuuluvan monneja joiden käyttäytymiseen kuuluu pohjan tonkiminen.

Lapsena perheeni oli ostanut kyseisestä liikkeestä kaloja. Myyjä oli myynyt meille taistelukala uroksen ja yhden naaraan samaan altaaseen, minkä lisäksi parven tiikeribarbeja! Oli vielä suositellut, että otamme yhden naaraan koiraan seuraksi. Sitten kotona ihmettelimme kun koiras tappoi naaraan.

Onneksi nykyään olen paremmin perillä akvaario asioista.
En voi suositella liikettä, tuli paha mieli etenin sen papukaijan puolesta :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”