Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliike?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Kypeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 16:58, 09.04.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja Kypeli »

Olen vasta muuttanut Helsinkiin ja akvaarioni ei seurannut perästä. Joten minun pitää ostaa uusi setti ja aloittaa alusta, myös suhteeni johonkin uuteen akvaarioliikkeeseen.

Joten kysyn ihan yleisesti; mikä on mielestäsi Pääkaupunkiseudun paras akvaarioliike, ja miksi?

Minulle halvin hinta ei ole tärkeintä. Tärkeintä minulle on, että voin luottavaisesti mennä asiantuntevaan liikkeeseen, missä kuunnellaan minua ja annetaan neuvoja myös - ei vain myydä kalleinta vedenparannusainetta tjsp.

Jos omistat liikkeen ja satut lukemaan tämän viestin, arvostan jos mainitset että sinulla on yhteksiä tiettyyn liikkeeseen :)
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Olen vuosikausia ollut Helsingin Akvaariokeskuksen tyytyväinen asiakas.
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
nötter
Member
Member
Viestit: 301
Liittynyt: 14:05, 11.09.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja nötter »

Pääkaupunkiseudulla on kolme hyvää liikettä Akvaariolinna, Akvaariokeskus ja Akvaario Kurki. Suosittelisin tutustumaan kaikkiin ja valitsemaan itselleen mieluisin.
yepp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 18:51, 30.10.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja yepp »

Ite tuli harrastuksen alussa (vajaa vuosi sitten) poikettua Akvaario Kurjessa ja palvelu ainakin siellä oli erinomaista. Kalojakin löytyi joka lähtöön ja terveet altaat, tekniikasta en sitten tiedä minkä hintaista sieltä löytyy?
40+140+530 litraa
Kypeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 16:58, 09.04.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Kypeli »

Kiitos jo vastanneille! On todella hienoa saada "inside tietoa" täällä asuvilta, ettei tarvitse itse heti tehdä kaikkia virheitä liikkeiden suhteen.

Tässä viestien perusteella sekä yksityiskeskustelun pohjalta haluan jakaa tämän hetkisen ajatukseni; eli tekniikan ostan todennäköisesti Helsingin Akvaariokeskuksen verkkokaupasta koska sieltä saan Juwelin hyvään hintaan ja ilmaisella kotiinkuljetuksella. Mutta muihin asioihin ajattelin palautteen perusteella käyttää Akvaariolinnaan Vantaalla.

Toivottavasti ei mene mönkään - ja toivottavasti muut ovat samaa mieltä, että on hyvä valinta :)
Edu73
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 16:07, 02.12.2012
Akvaarioseurat: Corydoradinaefinland
Sukupuoli: Mies

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Edu73 »

Paras liike on mielestäni Akvaario Kurki. Akvaariolinnakin on ihan ok. Akvaariokeskuksessa on usein pakkomyymisen/tuputtamisen makua. Aloittelijalle saatetaan myydä ns. turhaa tavaraa, jota ei välttämättä tarvitsisi.
Poonah09
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 12:18, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Poonah09 »

Minulla Akvaariolinnasta huonoja kokemuksia... kerran kävin siellä piipahtamassa josko olisin uusia kaloja löytänyt mutta täti siellä istui vain tietokoneen takana eikä jaksanut nousta sieltä minua palvelemaan joten hetken (jos toisenkin) siellä pyörittyäni häivyin paikalta kun en saanut palvelua.
NL-Aqua on minun vakioliikkeeni ja sieltä haen malawini jos ei yksityisillä markkinoilla ole ollut oikeita lajeja myynnissä, tosin siellä ei ole seuralan kaloja juurikaan myynnissä joten jos seuralaa perustaa niin NL-Aqua ei ehkä silloin ole oikea liike (taitaa sieltä löytyä lehtikaloja..). Lisäksi ovat nyt kesälomalla ja auki vasta 6.8.13 seuraavan kerran.
Poonah09
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 12:18, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Poonah09 »

Ai niin ja piti jatkaa tästä että Akvaario Kurki oli aikaisemmin se liike jossa vierailin ja sieltä sai hyvää palvelua mutta nyt kun vaihtui tosiaan tuohon malawilaan allas niin tämän jälkeen ei kyseinen liike enää ole voinut auttaa kun omistaja ei kuulemma pidä malaweista ja tämän takia liikkeessä ei niitä ole juurikaan. :)

Ja Helsingin Akvaariokeskuksesta olen saanut nopeaa palvelua niin sähköpostitse kuin paikan päälläkin joten heidän toiminnassaan ei ole mitään moitittavaa. Heillä myös hyvät kivivalikoimat mitä ei muista liikkeistä ole löytynyt.
ameise
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 15:45, 22.07.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja ameise »

Akvaariolinnalle ääni. Kerran tein "syrjähypyn" muualle - eikä olisi kannattanut. Akvaariolinnassa hyvä valikoima ja asiantuntevat myyjät.
Maji
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 366
Liittynyt: 11:14, 31.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Maji »

Noista kolmesta nyt mainitusta olen päässyt asioimaan vain Akvaariolinnassa, ja olin enemmän kuin tyytyväinen.
Sain hyvää palvelua ja kalani mikroskopoitiin asiantuntevasti ja diagnoosin lisäksi sain paikanpäältä mukaan myös hyvät hoito-ohjeet ja tarvittavat lääkkeet.
Kiittävä arvosana kyseiselle liikkeelle!

Aion kyllä käydä tutustumassa myös Akvaariokeskukseen ja Kurkeen, koska näistäkin liikkeistä olen paljon hyvää kuullut :)
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

nötter kirjoitti:Pääkaupunkiseudulla on kolme hyvää liikettä Akvaariolinna, Akvaariokeskus ja Akvaario Kurki. Suosittelisin tutustumaan kaikkiin ja valitsemaan itselleen mieluisin.
Komppaan tätä! Muissa en käy! :D
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Itse annan ääneni Akvaario Kurjelle sekä Akvaariolinnalle, muissa ei juuri tule käytyä.
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ahvenisteille NL-Aqua ja perusmakeavetisille Akvaariokeskus.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Itse käyn kolmessa A:ssa useimmiten (AAA) kuten mainitsi joku aiemmin: Akvaariokeskus, Akvaario Kurki, Akvaariolinna. Kaikissa on omat hyvät puolensa mielestäni. Hieman erilaisissa tarpeissa lähtisin kuhunkin ostoksille

Akvaariokeskus
* Ostaisin sieltä akvaariot (Juwelistina edulliset, kotiinkuljetus, nopea toimitus), myös muut akvaariot ja jalustat
* jos tekniikka hajoaa yllättäen ===> Viskarin juttusille ("tiskin alta", ihan virallisesti tosin löytyy lähes mitä vain nopeasti :mrgreen: ), esim. suodattimen akselit, tiivisteet....mielestäni aina löytyy ja harvemmin ei-oo-linjaa.
* lääkitys fisuille ===> jos kala tarvitsisi lääkitystä nopeasti, laaja valikoima, ja hyvä tietämys sopivaan lääkkeeseen (oma lääkitys hoituu apteekista :P :mrgreen: )
* hiilidioksidivehkeet: myynti jopa hieman yli-innokasta, ensikertalaisen kannattaa opetella myös sanomaan "ei" :mrgreen: Ja miettimään yön yli tarvitseeko:).
* laaaja valikoima fisuja ja kasvejakin: ajantasainen lista netissä
* monneja, plekoja
* hyvin hoidetut akvaariot
* Viskari varmasti tilaa kalan kuin kalan, jos vain mahdollista saada ja hinnasta sovitaan :D
* nopea, asiantunteva ja ystävällinen konsultointi ongelmatilanteissa
* kofeinistina ===>kahviautomaatti, josta voi kitata kahvia :mrgreen:
* sijainti: pääsee metrolla hyvin (kävelymatka Ruoholahden metrolta) ja Kauppakeskuksessa parkkipaikka lähellä (erikoistapausissa saa pikaparkkeerata ihan viereen, jos pitää roudata raskasta)

Akvaario Kurki
* ei tuputtamisen meininkiä, saa rauhassa katsella mieluusti
* laaja kalavalikoima ja kasvivalikoimakin
*hyvin hoidetut akvaariot
* kiekkokaloja, laaja setti lehtikaloja
* harvinaisempia suurempia fisuja
* Woha-akvaariot (jos niistä kiinnostunut)
* hammaskarppeja pehmeään veteen: erityisesti platyt ja mollit ovat minulla menestyneet hiven kovetetussa/mineeralilisää vedessä ja hyvin terve ja viriili kanta (GH 4-5)
* löytyy myös tekniikkaa, kalaruokia laajasti, lääkkeitä
* vierailun arvoinen paikka: kaikki fisut, joita sieltä ostanut ovat polskineet iloisesti jatkossakin akvoissani (hyväkuntoiset fisut)
* asiantuntevaa palvelua
* sijainti: lähelläTiksin asemaa, myös ilmainen parkki lähellä Tiksin asemalla

Akvaariolinna
* hiven kauempana, mutta autolla hyvä parkki edessä
* hyviä kalatarjouksia (esim. 10 fisua + 2 kaupan päälle, ainakin kun kävin siellä viimeiksi)
* fisut yes-kunnosssa
* supermäärä kovan veden miljoonakaloja kaikissa universumin väreissä
* laaja kalavalikoima
* syytä tarkistaa aukioloajat (rajalliset)
* akvaarion jalustoja melko laaja valikoima (myös akvaarioitakin löytyy)
* asiantunteva palvelu
* käymisen arvoinen paikka
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Oma suosikki on Akvaariokurki. Suurimmalla osalla kaloista ihan oma lajiakvaario, valikoima suuri ja todella asiantuntevat myyjät. Ainoa miinus että akvaarioita on niin paljon että liike on aika ahdas. Mutta mielummin näin päin kuin että pienempi valikoima :D

Kaikissa noissa 3 olen käynyt, akvaariolinnassa kerran mutta siellä en meinannut saada palvelua vaikka oli 2 myyjää samaan aikaan. Akvaariot mielestäni vähän epäpuhtaita.

Akvaariokeskus myös hyvä mutta itse en käy usein kun siaitsee turhan kaukana.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Akvaariokeskus ollut aina ykkössuosikki, vahvana kakkosena nykyään Itiksen Faunatar.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

päivänvarjo kirjoitti: Kaikissa noissa 3 olen käynyt, akvaariolinnassa kerran mutta siellä en meinannut saada palvelua vaikka oli 2 myyjää samaan aikaan.
Miksi? Oliko heillä asiakaspalvelu meneillään vai jotain muuta? Ja saitko sitä palvelua sitten kuitenkin vaikka et alkuun meinannut saada?


Kaipaisin perusteluja ja hieman tilannetäsmennystä näihin kokemuksiin. Kuitenkin palautteena ovat kovin tärkeitä yrittäjille sekä muille kävijöille.
Olen joskus myös törmännyt siihen, että yleisesti mainitaan että altaat olivat likaiset ja huoltamattoman näköiset, mutta kun aiheesta hieman kyseli lisää niin selvisikin että kyseessä oli 5 allasta kokoliikkeen 100 astaasta ja niissäkään ei ollut mitään elävää. Vain piilevättyneet lasia. :roll:
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Kalakaverit kirjoitti:
päivänvarjo kirjoitti: Kaikissa noissa 3 olen käynyt, akvaariolinnassa kerran mutta siellä en meinannut saada palvelua vaikka oli 2 myyjää samaan aikaan.
Miksi? Oliko heillä asiakaspalvelu meneillään vai jotain muuta? Ja saitko sitä palvelua sitten kuitenkin vaikka et alkuun meinannut saada?


Kaipaisin perusteluja ja hieman tilannetäsmennystä näihin kokemuksiin. Kuitenkin palautteena ovat kovin tärkeitä yrittäjille sekä muille kävijöille.
Olen joskus myös törmännyt siihen, että yleisesti mainitaan että altaat olivat likaiset ja huoltamattoman näköiset, mutta kun aiheesta hieman kyseli lisää niin selvisikin että kyseessä oli 5 allasta kokoliikkeen 100 astaasta ja niissäkään ei ollut mitään elävää. Vain piilevättyneet lasia. :roll:
Eli siis myyjät rupattelivat keskenään tiskin luona ja toinen hinnoitteli jotakin pikkutuotteita ja toinen istui penkillä vieressä. Sain lopulta palvelua kun itse menin sitä hakemaan mutta alkuun halusin nähdä että tuleeko sieltä kukaan omatoimisesti. Ei tullut.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Ok.. sinua ei siis jätetty huomiotta kokonaan.
Muistelisin, että tuosta aiheesta on joskus tehty galluppia ja suurin osa akvaarioharrastajista piti ajatuksesta, että he saavat liikkeeseen mennessään katsella ensin rauhassa ja kun ovat valmiita, niin hakeutuvat kiskaisemaan myyjää hihasta. Itse pidän tästä tyylistä myöskin, mutta jos sattuu että itsellä on kiireinen asia tai en löydä kaupasta etsimääni niin hakeudun kyllä myyjän luokse samantien. Jos hänellä on joku asiakaspalvelutilanne / puhelu / toinen homma kesken, niin eleillä olen saanut hyvin näytetyksi että kaipailisin apua.

Itse asioin aika vähän liikkeissä, koska nykyisin ainoastaan merialtaan omaavana ei moni liike pysty minua palvelemaan tarpeitteni kanssa. Kesälomilla kävin muutamassa liikkeessä pk-seudulla enkä löytänyt niistä etsimääni. Etsin siis keskikokoista leväraeruokaa ja kun tätä ei löytynyt, niin vaihtoehtoisesti Spirulina-hiutaletta. Tämäkin oli niistä peruseläinliikkeistä loppu tai ei kuulunut valikoimiin. Kävin Akvaariolinnassa ja sain sieltä litran purkin mukaani.
pekkara
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 18:33, 05.05.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja pekkara »

Varmaan purkki löytyi helposti jos olet sama K joka olet Akvaariolinnassa myös työntekijänä?

Keväällä elvyttelin takavuosien harrastusta ja kolusin läpi pk-seudun liikkeitä plus nettikauppoja. Hyvää palvelua on vaikea määritellä, mutta... esimerkiksi kaksi tässäkin ketjussa mainittua firmaa ei ikinä lähettänyt myymälässä keskustelemaamme tarjousta. Porilaiset ja turkulaiset jaksoivat lähettää vaikka hoitelin asiaa vain netin kautta. Siniriuttaa en kokeillut (etäisyys, aukioloajat). Muissa asioissa Akvaariolinna asiallinen, Aqualafka ok, Aapelin akvaario hyvä, Tammiston Megaeläin hyvä monella tapaa. Pari saksalaista nettikauppa plus Kalakatu nopeita ja luotettavia, mutta mieluummin jättäisin suomalaisille tahoille nekin roponi, jotka olen heittänyt muualle koska täällä tarpeeni ei ole jostakin syystä herättänyt riittävää liikehdintää.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Tiesin kyllä sen saavani, mutta pyrin välttämään tässä kohtaa kyseisessä liikkeessä asiointia ja siksi hain ruokapurkkia muualta.

Pääasiassa asioin Tammiston Megaeläimessä. He palvelelevat meri- ja kissatarvikeasioissa ja liike sijaitsee mukavan ajomatkan päässä.
annek
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 12:09, 18.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja annek »

Edu73 kirjoitti:Paras liike on mielestäni Akvaario Kurki. Akvaariolinnakin on ihan ok. Akvaariokeskuksessa on usein pakkomyymisen/tuputtamisen makua. Aloittelijalle saatetaan myydä ns. turhaa tavaraa, jota ei välttämättä tarvitsisi.
Tismalleen sama mielipide ja kokemus minullakin. Lisäksi juuri kävin myös Itiksen Faunattaressa, ja vaikka kalaosaston vastaava olikin juuri lomilla, paikallaollut myyjä oli oikein asiantunteva, kun seurasin minua edeltänyttä myyntitapahtumaa jossa aloitteleva pariskunta tuli ostamaan kaloja altaaseensa.

Akvaariolinnasta olen saanut oikein hyvää palvelua, mutta joskus aikanaan myös enintään keskinkertaista. Ymmärtääkseni tämän jälkeen henkilökunta on kuitenkin vaihtunut, koska se tympeä ja epäavulias myyntihenkilö sanoi olleensa viimeistä päivää töissä.

Itse tykkään siitä että myyjät joko tervehtivät vähintään, tai kysyvät (jossain vaiheessa) voisivatko olla avuksi. Ei tarvitse ihan heti hyökätä kimppuun, mutta ei se totaalinen ignooraaminenkaan kovin hyvää asiakaspalvelua ole.
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Ben Franklin
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Pääkaupunkiseudulla on hieno tilanne: monta hyvää vaihtoehtoa valittavaksi. Tästä syntyy myös liikkeiden välille kilpailua, mikä kummasti piristää valikoimaa ja terävöittää asiakaspalvelua.
Kehä kolmen ulkopuolella asiakas joutuu valitettavan usein vain tyytymään siihen, mitä saa.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

annek kirjoitti:
Edu73 kirjoitti:Paras liike on mielestäni Akvaario Kurki. Akvaariolinnakin on ihan ok. Akvaariokeskuksessa on usein pakkomyymisen/tuputtamisen makua. Aloittelijalle saatetaan myydä ns. turhaa tavaraa, jota ei välttämättä tarvitsisi.
Itse tykkään siitä että myyjät joko tervehtivät vähintään, tai kysyvät (jossain vaiheessa) voisivatko olla avuksi. Ei tarvitse ihan heti hyökätä kimppuun, mutta ei se totaalinen ignooraaminenkaan kovin hyvää asiakaspalvelua ole.
Juuri tätä tälläisestä palvelusta minäkin tykkään. Vähintään pitäisi tervehtiä. Ei ole kovin kiva mennä hakemaan palvelua jos vaikuttaa siltä että menet keskeyttämään päivän kuulumiset työntekijäiden välillä.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
JaJu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 89
Liittynyt: 11:21, 28.06.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Paras pääkaupunkiseudun akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja JaJu »

Suositelkaapa muitakin pääkaupunkiseudun liikkeitä kuin nuo tässä jo mainitut? Missä voisi vierailla vaikka huomenna? Tietääkö joku missä olisi etelä amerikkalaisia kirjoahvenia myynnissä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”