Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
GroH
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 22:15, 30.03.2021
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja GroH »

Minulla on tylsempi hankinta kuin Telliellä.

Tropica Marsilea crenata (Apila saniainen)

Ja purkki Aquili fertilizer tabletsia.
80L, 300L, chowi neiti ja corgi poika.
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja totoro »

Ostin Eheim 2260:n, ensimmäinen uutena ostettu ulkosuodatin yli kymmeneen vuoteen. Toivottavasti kestääkin seuraavat kymmenen vuotta! :mrgreen:
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Lisää dragon stonea, lisää rusokiilakylkiä ja sewellioita sekä mangroven pölkky.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
janskur
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 09:38, 08.09.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja janskur »

Neljä pientä avainkirjoahventa ja pienenpienen punanoitamonnin :)

Kuva
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Oi kun olen tyytyväinen ostokseeni, joka niinkin hurja kuin lappo (pitkästä aikaa), tämä:
https://www.aquasabi.com/Dennerle-Gravel-Cleaner

Manadolle mainio vaikka Manado onkin niin kevyttä. Pitkä imutorvi joka myös suht kapea, joten hyvä kasvien valloittamiin akvoihin.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja totoro »

toukopouko kirjoitti: 23:40, 06.05.2021 Oi kun olen tyytyväinen ostokseeni, joka niinkin hurja kuin lappo (pitkästä aikaa), tämä:
https://www.aquasabi.com/Dennerle-Gravel-Cleaner

Manadolle mainio vaikka Manado onkin niin kevyttä. Pitkä imutorvi joka myös suht kapea, joten hyvä kasvien valloittamiin akvoihin.
Näyttääpä kätevältä! Miten pitkä imuosa ja letkut tuossa on, minulla olisi 70 cm syvä allas johon olen haaveillut vähän parempaa lappoa...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Itse imuputki on 44.5cm, mutta siihen tulee vielä lisäksi mittaa taittuvasta lisäputkiosasta n.12cm. Letkuosa n.160cm. Letku oli vähän vaikea mitattava yksinään. Siinä on lisäksi pidike, jonka saa ämpärin reunaan kiinni, ettei käy perinteisiä ja pomppaa ämpäristä ja sitten luututaan lattioita.

Se, mistä pidän vielä on se, että letku on kapeaa, leveämpää kuin ilmastusletku mutta kapeampaa kuin normiletku. Eli tuollaiset pienemmät akvat kerkeää siivoamaan kunnolla, ennen kuin vedet on humahtanut niin alas, että on lopetettava ja vaihdettavaa vielä olisi. Imu maltillinen joten pystyy imuroimaan myös kasvit ilman, että on pohjasta irti.

Ravistaminen oli myös sikäli positiivinen ylläri, että imuputki ei tarvitse olla syvässä vedessä, jopa 10cm riittää eikä ole urheilulaji, jota täytyy ravistaa niin pirusti, että vedet roiskuu. Lähtee helposti imuun.

Ompa sulla korkea allas, onko kuutio? Silloin kyllä onkin hyvä olla pidempi pöttörö, ettei tarvi olkapäitä myöten olla akvassa :D .
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja totoro »

Ei ole kuutio, ihan sellaiset 160 cm pitkä ja 53 cm leveä allas. Jostain kumman syystä olen valinnut sisustukseksi kauhean määrän juurakoita ja olen kiinnittänyt kasvit niihin, pohjassa ei kasva mikään kasvi. Emännänjakkara on kova sana kyllä tuon kanssa... :mrgreen:
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä te olette hankkineet viimeksi akvaarioonne? 2

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Uskon, kun itselleni on urheilusuoritus tämän oman 600 litraisen kanssa päästä siivoamaan takaosaa, saatika istuttaa kasveja taakse pohjaan. Korkeus ei ole kuin 50cm, mutta syvyys 60cm. Taiteilen rahin päällä ja silti altaaseen kuulumattomia ruumiinosia lilluu akvassa :D .

Ison altaan varsinaista vedenvaihtoahan tuolla lapolla ei ole mitään järkeä tehdä ohuen letkun vuoksi, vaihdat vettä muuten vuorokauden, mutta kasvit saa siivottua kyllä ja jopa hiekkaa pystyy möyhimään jos on tarvetta, koska imuputki on niin pitkä. Ei juurikaan mitään nouse veden mukana.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”