Juwel akvaristit

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Oon tyytyväinen ollu juwelin omaan suodattimeen, tosin,siellä ei ole juwelin omaa suodatinmateriaalia vaan eheimin palleroita, roskankerääjänä fluval 4
KattiKala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 12:20, 11.04.2016
Sukupuoli: Nainen

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KattiKala »

Minkäslaisia kokemuksia teillä on noiden isompien Juweleiden kansista? Liikkeessä kävin kyselemässä ja ohjeissa kuulemma lukee, ettei kannen päälle saa laittaa mitään. Mutta miten sanon sen 3 kissalle? Mulla on tuollainen 125 litrainen Rio, jonka kansi kestää kissojen painon, mutta vähän mietityttää uskallanko ostaa isompaa kun pituus ja leveys lisääntyy niin reilusti. Mun isossa akvastabilissa on alumiinikannet ja ne kestää kyllä 15 kiloa kissoja. Eli uskallanko hankkia 300-400 litran Juwelin muovikansilla?
600, 350, 180 ja 60 ja 30 litraa vettä. Lotraamista vuodesta -94.
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

janskur kirjoitti:Mulla on ollut yhteensä kolme juwelin allasta, ja kaikissa pörrännyt juwelin alkuperäinen suodatin sekä muita suodattimia. Mielestäni oma suodatin on tehoton, mutta muuten ei ole ollut ongelmia sen kanssa. Ei ole tarvinnut irrotella sitä, eikä pieniä piikkisilmiäkään ole mahtunut puikertelemaan lasin ja suodattimen väliin. Suodattimet on olleet sopivalla korkeudella, eikä vedenpinta ole koskaan ainakaan viikossa vajunut niin paljon, että suodattimeen ei tulisi tarpeeksi vettä.
Jotakuinkin tämän suuntaisia kokemuksia uudelta suodattimelta odottaisinkin. Kuulostaa todella kummalliselta, että upouuden akvaariopaketin iso akvaario vaatisi toimenpiteitä muutaman päivän välein, jotta suodatin ei hörppää ilmaa tai se olisi ilman purkamista ja uudelleen asennusta väärällä korkeudella, eikä toimi kunnolla. Jos näin on, niin itse jätän toki koko paketin hankkimatta. Eri asia on sitten jos käytettynä ostaa. Silloin laitteiden kustomointi tullee todennäköisimmin kyseeseen.
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Norhie »

KungfuPanda kirjoitti:Jotakuinkin tämän suuntaisia kokemuksia uudelta suodattimelta odottaisinkin. Kuulostaa todella kummalliselta, että upouuden akvaariopaketin iso akvaario vaatisi toimenpiteitä muutaman päivän välein, jotta suodatin ei hörppää ilmaa tai se olisi ilman purkamista ja uudelleen asennusta väärällä korkeudella, eikä toimi kunnolla. Jos näin on, niin itse jätän toki koko paketin hankkimatta. Eri asia on sitten jos käytettynä ostaa. Silloin laitteiden kustomointi tullee todennäköisimmin kyseeseen.
Minulla on akvat kannettomina, että voi vaikuttaa tilanteeseen. Ilman kansia niistä ainakin haihtuu ihan kiitettävästi vettä. Tosin täällä on vedetty kerrostalon ilmastointi niin kovalle, että kaikki kuivaa. Ilman akvoja nenä oli kokoajan veressä, kun kosteusmittarin mukaan sisäilman kosteus oli himpun yli 20. Nyt on sentäs 40. :)
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

Juu näinhän se tietysti on, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ilmankosteus ja muu. Mitä nyt kokemuksia Juweleista on lukenut, niin päällimmäisenä ovat nämä ajatukset:

- Vakiolamput ovat kusenkeltaiset ja kannattaa samoin tein vaihtaa uusiin
- Vakiosuodatin on tehoton, vakiona mahdollisesti väärässä paikassa ja hörppää herkästi ilmaa. Kannattaa siirtää toiseen paikkaan tehokkailla magneeteilla tai liimalla tai ostaa uusi suodatin

+ lasit/silikonit on tehty laadukkaasti
+ valaisinkansi on toimiva ja kokonaisuus on hyvännäköinen

Kaikenkaikkiaan huomattavasti listahintaansa kalliimpi ostos. Kenelläkään hyviä merkkivaihtoehtoja uudelle n. 180l Juwelille? :D
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Norhie »

KungfuPanda kirjoitti:Vakiosuodatin on tehoton, vakiona mahdollisesti väärässä paikassa ja hörppää herkästi ilmaa. Kannattaa siirtää toiseen paikkaan tehokkailla magneeteilla tai liimalla tai ostaa uusi suodatin
Raaviskelin tämän kanssa päätä, kun kävin miettimään tuota sanomaasi. No hieman riskillä aloin laskemaan vedenpintaa akvassa ja ilmaahan se hörppi. Tutkailin suodatinta vähän ja se on kyllä ihan tiivis putki mistä se imee sitä. Oikeasti ensimmäinen reikä on vasta koko suodatinpöntön puolivälissä.

Junttasin sen uudelleen paikalleen ja tällä kertaa oikein napakasti ja varmistin, että tiivisterengas oli oikeasti tiivis. Samalla aloin vähentää vettä pumpun ollessa päällä ja... kas kummaa. Eipä se hörpi enää ilmaa. En tosin laskenut vettä lähellekään sitä reikää, vaan noin ~10 cm siitä minimimerkinnästä.

Olisikohan niin, että tuolta tiivisteen välistä olisi päässyt ilmaa tai että putki ei aluksi ollut täynnä vettä niin, että se olisi jaksanut jatkaa tuota veden vetämistä. Se imuputki ei minusta kuitenkaan niin paksu ole, että pitäisi pumppua rassata vaikka ympäröivän säiliön vedenpinta on sen itse pumppuosan alapuolella.

Jaa-a...
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

Se toimii sittenkin! :D Täytyypä tutkailla tota suodatinta vaikka jossakin liikkeessä joku kerta ja verrata esim. Eheimin sisäsuodattimeen.
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Norhie »

Joo ja noissa on tosiaan vielä se ärsyttävä resonointi, eli pumppu ja lämmitin ovat vierekkäin ja aika ahtaissa tiloissa. Molemmat resonoi vasten seiniä todella ikävästi. Itse ratkaisin tämän junttaamalla ohuen styroksin palan tiukasti ulkoseinän ja molempien laitteiden väliin. Nyt ei pumppu mahdu liikkumaan ja styroksi taas työntää lämmitintä vähän ulospäin niin, että se ei ota seiniin kiinni. Nyt hiljenivät molemmat - tai no kuuluu siitä pumpusta se tasanen roottorin hurina.
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Norhie kirjoitti:Joo ja noissa on tosiaan vielä se ärsyttävä resonointi, eli pumppu ja lämmitin ovat vierekkäin ja aika ahtaissa tiloissa. Molemmat resonoi vasten seiniä todella ikävästi. Itse ratkaisin tämän junttaamalla ohuen styroksin palan tiukasti ulkoseinän ja molempien laitteiden väliin. Nyt ei pumppu mahdu liikkumaan ja styroksi taas työntää lämmitintä vähän ulospäin niin, että se ei ota seiniin kiinni. Nyt hiljenivät molemmat - tai no kuuluu siitä pumpusta se tasanen roottorin hurina.
Minulla resonoi 1500l/h oleva mööbeli. Ostin tehokkaamman moottorin. Siinä on lämppäri poikkeukselliseti (yleensä en tarvitse lämppäriä). Tutkin asiaa. Kiitti tiedosta.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Juwelit on ensisijassa siistejä ulkonäöltään. Itsellä kaksi keskikokoista Juwelia. Toisessa on ollut koko ajan vain akvan oma suodatin ja on toiminut hyvin. Tosin kalojen määrä on maltillinen. Pohja on suurikokoista soraa ja vaatii lappoamista, joten kökkö saattaa tällä pohjamateriaalilla kertyä siihen.
Tämä trigon on mielestäni tosi tyylikäs ja täyttää mukavasti nurkkatilan. Näyttää hyvältä joka suunnasta, siihen mahtuu isompikin kantohässäkkä ja saa kivan syvemmän sisustuksen. Ainakin tässä kolmionmallisessa akvassa kansi tuntuu suht. tukevalta. Meillä on todella isokokoisia rotukissoja, jotka satunnaisesti hyppäävät kannelle. Ei ole ainakaan vielä pettänyt.
Toisessa Juwelissa on oman suodattimen lisäksi toinen sisäsuodatin. Keräävät todella paljon kökköä, vaikkei tässäkään purkissa ylikansoitusta ole. Ehkä hienoa hiekkaa oleva pohja päästää roskat leijumaan ja kertyvät suodattimeen.
Molempiin olen vaihtanut lamput reilun vuoden välein. Trigonissa on haastavaa saada valo pohjalle asti, varsinkin, jos kasveja on kerroksittain.
Yksi plussa on useampi värivaihtoehto ja kuhunkin akvaan saatava oma jalusta. Hinta nousee tietysti tässä kombinaatiossa, mutta on sitten valmiin näköinen kokonaisuus.
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

Päädyin hankkimaan Rio 180:n ja upealtahan tuo näyttää! Alkuperäinen suodatin oli pyynnöstäni irroitettu lasista, jotta mahdollinen vaihto/huolto olisi myöhemmin helppoa. Alkuperäisten massojen tilalle vaihdoin 5 rasiaa ciraxia.

Mistä olette hankkineet suodattimiinne suodatinvanua, mikäli sellaista käytätte? Aapelin akvaariossa on monenlaista myynnissä, mutta mitä kannattaisi ostaa, että saa toimivaa ja halpaa? :D
janskur
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 09:38, 08.09.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja janskur »

Juwelit on kyllä kivan näköisiä, etenkin uusi kaappimalli :D
Itse vaihdan juwelin suodattimiin kerran viikossa sen päällimmäisen vanulapun ihan niihin alkuperäisiin juwel poly pad nimellä myytäviin. Ei ole kalliita, aapelin akvaariosta yleensä tilailen muiden ostoksien yhteydessä.
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

Eikös nuo poly padit ole suodatinpatruunoita, eikä ns. vanumattoa, josta saa itse leikata sopivan kokoosia paloja? Vaiko ovatko nämä sittenkin sama asia? En näistä vanuista tiedä vielä mitään.
janskur
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 09:38, 08.09.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja janskur »

Poly padit on jo valmiiksi sopivan kokoisia vanupaloja juwelin suodattimiin. Niitäkin on siis muutamaa eri kokoa joista valitaan tilattaessa omaan juwelin suodattimeen sopiva koko. En ole kokenut tarpeelliseksi tilata muuta vanulevyä tai vanua, josta itse leikata sopivan kokoisia paloja, kun ei nämä valmiiksi leikatutkaan kalliiksi tule.
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

Kiitoksia valistuksesta :) Tämä taitaa olla myös aika toimivaa tavaraa:

http://www.akvaarioon.fi/epages/akvaari ... 1444204578

Ehkä jopa riittoisampaakin.
janskur
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 09:38, 08.09.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja janskur »

Joo tulisi tuo leikattava vanulevy reilut 40 senttiä halvemmaksi kuukaudessa kun nuo valmiit levyt :D 240 litraisessa juwelissa...
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

Sehän on selvää säästöä sitten :D :D
vihrea
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 14:35, 17.02.2017

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja vihrea »

Hei juwelistit, mitä matskua nuo jalustan tassut on? Onko ne kovaa muovia, joustaako yhtään? Mitenköhän asettuu, jos lattia ei ole täysin sileä? Pystyisiköhän niiden tilalle modaamaan tarvittaessa säätöjalat?
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Kovaa muovia näyttäisivät olevan, eikä varmaan jousta yhtään, säätöjaloista en osaa sanoa.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

vihrea kirjoitti:Hei juwelistit, mitä matskua nuo jalustan tassut on? Onko ne kovaa muovia, joustaako yhtään? Mitenköhän asettuu, jos lattia ei ole täysin sileä? Pystyisiköhän niiden tilalle modaamaan tarvittaessa säätöjalat?
Muovia ja mielestäni ruuvataan kiinni. Jos lattiassa olisi pientä kuprua, laittaisin huopaa alle. Itse olen laittanut joihinkin kohtiin tassujen alle tilanteen mukaan esim. muoviliuskan tai huopatassun. Mielestäni hyvin asettuu sitten lattialle. Joka tassun alusen tsekkaan lopuksi A4-paperilla, ettei ole ilmatilaa tassun ja lattian välillä. Täyttäminen hitaasti, että lattia muokkautuu alle.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
vihrea
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 14:35, 17.02.2017

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja vihrea »

Kiitos tiedoista. Ehkäpä sen sitten saisi jotenkin puljattua paikoilleen ilman niitä säätöjalkojakin. Kenties uskaltaudun kokeilemaan, Rio kun miellyttäisi eniten silmää (ja ehkä kukkaroakin :mrgreen: ) vaihtoehtoihin verrattuna. Mieluiten vaan toki haluaisi, että voisi olla altaan kanssa mahdollisimman turvallisin mielin.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

vihrea kirjoitti:Kiitos tiedoista. Ehkäpä sen sitten saisi jotenkin puljattua paikoilleen ilman niitä säätöjalkojakin. Kenties uskaltaudun kokeilemaan, Rio kun miellyttäisi eniten silmää (ja ehkä kukkaroakin :mrgreen: ) vaihtoehtoihin verrattuna. Mieluiten vaan toki haluaisi, että voisi olla altaan kanssa mahdollisimman turvallisin mielin.
Eiköhän, jos ei erikoisen viisto alusta. En ole itse kokeillut vesivaneria lattialle ja sen päälle sitten tuo. Voisi tasoittaa. Itse en poistaisi muovitassuja. Yhden vanhan kipon ostin jalustan kanssa ja tajusin virittäessäni sitä, että muovitassut kokonaan pois. Ihme juttu. Mieluusti laitan muovitassujen kera. Myös se, että menisi vettä hiemankin lattialle, on hyvä, että jalustan alle pääsee. Ei mene A4+talouspaperi-imeytyshommiksi. Parasta, jos saisi ihan lattialle tassujen kera siis.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
elmerii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 03:15, 18.06.2016
Sukupuoli: Nainen

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja elmerii »

Fisutar10 kirjoitti:Nyt sitten siirtynen kunnolla led-aikaan. Aquaristic.netistä pukkasi Aquatlantiksen ledit 450l ja 240l Juwel rioon...noo....muutama kippo vielä vaatisi leditystä...pikku hiljaa...ja asennus vasta viikonloppuna...toivottavasti pelittää. Laittelen tähän sitten kuulumisia, miten pelittää :). Aah, ainakin lämmöt laskenevät purkeissa ja kansia voi taas sulkea... :P
https://www.aquaristic.net/Aquarium-LED ... asser.html
Miten on ledit toimineet? Kasvit kasvaneet? Ja etenkin kiinnostaa onko lämmöt saatu laskuun. Meillä isona ongelmana tuossa 400 riossa että lämmöt nousee lian korkeelle. Olen pohtinut nyt noiden ledien ostoa.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

elmerii kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti:Nyt sitten siirtynen kunnolla led-aikaan. Aquaristic.netistä pukkasi Aquatlantiksen ledit 450l ja 240l Juwel rioon...noo....muutama kippo vielä vaatisi leditystä...pikku hiljaa...ja asennus vasta viikonloppuna...toivottavasti pelittää. Laittelen tähän sitten kuulumisia, miten pelittää :). Aah, ainakin lämmöt laskenevät purkeissa ja kansia voi taas sulkea... :P
https://www.aquaristic.net/Aquarium-LED ... asser.html
Miten on ledit toimineet? Kasvit kasvaneet? Ja etenkin kiinnostaa onko lämmöt saatu laskuun. Meillä isona ongelmana tuossa 400 riossa että lämmöt nousee lian korkeelle. Olen pohtinut nyt noiden ledien ostoa.
Mielestäni olen suht tyytyväinen. Asennus oli helppo. Valon sävy on ihan yes, suht neutraali. Ehkä se hieman tekee kellertäväksi akvan edessä olevat plekot (näyttävät kerman värisille siinä), taempana valkoisempisävyltä (vaaleat raidat).

240 litraisessa riossa on 1 yksikkö kahden t5 sijaan. Mielestäni led on aika lämmin. Odotin ihan viileää. Joskaan ei loisteputken veroinen kuumuus, mutta odotin paljon viileämpää. Ei mikään kuuma, mutta suht lämmin siis. Lämmöt akvassa laskee 1-2 astetta, mutta en ilman avointa kantta pärjää mitenkään akvan kanssa. Minulla on vallua hurjat määrät. Se kasvaa suht hyvin...mutta nyt kun laitan sen etuputken tilalle, takaosa jää melko varjoon ja väittäisin, että siellä ei kasvit kasva niin hyvin, vaikka ei ole mitään kovin vaativaa. Plekot siitä ratkaisusta varmaan itse tykkää, mutten usko vaativien kasvien siellä pärjäävän. Saatan ostaa toisen yksikön taakse, mutta sitten energiaa palaa kyllä reilusti.

Matala, vanha mallio 400 rio menee yhdellä ledillä kahden t5-putken sijaan. Siinä on näppärästi kaksi valokatkaisijaa molemmista päistä ja puolet toisen pään ledeistä toimii toisella, toinen toisella. Se on "köyhän miehen aamun sarastus"...Minusta systeemi on paljon viileämpikin, tosin porrastetusti tulee valot siihen (toinen pää ja toinen pää). Mielestäni ok tehot, mutta sama ongelma kuin 240 l, takavallut ei rehota ja plekokaan riittävä valluille, mutta vaativampaan käyttöön laittaisin toisen.

Minulla on uusi korkea malli (tai parikin) rio 400, uskoisin, että siihen ehdottomasti 4:n t5-putken tilalla oltava 2 lediyksikköä ja sitten ihan yes. Uskon tuossa 4 putken t5:ssa laskevan lämmöt aika paljon, se kun lämmittää ihan hurjasti nyt 4 putkella.

Mutta energiansäästö on pientä, jos korkvaan joka t5 -putken led-yksiköllä. Idea pitäisi olla 2xt5 = led.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

http://www.aquatlantis.com/index.php?id ... l=registos
Tietääkö joku näistä enemmän ja kokemusta? Nämä lienevät vain led-loisteputkia, mutta voisiko näitä käyttää Juwel riossa? Miten tuo virta? Mistä se tulee siihen putkeen? Oma virtajohto? Jotenkin sutii....Mietin, että tuo vanhan mallinen aquatlantis led universal tarvitisi ehkä kaveriksi pienempitehoisen systeemin esim. taakse. Mutta onko mahdollista kytkeä sillä tavalla?
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”