Tunnustusten luola

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
srd
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2010
Liittynyt: 13:11, 28.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja srd »

Noniin.

Ihmisethän ovat tunnetusti kovia kommentoimaan muiden tekemisiä ja ne omat mokat jää sopivasti pimentoon, joten nyt tunnustamaan tämän hetken akvaariomokat jotka tekevät sinusta muiden harrastajien silmissä pahan ihmisen! :mrgreen: Ja jos saisi vain niitä tunnustuksia, ei kommentteja niihin. YV on keksitty ihmiset ;)

Allekirjoittanut aloittaa.

Minulla on 240l Aasia altaassa 4 leväbarbia (2 mallia silakka) joista en aio luopua. Harkitsen jopa ostavani 2 lisää, että saan parven mukavan kokoiseksi.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Mulla on kaksi albiinopartista 40-litraisessa. Tosin odottelemassa uutta kotia, mutta silti...
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Mulla on salamanteriplekojen melko napsakasti virtaavassa altaassa taistelukala. [:I]
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Mulla myös taistoherran evät vaan hulmuaa virtauksessa [:I]


Kts. Allekirjoitus-info, kiitos. - Lisa -
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
piiu
Member
Member
Viestit: 317
Liittynyt: 11:53, 18.09.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: humppila

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja piiu »

Meikäläisellä valaistusosasto retuperällä ja neontetroja vaan neljä samas altaas. Uiskentelevat kyllä muitten tetrasten kanssa. Toisessa altaassa on yksi monninen yksinään ilman lajikavereita (pelastusyksilö).
ahistaa ko ei oo mitää onkelmia
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja janma »

Minä olen synnitön ja heitän teitä kaikkia kivellä! :mrgreen:

Tai sitten ei. Minulla on vain 4 Sewellia lienolataa ja 25 asteisessa vedessä. Onneksi seurana on muita imunuoliaisia. Voivat hyvin joten en tunne syylisyyttä. Ulkosuodattimia putsatessa en jaksa poimia jokaista pientä sukarapua kakan seasta ja joutuvat viemäriin. Tosin ne pienet jotka siirtää altaaseen menevät suoraan Kääpiönuoliaisten tai sinisilmien suuhun.
"A day without sunshine is like, you know, night."
Junttis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 771
Liittynyt: 16:05, 31.03.2004
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Junttis »

Mulla on kiinanimukarppeja ja konnamonnejä 270l altaassa jonka pohja on 60*60. Kalojen koko on kuitenkin toinen juttu. [;)]
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Mulla on kolme partista 100 litrasessa :x Ja myönnän myös tän: valaisin on jaettu liskojen ja kalojen kanssa puokkiin, eli valaisin on sijoitettu kansilasin varassa altaiden keskiosiin, näin siis liskoilla on hyvä valaistus ja kaloilla on valoa vain toisessa päässä, muu onkin sitten pimeää [:I]
PieniPalikka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 16:19, 07.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja PieniPalikka »

Minulla on 63L yksi albiinomonninen ja yksi kuparimonninen. Tulivat kaverilta keväällä altaan mukana ja ovat jo molemmat melkein 8vuotta vanhoja. Hiekkapohjan sentään niille vaihdoin, entisen soran tilalle... :roll: hups!
Have you ever thought that maybe the sole purpose of your living is to serve as a warning to others?
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 11:34, 27.01.2008
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Mulla on neljä partista 112-litraisessa, kaks partista 64- ja 85-litraisissa (kummassakin siis) [:I] Osalla on ikää, osalla taas piilevä kalatubi. 85-litraisessa on myös viis miekkis-platyristeytystä (eivät lisi enää, eikä partiksetkaan, koska sukupuolet sain lopultakin erotettua toisistaan). Hyi, kun olen paha ihminen.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja bj »

Plekoista jotkut sanoo, että tosi lämpimiin vesiin, mutta mulla on 26 asteessa, näillä kirjallisuuden antama lämpötila suosituksen alaraja on 25 astetta. Lisääkin aion hankkia samanmoisella suosituksella olevia ja pitää niitä 26 asteessa.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Minun altaiden etuseinistä ei levältä läpi näe ja yhden altaan suodatin on ollut kaksi päivää tukossa (vai kolme vai neljä...) ja istun tässä enkä tee edelleenkään elettäkään sen putsaamiseksi.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

En ole ikinä mitannut nitraattia.

"Kuollut" kala virkosi wc-pöntössä sätkimään ja minä kauhea akvaristi myrkytin sen kloritilla.
ellaf
Senior Member
Senior Member
Viestit: 569
Liittynyt: 13:12, 10.01.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja ellaf »

En mittaa kovuutta (gH). En kyllä tästä syyllisyyttäkään tunne. Vesilaitoksen tiedot riittävät hyvin mielestäni.

En karanteenaa kaloja. [:I]
Kolme pientä kalallista kasviallasta
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja millia »

Mulla on 250-litraisessa kolme pientä leväbarbia jotka kyllä aion pitää ja ehkä hankin vielä muutaman lisää. Vielä kauheampaa on, että ajattelin siirtää ne jossain vaiheessa 310-litraiseen, vaikka se onkin Etelä-Amerikan geotooppi!

Haluaisin vaihtaa lehtikalani toisen väriseen.

Olen lopettanut terveitä taistelukalan poikasia siksi että ne eivät mielestäni ole riittävän laadukkaita (en olisi kehdannut omissa nimissäni niitä myydä).
nukki2
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 15:35, 02.02.2007
Paikkakunta: Sipoo

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja nukki2 »

98 litrasessa 14 pikkulasimonnia!
tytsi
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minä olen edelleen täysin sitä mieltä että tavalliselle pienelle typerälle parvikalalle riittää jos akvaarion etulasi on 10x kalanpituus, joten pidän ja aion jatkossakin pitää täysin surutta kaloja myös 27-litraisissa kuutioissani. Lisäksi olen ollut aivan liian laiska hakeakseni taannoin ostamiani pakasteruokia ikinä kotiin seuran kerhohuoneen pakastimesta jonne ne hätäpäissäni työnsin, joten fisuni eivät ole aikoihin saaneet pakasteöttiäisiä. Kai ne pakasteet jonkun kolme viikkoa tai kuukauden jo siellä kertsillä ovat olleet. Myönnän myös etten ole tällä viikolla tähän mennessä ylipäänsäkään ruokkinut kalojani kuin kerran, koska olen ollut aika tehokkaasti poissa kotoa.

Lisäksi myönnän että tänään allekirjoittaneella on darra (mokomia pikkujouluja joka illalle...).
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Vedenvaihtoväli venyy lähes aina kahteen-kolmeen viikkoon.
En muista ruokkia kalojani. (Enkä kissaa, mutta se alkaa sentään elämöidä.)
Olen tappanut terveen ja nuoren palettikalan, joka tuli akvaarion mukana. En jaksanut katsoa sellaista terroristia päivää pidempää. [:I]
Jos muistan laittaa easycarboa, en koskaan mittaa sen määrää tarkasti. Samalla nyrkkimitalla huljahtaa kasviravinne ja vedenparannusainekin.
Jos kasveja irtoaa pohjasta, ne saattavat kellua kaksikin kuukautta.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Vedenvaihtoväli on realistisesti 2-2,5 viikkoa. Karsin kasveja ehkä kahdesti vuodessa, mätänevät lehdet saavat mätääntyä paikalleen. Unohdin Easy-Carbon sekä tavallisen kilju-hiilarin jo ajat sitten, liian laiska käyttämään. Pidin vastakuoriutunutta taistelukalapoikuetta 14 vrk ilman valoja, ruokaa tai muutakaan apuja, satuin lähtemään matkalle enkä hankkinut niille mitään hoitajaa. Pidän täysikasvuista taistokoirasta noin 15 x 15 cm kelluvassa poikashäkissä, koska se tilanahtauden takia joutuu asuttamaan samaa 60 l noin kymmenen poikasensa kanssa. En jaksa hinkata altaiden laseja levästä, onneksi neritina-kotilot jaksavat. Minulla on 127 l altaassa noin 50 kpl luovutusikäisiä pikkulehtikaloja, joille en ole jaksanut alkaa etsimään kotia. Kaikkeen tähän olisi nyt kyllä aikaa, jos viitseliäisyyttä löytyisi.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
emzei
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 00:45, 28.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja emzei »

Harkitsen vakavasti helmirihmapariskunnan ottamista 140 l akvaarioon... [:I]
Uusioakvaristi, 240 l
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mulla on 4 miekkapyrstöä 85-litraisessa, pehmeässä vedessä. Ne tosin eivät ole kokonsa puolesta liian isoja sinne. Enkä ole koskaan pitänytkään miekkiksiä kovassa vedessä enkä aio jatkossakaan alkaa kovettamaan vettä, 16 vuotta mulla niitä on ollut ja ihan hyvin mennyt. Lisäksi samassa altaassa asuu kaksi taistonaarasta. Lämpötilaa pyrin pitämään kompromissitilassa, toisten ylä -ja toisten alarajoilla.
Akvarismia 1992-2014
Hermen
Senior Member
Senior Member
Viestit: 909
Liittynyt: 16:26, 21.09.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Täällä on 3 piikkisilmää sorapohjalla. [:I] Seuraavan muuton yhteydessä ajattelin kuitenkin vaihtaa hiekan tuohon altaaseen, tai sit miettiä uudelleen noiden kahden altaan kalastot.
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Malys »

Mulla oli 125 cm pitkässä altaassa 4 leväbarbia, ikää 9-10 vuotta ja kokoa nakki, tosin kuolivat kaikki kesällä lyhyen ajan sisällä. 70x35cm pohjalla asustaa 12 kuparimonnista, niistä 4 omia kasvatteja enkä raaski luopua kenestäkään. Mittailen todella harvoin vesiarvoja enkä ole oppinut vieläkään karanteenaamaan kaloja, vaikka vermeet kyllä siihenkin löytyisi, tosin en kalojakaan kovin usein hanki. Jospa sitä vaikka seuraavalla kerralla.

Mun altaissa ei ole ollut ikinä pilkkutautia tai muita näitä "yleisimpiä" tauteja (no yksi kirsikkabarbi kuoli yli 10 vuotta sitten vesipöhöön) ja harrastanut olen kohta 15 vuotta. Täytyy koputtaa puuta.

Vuonna 2004 akvaariot (250 ja 98 litraiset) olivat 3kk ilman vedenvaihtoja remontin vuoksi, sähkötkin piti vetää ulkoa. Mutta kalasto oli kevyt altaissa ja kasvit rehottivat eikä kenelläkään ollut mitään ongelmia, ei edes kardinaalitetroilla.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Vettä vaihdetaan 7-10 päivän välein, joskus jopa harvemmin, mututuntumalla menee lannoitteet. Ja taistelukaloja on elänyt kunnon "puhurissa", eivätkä ole piitanneet. Yksi taisto ukko eli 25-asteisessa vedessä ja oli kaikkein pisimpään kestänyt taisto.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Tunnustusten luola

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mä oon tilannu tavaraa (suomalaisesta) nettikaupasta, vaikka pienellä odotuksella olis saanu kyllä kaupastakin. Anteeks Mari ja Ville.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”