Etelä-Pohjanmaalta harrastajia?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Taaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 21:49, 08.04.2007

Etelä-Pohjanmaalta harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Taaja »

Löytyykö muita akvaarioharrastukseen hurahtaneita etelä-pohjanmaalta?Mistä päin ja vähän taustatietoa olis kiva saada!
minerva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 00:27, 19.06.2003
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja minerva »

Löytyy, tälläkin palstalla käy useita kymmeniä.
Mutta jostain syystä E-P:n harrastajat eivät halua yhtyä :mrgreen:
Tämän tyyppisiä kyselyitä tulee aina silloin tällöin ja aina ne karahtaa kiville...
HUOH, kun ei niin ei.
Pysykäämme nimettöminä ja kasvottomina :roll:
Jaa, Alajärvella on kyllä epävirallinen seura AAH (Alajärven akvaario harrastajat).
Johon kuuluu ainakin lehtis, rithiam, helunia ja 7330, lisätietoja saat näille yv:tä laittamalla jos kiinnostuit tuosta seurasta.
Taaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 21:49, 08.04.2007

Viesti Kirjoittaja Taaja »

No nyt sitten laitetaan listaa etelä-pohojanmaaltakin joka toimii :D Liittyköön kuka tahtoo,mutta eikö olisi kiva vaihtaa esim.kasveja ja kaloja ja tietämystä asiasta lähellä asuvien kanssa?

Eli vähän esittelyä:

Olen 26v kotiäiti teuvalta,kotona pyörii kolme lasta.5v poika,4v tyttö ja 4kk ikäinen poika.

Monen monta vuotta olen haaveillut akvaariosta,mutta ennemmin ei ole ollut varaa ja uskallusta hankkia akvaariota.

Ensimmäinen akvaario tuli meille 2.päivä tammikuuta 2007.Sitten hankittiin 126l ja nyt on jo kolmas 240l.Kalasto on aika kirjavaa,mutta hyväksi todettu.

Olisi kiva jos tännekkin saataisiin oma "palsta" meille pohojanmaalaasille.Kun ei oikeen taharo tuo kirjakieli luonnistua=)Pitää niin kauan aina miettiä,että kuinkas mikäki sana kirjootetahan=)
annuli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 21:46, 14.02.2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja annuli »

Moro!
Täällä kolmen lapsen äiti (lapset 4, 9 ja 12). Peitetarinani on jotta lapset aikoinaan halusivat akvaarion ja pieni allas tuli kotiin kaksi vuotta sitten. Nyttemmin akvaario kiinnostaa vain minua itseäni, onneksi... innostusta on enemmän kuin lapsilla yhteensä! On vain hankala sovittaa työt, lapset, kotityöt, lapset ja kotityöt yhteen akvaarion kanssa. Eilen meinasin myöhästyä töistä kun jämähdin rihmojen kutupuuhia kattomaan...

Taloudesta löytyy myös kissoja, jotka kiittävät akvaariolampusta ja sen lämmöstä!
Taaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 21:49, 08.04.2007

Viesti Kirjoittaja Taaja »

Meillä noita lemmikkieläimiä piisaa...eli kolmen akvan lisäksi on myös kaksi hamsteria ja yksi kani.

Nyt on hankittu sitten tuohon isoon (240l)asukit.4 kpl lehtikaloja.kutakin lajia pariskunta.Sitten löytyy : partamonni,vihermonninen,kuparimonninen,albiinomonninen,kirjomonninen ja täplämonninen.Sekä 10 kpl rubiinitetraa ja 5 mustatetraa.

Akvaarioharrastukseni perusteet/neuvot otan eräältä kokeneelta alan harrastajalta.Ja kaikki on sujunut todella hyvin,vaikkei niin nykytiedon mukaan olla mentykään.Mutta tapansa kullakin.Pääasia on että kalat ja kasvit voivat hyvin.Näin ainakin mielestäni.

Mutta siksi haluaisin tähän pnoon lähialueen harrastajia,koska meillä tulee tulevaisuudessa olemaan miljoonakalan poikasia ja paljon.Niin jos joku olisi niistä kiinnostunut ja samaten kasveja yms voisi "kaupitella"keskenään.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Aiemmin ollutta juttua Vaasalaisista harrastajista, http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=5752

Niin ja itte oon Jurvasta kotoosin, tosin muutin pois jokunen...siis 13 vuotta sitten...
/jari
ellmarj
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 14:27, 04.04.2006
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja ellmarj »

Me etelä-pohojalaaset ollahan niin mörköjä, ettei viitti liikaa ittiänsä mainostaa :mrgreen:
Eli tää Kurikasta, tai puoli vuotta sitte muutettiin Kauhajoelta Kurikkaan. Meillä on 4 akvaariota, 530 litraa, 250 litraa, 180 litraa ja 63 lirtainen pikku purkki. Kiitokset viestin aloittajalle! Toivottavasti lisääkin meitä mörköjä ilmoittautuu [;)]
ellmarj@luukku.com
Tiekkö mitä. norsut osaa lentää.. Jos et tiedä mä voin näyttää sulle.
Seraphy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 151
Liittynyt: 00:19, 14.12.2006
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Seraphy »

Täältä Nurmosta löytyy 18-vuotias innokas akvaristin alku :) Akvaario on ollut minulla vajaa 3kk, 90-litraa.
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:46, 18.10.2005
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Täältä ilmoittautuu 16-vuotias ylihärmäläinen akvanisti. Minulla on kolme akvaariota. 96, 38 ja 20 litrainen.
96l+38l+20l
Cattleya
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 15:04, 12.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja Cattleya »

Etelä-Pohjanmaa on iso alue :) . Täällä ollaan melkein Keski-Suomen laidalla. Kaikesta päätellen näillä seutuvilla pitäisi olla useampiakin akvaarioharrastajia, kun Tuurista löytyy asialle omistautunut putiikki. Eri asia sitten on, olenko ainoa kyseisen liikkeen asiakas, joka lukee myös Aqua-Webbiä.
takaisin akvaarioiden pariin muutaman vuoden tauon jälkeen
Seraphy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 151
Liittynyt: 00:19, 14.12.2006
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Seraphy »

Cattleya kirjoitti:Etelä-Pohjanmaa on iso alue :) . Täällä ollaan melkein Keski-Suomen laidalla. Kaikesta päätellen näillä seutuvilla pitäisi olla useampiakin akvaarioharrastajia, kun Tuurista löytyy asialle omistautunut putiikki. Eri asia sitten on, olenko ainoa kyseisen liikkeen asiakas, joka lukee myös Aqua-Webbiä.
Etpä ole [;)] Juuri eilen lähti Kalajutusta mukaan 5kpl mustaneoneita, pääsisipä sinne vain useammin!
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Seraphy kirjoitti:Täältä Nurmosta löytyy 18-vuotias innokas akvaristin alku :) Akvaario on ollut minulla vajaa 3kk, 90-litraa.
Sittenhän ollaan melkein naapureita. :D
Alajärveltä olen, ja vietän Nurmossa huomattavan osan vapaa-ajastani. Samanikäisiä ollaan, joten tuntisit/tietäisit varmaan sen porukan, jonka kanssa kuljen siellä.

Olen tosiaan mukana AAH:ssa silloin tällöin, kun jaksetaan ja ehditään jotakin toimintaa järjestää. Myös Rithiam, Helunia, Lehtis, Dragolainen ja HillaR ovat täältä päin. Kyllä meitä on. [;)] Hiljaista sakkia vain.

Itse olen harrastanu jo... hmm, ainakin 7 vuotta, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Altaita on tätä nykyä neljä, kuten allekirjoituksesta näkyy, ja viides odottelee täyttöä tuossa lattialla.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
@nsku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 10:45, 20.04.2005
Paikkakunta: Lapua

e-p akvaristi

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Hei!

Täälä ilimoottautuu yks lapualaane ;)

Tällä hetkellä löytyy yksi akvaario, 408 litrainen. Parhaimmillaan (pahimmillaan) niitä oli vielä jokunen aika sitten 3.

Akvaarioita olen harrastanut jo 80-luvun lopulta, eli 13 vuotiaana hankin ensimmäisen oman altaani. Ostin kaverilta heidän vanhan 90 litraisen, kysymättä edes kotoa lupaa ja yks kaunis päivä toin sen polkupyörän jopparilla kotia ;)
Mutta sai se onneksi jäädä, siitä asti on akvaario(t) kuulunut kalustukseen.
Sitä ihimine ku alakaa puhua pohojammaata, tyhymenöö heti pualet, mutta onneksi on mistä ottaa!
Seraphy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 151
Liittynyt: 00:19, 14.12.2006
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Seraphy »

7330 kirjoitti:
Seraphy kirjoitti:Täältä Nurmosta löytyy 18-vuotias innokas akvaristin alku :) Akvaario on ollut minulla vajaa 3kk, 90-litraa.
Sittenhän ollaan melkein naapureita. :D
Alajärveltä olen, ja vietän Nurmossa huomattavan osan vapaa-ajastani. Samanikäisiä ollaan, joten tuntisit/tietäisit varmaan sen porukan, jonka kanssa kuljen siellä.
Jees! Kiva kun löytyy täältäkin samanikäisiä akvaarioharrastajia! Luulin oikeasti olevani Nurmossa ainoa tämän ikäinen joka on hurahtanut akvaarioihin, en ole ennemmin muita bongannutkaan ;) Melko varmasti tiedän sun ystäviäsi, varsinkin jos ovat Nurmon yläasteella/lukiossa olleet :>
Dragolainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:40, 13.03.2006
Paikkakunta: Jyväskylä/Alajärvi

Viesti Kirjoittaja Dragolainen »

Kuten 7330 mainitsikin Alajärveltä ollaan. [;)] Välillä itsekkin käyn Nurmossa piipahtelemassa, en kuitenkaan niin usein kuin 7330. :mrgreen:
”People think it must be fun to be a super genius, but they don’t realize how hard it is to put up with all the idiots in the world” – Calvin (Calvin and Hobbes).
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Seraphy kirjoitti:
7330 kirjoitti:
Seraphy kirjoitti:Täältä Nurmosta löytyy 18-vuotias innokas akvaristin alku :) Akvaario on ollut minulla vajaa 3kk, 90-litraa.
Sittenhän ollaan melkein naapureita. :D
Alajärveltä olen, ja vietän Nurmossa huomattavan osan vapaa-ajastani. Samanikäisiä ollaan, joten tuntisit/tietäisit varmaan sen porukan, jonka kanssa kuljen siellä.
Jees! Kiva kun löytyy täältäkin samanikäisiä akvaarioharrastajia! Luulin oikeasti olevani Nurmossa ainoa tämän ikäinen joka on hurahtanut akvaarioihin, en ole ennemmin muita bongannutkaan ;) Melko varmasti tiedän sun ystäviäsi, varsinkin jos ovat Nurmon yläasteella/lukiossa olleet :>
Takuulla sitten, jos kerran lukiossa olet ollut. :mrgreen: Kaveria jäi tuossa jo "vähän" vaivaamaan kun sanoin että löysin täältä nurmolaisen akvaristin. Voisi vaikka törmäillä joskus, jos tulee kaupankäyntiä tai muuta asiaa. :)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Seraphy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 151
Liittynyt: 00:19, 14.12.2006
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Seraphy »

7330 kirjoitti: Takuulla sitten, jos kerran lukiossa olet ollut. :mrgreen: Kaveria jäi tuossa jo "vähän" vaivaamaan kun sanoin että löysin täältä nurmolaisen akvaristin. Voisi vaikka törmäillä joskus, jos tulee kaupankäyntiä tai muuta asiaa. :)
Joo :) Kyllä varmaan kaverisi mutkin tunnistaisi, kuitenkin Nurmon lukio on suht pieni koulu jne.
naksutin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 10:27, 03.04.2007
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja naksutin »

Seinäjoella asustelen ja juuri hankin akvaarion. Aikaisemminkin on ollut akvaarioita, kun asuin vanhempien luona. Karvaisia lemmikkejä löytyy myös, koiria, marsuja, hiiriä ym.
Taaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 21:49, 08.04.2007

Viesti Kirjoittaja Taaja »

Hyvin näytti juttu lähtevän käyntiin=)Löytyyhän meitä läheltäkin....
J-K
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 23:38, 31.03.2007
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja J-K »

Pohjanmaan rajalta täältä Ähtäristä kirjoittelen, ja akvaario on... Ollut myös aikaisemmin ja innostuin lasten avustuksella uudestaan. Perheessä kun on allergiaa, niin jouduin hamasta historiastani kaivamaan muistoja akvaarion perustamisesta ja pidosta, ja marssimaan Tuuriin Kalajuttuun ostoksille. Vanha akvaario saa tällä hetkellä toimia karanteeni- ja poikasaltaana, kun isompi ( lue: liian pieni ) allas valtasi olohuoneen nurkan.
chanteloup
Junior Member
Junior Member
Viestit: 139
Liittynyt: 22:47, 13.03.2007
Paikkakunta: Hammarland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chanteloup »

Vaasasta terveisiä! Ei näköjään monta ole näillä sivuilla meitä, vai?
Intelligence is not having all the answers; it's knowing how to think!
ellmarj
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 14:27, 04.04.2006
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja ellmarj »

Itse en ole uskaltanut kaloja ostaa Tuurin liikkeestä, on aika huonokuntoisen näköisiä valtaosa.(huom. en siis mollaa liikettä, vaan oma silmä näkee tämän) Mutta muuten jos siellä päin liikun, käyn kyllä ostamassa ruokaa yms. sillä hintasuhde on mielestäni kohdallaan.

Etelä-Pohjanmaalla paras liike on mielestäni Kauhajoella sijaitseva Viskari. Siellä voi helposti mennä puolituntia vain juttelemisessa. Tämä paikka on kyllä ollut vakipaikka jo varmaan 15 vuotta.
ellmarj@luukku.com
Tiekkö mitä. norsut osaa lentää.. Jos et tiedä mä voin näyttää sulle.
Taaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 21:49, 08.04.2007

Viesti Kirjoittaja Taaja »

Minäkin olen kuullut vain tuurin liikkeestä aikamoisia juttuja,kalojen kunnosta ja niistä tulleista sairauksista.Mutta juttujahan ne vain on kun kerta omaa kokemusta kyseisestä liikkeestä ei ole.Akvaarion olen sieltä hommannut aiemmin,mutta muuta en ole.Olen vain kyseisen liikkeen ohi kävellyt muutaman kerran.

Ai täällä on muitakin Viskarin asiakkaita=)Juttu luistaa liikkeessä,kokemusta ja tietoa myyjältä löytyy ja aivan mahtavia kaloja.Meillä kaikki kalat hankitaan viskarista ja muut tykötarpeet.Neuvojakin saa nopeasti ihan soittamalla.
annuli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 21:46, 14.02.2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja annuli »

Tuosta Tuurin liikkeestä haluaisin kommentoida, sehän on kooltaan tosi pieni ja aina täynnä asiakkaita sekä lapsia jotka viettävät aikaansa aikuisten ollessa ostoksilla. Olen monesti bongannut altaista kuolleita kaloja, joskus on ihan pakko vain käydä "tarkistamassa", kyläkaupassa kun asioin viikottain.

Kun miettii syytä moiseen, mielestäni myyjillä on liikaa töitä, aina on asiakkaita tai muita aiheesta kiinnostuneita kyselijöitä. Myyjiltä saa hyviä neuvoja ja he jaksavat kertoa mieltä askarruttavista asioista, siitä iso kiitos. Itselläni voisi mennä hermot moisessa paikassa ottaen huomioon väenpaljouden ja pienet tilat.

Jos tätä Tuurin Kalajutun liikettä ei olisi, pitäisi mennä Seinäjoelle, Tampereelle tai Jyväskylään asti, näihin on kaikkiin kiitettävät sata kilsaa ja ylikin, joten koen itselleni tärkeäksi tämän liikkeen. Kalathan karanteenataan kotona ja jos jotain odottamatonta sattuu, otan yhteyttä liikkeeseen. Tähän mennessä kaikki kalat ovat olleet hyvinvoivia ja voivat edelleen!
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Täällä yksi akvanisti Kuortaneelta porukkaan lisää :mrgreen:

Tällä hetkellä (vain) yksi allas, 430ltr, tila ei anna enempää myöten kun piti vaihtaa vuosi sitten pienempään asuntoon. Haaveissa olisi toinen, isompi allas lisäksi mutta pitäis kai luopua sitten joistain huonekaluista :D
Merivesiasiaa harrastin myös, pienen nanoriutan verran, mutta siitäkin jouduin luopumaan..

Kalastona altaassa jonkinasteinen sekalainen seurakunta erilaisia tetroja ja monneja.

Ja pääasiassa asioin Seinäjoella Faunattaressa.
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”