Apuja malawi suunnitteluu

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
fishhh
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 09:08, 27.01.2018
Sukupuoli: Mies

Apuja malawi suunnitteluu

Viesti Kirjoittaja fishhh »

Tarvitsisin apuja malawi akvaarion suunnitteluun. Olen ajatellut laittaa sinne kalkkikivistä röykkiön ja vähän vallisneriaa. Kalastolta olen ajatellut pitää lajiakvana ja lajina sinihuuliahventa eli Labidochromis caeruleus . ja niitä kasvatella niitä.
Eli mitä ruokia niile ja onko jotain levän puhdistaja plecoja niiden kanssa sopivaks.
JaakkoL
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 10:57, 08.05.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Apuja malawi suunnitteluu

Viesti Kirjoittaja JaakkoL »

Hei,

L Caerulus on sekasyöjä, eli hyvin helppo ruokittava. En antaisi sille pelkästä punaisesta lihasta tehtyä ruokaa, mutta sekoitukset tyyliin Sera Vipagran käyvät. Myös kasvissyöjille tarkoitettuja spirulina-ruokia voi antaa huoletta.
Kaloja voi myös viihdyttää esim. laitttamalla jonkun painon avulla altaan pohjalle palan kurkkua. Pehmeä keskiosa syödään ensin, kovemmat osat ja kuoret jäävät.

Plekoista en tiedä. Lajin pitäisi olla sopeutunut kovaan emäksiseen veteen, niinkuin Malawissa on. Mutta en ole varma onko sellaisia levänpuhdistaja plekoja.
Caerulus (ja muut Mbunat) itse syövät kyllä levää. Alla olevassa kuvassa näkyy osa valkoista saviesinettä, joka on vihreä levän peittämä. Nuo pienet valkoiset täplät levässä ovat Malawien hampaanjälkiä. Ne 'srapaavat' levää etuhampaillaan.
Caerulus ja levä.jpg
Caerulus ja levä.jpg (142.85 KiB) Katsottu 9884 kertaa
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Apuja malawi suunnitteluu

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Plekot eivät sovellu malawien kanssa samoihin vesiarvoihin.Malawi altaassa ei tosiaan levän syöjiä erikseen tarvita, kasvis ja sekasyöjät, tässä tapauksessa nuo sinihuulet hoitavat kyllä levät, kun pitää päivän pari paastolla silloin tällöin :) .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”