Kenen poikasia?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Laavalamppu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 21:21, 18.03.2015
Akvaarioseurat: Has

Kenen poikasia?

Viesti Kirjoittaja Laavalamppu »

Osaako kukaan sanoa, kenen poikasia nämä olisivat? Voivatko olla ampiaismalaweja?

Saimme lahjoituksena malaweja emmekä ole lajeista varmoja.
Liitteet
image.jpeg
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Re: Kenen poikasia?

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

En suoralta kädeltä osaa sanoa lajia, kun ovat vielä niin pieniä poikasia, että väritys voi vielä muuttua moneen kertaan. Lisäksi noita raidallisia malaweita on pilvinpimein :)

Mielestäni ne ei kuitenkaan ole ampiaismalaweita (Pseudotropheus crabro), koska mielestäni niillä on jo pieninäkin hieman keltaista näkyvissä.

Jos kukaan ei tarjoa vastausta täällä niin odottele muutama kuukausi, että kasvavat hieman ja saavat aikuisväritystä ja ota sitten uusi kuva.
Laavalamppu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 21:21, 18.03.2015
Akvaarioseurat: Has

Re: Kenen poikasia?

Viesti Kirjoittaja Laavalamppu »

Kiitos vastauksesta.
Laitan tähän kuvan sinisistä raidallisista kaloista, joita meillä on. Kirkas sininen (keltaista vähän evissä) on varmaan eri lajia kuin tummansiniset? Onko sinisillä kaloilla naaraat keltaisia vai myös sinisiä?

Olen netistä yrittänyt lajeja selvittää, mutta vaikeaa on. :D
Liitteet
image.jpeg
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Re: Kenen poikasia?

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Minä olen oikeasti niin huono tunnistamaan malaweita, ainakin niitä mitä ei omassa altaassa ole tai jotka ei muuten kiinnosta.

Kuvasta tunnistan varmuudella neljä Metriaclima estherae:ta (Oranssit kalat joista yksi kiven alla).

Tämä palsta on hirveästi hiljentynyt, mutta asut ilmeisesti pääkaupunkiseudulla? Helpoimmalla ja nopeimmin saat kalat tunnistettua, kun otat kuvan kaloista ja käyt NL-Aquassa. Ne osaavat 100% varmasti tunnistaa kalat.

http://www.nl-aqua.com/
Laavalamppu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 21:21, 18.03.2015
Akvaarioseurat: Has

Re: Kenen poikasia?

Viesti Kirjoittaja Laavalamppu »

Kiitos, täytyypä ottaa asiaksi kalojen kuvaaminen ja NL-Aquassa käynti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”