Yksinelävä näyttävä kala?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jallmari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 21:36, 23.06.2019

Yksinelävä näyttävä kala?

Viesti Kirjoittaja Jallmari »

Olisko mitään yksinelävää, komeaa kalaa 180 litraiseen akvaarioon? Kaloina on nyt partamonni ja 30 neontetraa. Tulievää olen miettinyt, mutta taitaa tankki olla liian pieni? Ehdotuksia?
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Re: Yksinelävä näyttävä kala?

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Tykkäätkö minkä tyyppisistä kaloista? Ja totta, että tulievä taitanee vaatia enempi tilaa. Mulla oli aikoinaan tulievä joka oli poikkeuksellisen säyseähkö, mutta käytti kyllä paljon tilaa altaasta (oli silloin muistaakseni 400 ja 600l altaissa). Onko allas muuten minkä mallinen/kokoinen suurinpiirtein? Tykkäätkö esim. ahvenista (niissä on paljon omaan silmään komeita otuksia). :)
Jallmari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 21:36, 23.06.2019

Re: Yksinelävä näyttävä kala?

Viesti Kirjoittaja Jallmari »

Päädyin ostamaan 2 avainkirjoahventa oikein mukavia ja hienoja ovat. Selkäuimareita vielä meinasin muutaman hommata jos löytyy. Siinä oliskin jo sitten tarpeeksi
:D
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Re: Yksinelävä näyttävä kala?

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Avaimet on kyllä tosi nättejä kavereita. :)) Itse oon harkinnut myös ahventa mutakalojen seuraan, mutta jäänyt vielä toistaiseksi fiilistely asteelle (muutto tulossa, niin koitan minimoida elossapidettävien määrän). :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”