Lido 120 l kalasto

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mooli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 14:46, 20.04.2019

Lido 120 l kalasto

Viesti Kirjoittaja Mooli »

Heips! Akvaarion pituuden puolesta nykyisessä asunnossani on hieman rajallisesti tilaa, joten olen harkinnut ensimmäiseksi akvaarioksi Juwel Lido 120 litraista, jonka mitat ovat 61x41x58 cm. Kalastoa pitkällisesti pohdittuani ajattelin seuraavaa Aasia-teemaa:
- hunajarihmakaloja
- rusokiilakylkiä
- aaltopiikkisilmiä
- kirsikkasukarapuja

Haluaisin vielä ennen akvaarion hankkimista kysyä muidenkin mielipidettä mahtuvatko nämä lajit tuohon suunnittelemaani pyttyyn vai tarvitsisivatko esim. hunajarihmat tai piikkisilmät enemmän pituussuuntaista uintitilaa? Kasvillisuus olisi melko runsasta. Lisäksi yksilömääriä en osaa yhtään arvioida. Mahtuisiko hunajarihmoja peräti 1+3? Entä millainen parvikoko olisi sopiva rusokiiloille, 10-15-20? Ja paljonko pohja vetäisi piikkisilmiä, jotka nekin arvostaisivat parvea, 6-8? Lämpötilaksi ajattelin n. 25-25,5 astetta, pärjäävätköhän sukaravut? Kommentteja kiitos!
Mooli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 14:46, 20.04.2019

Re: Lido 120 l kalasto

Viesti Kirjoittaja Mooli »

Luettu jo 90 kertaa, eikö kellään ole mitään kommentoitavaa pohdinnoistani? :|
Jebaa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 23:17, 12.04.2019
Sukupuoli: Mies

Re: Lido 120 l kalasto

Viesti Kirjoittaja Jebaa »

Tämä sivusto alkaa olla jo kuollut kokonaan ja lukijatkin ovat pääosin ei kirjautuneita. Mutta asiaan. Itse laittaisin n.25kpl rusokiilakylkiä, hunajarihmakalapariskunnan ja n.6 kpl piikkisilmiä ja rapuja.
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Re: Lido 120 l kalasto

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Mun mielestä tuo suunnitelma kuulostaa ihan hyvältä. Juorua ihmeessä, kun saat altaan pystyyn. :))
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”