Kuinka monta sinineonia tai kardinaalia 96 litraiseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sajen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 16:51, 28.12.2010
Paikkakunta: TUUSULA

Kuinka monta sinineonia tai kardinaalia 96 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja sajen »

Olen perustamassa 96 litraiseen akvaarioon kotia kardinaali- ja/tai sinineontetroille. Nyt mietinkin kuinka monta tetraa tuon kokoiseen purkkiin voi laittaa, osaisiko joku auttaa?

Kysyisin myös, kannattaako aina akvaarioon ottaa myös ns. "talkkareita", eli esim. jokin monnilaji? Katinkultamonnia olen ajatellut, kun ilmeisesti partamonnille tuon kokoinen akvaario on liian pieni. Monnisia en voi ilmeisesti ottaa, kun hiekka tulee olemaan isorakeista.

Kiitos avusta!
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Kuinka monta sinineonia tai kardinaalia 96 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Kannnattaa varmasti aloittaa pienemmällä parvella, mutta lopulta tuolla voisi näyttää kivalta sellainen n. 30-päinen sekaparvi jossa kaloja noin puolet ja puolet. Kardinaalitetra kasvaa sinineonia suuremmaksi, niitä en yli 15 laittaisi mutta sinineonit jää sen verran sinteiksi että voi tietty olla että menis enemmänkin.

Mun makuuni partamonni on tuonne liian suuri kala, mutta sataa litraahan niille miniminä ajatellaan eli ei se ihan mahdoton ole. Katinkultamonneja mahtuisi pieni porukka, mutten muista miten niillä lämpötilasuositus meni (onko yhteneväinen noiden tetrojen kanssa).
sajen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 16:51, 28.12.2010
Paikkakunta: TUUSULA

Re: Kuinka monta sinineonia tai kardinaalia 96 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja sajen »

Kiitos paljon vastauksesta! =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”