Tärinä???

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Tärinä???

ViestiKirjoittaja Heips5 » 20:52, 14.10.2018

Hei. Olen uusi akvaario omistaja ja tänään sain siis akvaarion ja nyt tuli mieleen, että asumme junaradan lähellä ja öinen tavara juna tärisyttää taloa. Kestääköhän akvaario tämän??? Akvaario 60l.
Heips5
Starting Member
Starting Member

Sukupuoli: Nainen

Re: Tärinä???

ViestiKirjoittaja Taju » 11:12, 16.10.2018

Kyllä se kestää. :)
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Ikä: 38

ViestiKirjoittaja Koss » 16:39, 16.10.2018

Mikäli on kyse perus kehysakvaariosta, tai kokolasiakvaariosta, niin altaan ja jalustan välille laitettava solumuovi vaimentaa tärinöitä. Kaikkiin akvaariomerkkeihin tuota ei saa sitten asentaa, esim. Juwel ja Mp- akvaarioihin. Itse en olisi huolissani tärinästä, jos nyt vaikka vertaa asunnon vieressä tehtäviin louhintatöihin, jolloin tärähdykset voivat olla melkoisia, ja mahdollisesti jopa asunnon rakenteet vaurioitua. Itse olen useammankin kerran asunut louhintatyömaan naapurissa, ja käytössä on ollut eri kokoisia akvaarioita väliltä 100-700 litraa, eikä koskaan ole akvaarioihin tullut vaurioita, vaikka pamahdutkset ja tärinät voivatkin tuntua melkoisilta. Nykyisin asuntoja ja rautateitä rakentaessa huomioidaan kyllä nämä seikat, eri asia olisi ollut vaikka 50 vuotta sitten, Lopuksi todettakoon vielä, että tuon kokoiset akvaariot ovat kestävyydeltään lähes pomminvarmoja, jos nyt ei lasketa mukaan mahdollisia valmistus/materiaalivirheitä.
Koss
Advanced Member
Advanced Member

Sukupuoli: Mies

ViestiKirjoittaja Monnifan » 19:38, 17.10.2018

Meillä halkesi vuosi sitten vessanpöntön säiliö armeijan hävittäjän rikottua äänivallin talon kohdalla. En olisi ikinä uskonut olevan mahdollista.
Onneksi akvaariot säilyivät ehjinä.
Monnifan
Junior Member
Junior Member

Paluu Alkeet