Platyjen sukupuolet

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
timok
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 21:46, 30.11.2001
Paikkakunta: Finland

Platyjen sukupuolet

Viesti Kirjoittaja timok »

Kävin eilen ostaa kaks platyy, 1 koiras ja 1 naaras(kaikki platyt oli samas akvas kaupassa,se ukkeli muka osas ottaa naaraan ja koiraan, mut eipäilen et tuli 2 koirasta). Käyn ostaa lisää platyja parin päivän päästä.

Mutta itse asiaan: miten helposti platyjen sukupuolet voi erottaa? Itse katoin kirjasta mun mielestä molemmat on koiraita, kun toinen aina nyppii toista. Minkälaista toimintaa se koiraitten kosiskelu on? Onko platy koiraat toiselle agresiivisiä?

Näin se homma etenee valitettavasti?

Edit: Muokattu, että saa asiasta jotain selvääkin. Pehis
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

No koiraalla on "paritteluevä" alapuolella.

Ja kyllä jostain hyvästä akvaariokirjasta löytyy vielä asiaa.
timok
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 21:46, 30.11.2001
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja timok »

Voi olla , että siitä ei saanut selvää, kirjoitin sen niin äkkiä,

Jep molemmat näyttävät olevan koiraita.

Näin se homma etenee valitettavasti?
sendie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 19:47, 30.01.2002

Viesti Kirjoittaja sendie »

Oletko varma että kummallakin koiraalla on paritteluevä? Toisen kalan näykkiminen saattaa johtua myös siitä, että näykkivä kala on uros, ja näykittävä naaras, platyurokset saattavat välillä kovastikin ahdistella naaraita. Platy muuten on parvikala, kannattaa tosiaan käydä hankkimassa lisää platyja. Pyydä jokatapauksessa lisää naaraita, yhtä urosta kohden suositellaan yleensä kahta tai kolmea naarasta. Kolme aina parempi.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Kävin eilen ostaa kaks platyy, 1 koiras ja 1 naaras(kaikki platyt oli samas akvas kaupassa,se ukkeli muka osas ottaa naaraan ja koiraan, mut eipäilen et tuli 2 koirasta). Käyn ostaa lisää platyja parin päivän päästä.

Mutta itse asiaan: miten helposti platyjen sukupuolet voi erottaa? Itse katoin kirjasta mun mielestä molemmat on koiraita, kun toinen aina nyppii toista. Minkälaista toimintaa se koiraitten kosiskelu on? Onko platy koiraat toiselle agresiivisiä?

Näin se homma etenee valitettavasti?
Troll Member.



-Holzig-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”