Poikanen, mutta minkä lajin?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
terra
Junior Member
Junior Member
Viestit: 152
Liittynyt: 13:38, 05.01.2002
Paikkakunta: Finland

Poikanen, mutta minkä lajin?

Viesti Kirjoittaja terra »

Eroaako poikaset värityseltään ja rakenteeltan toisistaan. Mun altaassa on milliksiä, miekkapyrstöjä ja platy joten en tiedä (kokematon todella) kenen poikanen se oli joka yhtenä päivänä näyttäytyi. Se oli ihan "väritön" ja ehkä noin 3 mm pitkä. Mallista en osaa sanoo mitään!
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Kyllä ne eroavat toisistaan. Kokemuksen kautta oppii. Milliksen poikaset ovat ainakin pitkulaisempia ja hoikempia kuin platyn poikaset, miekkapyrstön taas ehkä hiukkasen isompia kuin platyn tai miljoonakalan poikaset...Myös väristä voi jotain päätellä, kun vertaa mahdollisten vanhempien väriin.

Elämä on täynnä valintoja, enimmäkseen vääriä...
fisher
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 15:20, 28.11.2001

Viesti Kirjoittaja fisher »

Mulla ainakin miljoonakalan poikaset ovat syntyessään vaalearuskeita. Eikös platyn ja miekkäpyrstön poikaset ole jo heti punaisia(korjatkaa jos olen väärässä).
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

quote: Mulla ainakin miljoonakalan poikaset ovat syntyessään vaalearuskeita. Eikös platyn ja miekkäpyrstön poikaset ole jo heti punaisia(korjatkaa jos olen väärässä).

Kun niitä platyja ja miekkapyrstöjä (kuten myös miljoonakaloja) on monen värisiä. Niin aikuisia yksilöitä kuin poikasiakin.

Elämä on täynnä valintoja, enimmäkseen vääriä...
terra
Junior Member
Junior Member
Viestit: 152
Liittynyt: 13:38, 05.01.2002
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja terra »

No värin puolesta sanoisin sitten sen olevan millis!
Muotopuolta on vaikee arvioida kun oli vaan yks....eikä vissiin sitäkään enää , kiitos taistiksen! :+(
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 19:22, 25.09.2001
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja delfiini »

Niin miljoonakalan poikaset on kyllä paljon laihempia ja pidempiä, kuin platyt ja miekkapyrstöt. Kasvaa myös nopeinten (ainakin omat). Ja miekkapyrstö on vankempi kuin platy. Seura akvaariossa poikaset tuskin pysyy hengissä, eli jos niitä haluaa säästää, kannattaa ne pistää hetkeksi omaan akvaarioon, jos on mahdollista.
fisufani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 18:28, 22.01.2002

Viesti Kirjoittaja fisufani »

Poikanen saattaa olla miljoonakala, tai miekkapyrstön villimuoto. Miekkapyrstön villimuodot ovat vaaleita, niissä menee pari ohutta sinistä ja punaista raitaa kyljessä, ja koiraiden miekassa voi olla oranssia ja mustaa. Koon perusteella se kyllä voi olla myös miljoonakala.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”