Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Voi...koska katsoin että vatsan muodot on erilaiset eli tuolla sinisellä on pyöreämpi vatsa ja punaisemmalla taas vastaavasti on "sixpack"...upeita ovat ja jos mulla olisi 2 urosta niin eiköhän niistä toinen olis jo vainaja... 8O ..mutta uiskentelevat yhdessä ja tulevat todella hyvin toimeen... [;)]
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3360
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Kyllä naaraalla voi olla tuollaiset evät, mutta ei olisi pahitteeksi tarkistaa mannaryynin olemassaolo ihan varmuuden vuoksi.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

No näillä on molemmilla ikää noin 7-8 kk:tta eli ovat siis sinällään aika nuoria...täytyy tuo mannaryyni asia vielä jossakin vaiheessa tarkastaa...mutta valtakunnassa kaikki hyvin... :D ..

Kuulin tuossa vaan että nyt kun mulla on nämä 2 niin välttämättä mun ei niitä naaraita kannata hankkia lisää jos nämä 2 tulee toimeen hyvin...pitääkö paikkansa?

Meinasin herralle haaremia mutta nyt iski sitten karmea epäilys että teenkö siinä virheen... 8O
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja heisku »

Quu007 kirjoitti: Kuulin tuossa vaan että nyt kun mulla on nämä 2 niin välttämättä mun ei niitä naaraita kannata hankkia lisää jos nämä 2 tulee toimeen hyvin...pitääkö paikkansa?

Meinasin herralle haaremia mutta nyt iski sitten karmea epäilys että teenkö siinä virheen... 8O
Mulla ei 180l:aan mahtunut kahta naarasta. Ensin hankittu repi melkein hengiltä uuden. Ainahan ei välttämättä ole, joten ole valmis kuitenkin erottamaan naaraat.
kiekkola+pohjan asukit
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

OK...mun maljakko on 600 litranen eli tilaa temmeltää riittää....mutta jotenkin tulin kuitenkin siihen tulokseen että miksi rikkomaan idylliä... :D
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Thapahiska

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Noi on kyllä molemmat koiraita. Kaksi koirasta voi mahdollisesti sietää toisiaan, mikäli ovat samasta poikueesta tai allas on tarpeaksi iso.

Taistoista varmin tapa erottaa sukupuolet on se mannaryyni ja evien pituus. Noilla kummallakaan ei näy mannaryyniä ja evät on naaraiksi aikaslaisen pitkät. Eli sulla on näillä näkymin kaksi plakaattia tai nuorta taisto äijää.
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

No katsellaan tossa ajan kanssa mitä tuleman pitää...täytyypi ne mannaryynit joo tarkastaa jossain vaiheessa mutta ainkain toistaiseksi kaikki vaikuttaa oleva ihan OK...
Lisää kasveja tulossa täytyy miettiä tota pintakasvillisuutta (ei pistaa missään nimessä enää ikinä) että mitä muuta ton konnanputken lisäksi voisi harkita...

Nyt ne konnanputket lilluu tuolla toisessa päässä allasta mutta kyllä mä jotain keksin vielä.... :D

Ja siis nämä eivät ole samasta poikueesta eivätkä samasta altaasta ollenkaan... :o
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Kalojen kaveri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 110
Liittynyt: 16:04, 01.07.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Kalojen kaveri »

Miellä on tällä hetkellä 74-litraisessa komea, punainen taistelukala koiras. On kyllä aivan ihana persoona, tulee ruokanurkalle hillumaan kun naputtaa etulasiin (on oppinut saavansa ruokaa naputuksen kuullessaan), eikä kiusaa tetrojakaan. Joskus vähän levittää kiduskantensa auki että näyttäisi pelottavalta ja ajaa hitaasti kohti uimalla tetran pois reviiriltään, muttei vahingoita niitä ärsyttävimpiäkään yksilöitä, jotka ovat koko ajan saman kannon alle änkemässä. Tämä ihanuus on ollut meillä jo melkein vuoden, mutta olipa aika pieni saapuessaankin :)

Ennen tuota punaista meillä oli mahtava, isokokoinen ja erittäin kauniin värinen kirkkaan sähkönsininen taistokoiras samassa altaassa. Oppi myös tulemaan ruokanurkalle naputuksen kuullessaan. Suodattimen ja sivulasin välissä oli kiva piileskellä, siellä kun ei ollut kauheata virtausta. Tämä komistus poistui paremmille maille 1.11.11 oltuaan meillä vasta puoli vuotta.
128l
74l
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3360
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Tässä on mun pitkäeväisin (onko toi edes sana? :) ) naaras, eikä tolla Quun turkoosilla näytä ihan hirveen paljoa pitemmät evät olevan.. Vai katonko ihan väärin? Tai no ehkä noi pidemmät liehukkeet vähän epäilyttävät.. Tolla mun on kyllä selkeä mannaryyni ja pumpelo mahakin vielä. :D

Kuva
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
tikru1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 11:57, 14.05.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja tikru1 »

Mulla on ollu 20 vuoden aikana useampikin taistelukalakoiras ja mun mielestä ne on niin kauniita ja vähän "hömönkin" näköisiä. Niillä on mielestäni hassu ilme ja ne on persoonallisia. Hyvin ne on pärjänny eri lajisten kalojen kanssa ja osaa kyllä pitää puolensa-varsinkin ruokinta-aikaan. Nytkin meillä on parivuotias sinipunainen taistiskoiras. Tosin sillä on kai kasvain, joten se ei enää kauaa elä :(
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Taistelukala koiraan omistavat/omistaneet..

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Nostan tällaisen ikivanhan ketjun taiston omistajille. Ihan siksi, että huvittaa niin nämä taistoukkojen persoonat, ja miksei akkojen myös, mutta itselläni on tällä hetkellä niiiiin ääripään edustaja-äijät altaissa.

Punainen halfmoon: nyhverö Nyyssönen, ahne kun piru, söisi itsensä kuoliaaksi jos antaisi. Käy nappaamassa ruokarakeen välillä jopa monnisten viiksien edestä. Ei tee pesää vaikka naaras kuturaidat yllä vokottelee poikasboxista, eikä tee sitä kyllä muutenkaan. Kun naaraan päästää altaaseen, koittaa liehitellä sitä ricciatyynyn alle kutemaan, muttei nyt just jaksa torppaa rakentaa.

Musta-(teräs)? halfmoon: ei syö kuin muutaman rakeen kerrallaan, ei kerkeä, koska kokoajan on rakennettava pesää. Sitä kohennellaan yhtämittaa ja jos haihtuu taivaantuuliin, niin pika pikaa uusi tilalle. Tätä joutuu sitten syöttämään monta kertaa päivässä, aina ne muutama rae kerrallaan, ettei näänny raksahommissa nälkään. Ei vaivaudu hakemaan rakeita pohjalta, eikä mistään muualtakaan, ne täytyy tarjota yksitellen herran nenän eteen. Osaa kyllä kerjätä ne nappulansa samassa kulmassa kun menen pöydän lähelle. Kun tämä raksamies saa naaraan boxissa altaaseen, irvistelee ja pörhistelee ärhäkkänä, naaras kutuväreissä, samaan altaaseen, käy tuijjottamassa, kelpaako naama, koittaa vokotella pesälle ja kun saakin neidon paikalle, häätää sen agrena pois ettei sotke pesää. Ja taas sitä pitää alkaa kohentelemaan ja sen jälkeen muija onkin vihulainen, joka on vain tulossa rikkomaan torpan ja sitä pitää vahtia ettei vain pääse lähellekkään. :roll: :D

Ei ole taistojen kasvattajalla aina helppoa. [;)]
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”