Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kultakalafarmari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 18:04, 18.05.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja kultakalafarmari »

Tindra: JOOOOOOOO! :D
Taistelukala kasvatusta joka on hieman karannut käsistä!
Ennen mulla oli kämpässä kaloja, nyt olen itse kalojen kämpässä alivuokralaisena :D
Parikymmentä pyttyä löytyy, eli aivan liikaa!:D
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Haen Rósan ensi viikolla takas kotiin ja alan valmistelemaan Rósaa ja Argosta kudetukseen ;)
Akvarismia 1992-2014
adaina
Member
Member
Viestit: 277
Liittynyt: 15:58, 23.05.2003
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja adaina »

Minua kiinnostaisi nyt harrastuksen pariin palattuani paljonkin, mutta ei taida olla mitään mahkuja saada niitä Pyhäjärvelle asti, tai edes Vaasaan... :(
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1113
Liittynyt: 23:03, 31.07.2009
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki & Seinäjoki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tuontitaistojen osalta varmaan järjestyisi jotenkin.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Huhtikuun Thaimaan taistotilaus:

Jos haluaa osallistua tilaukseen, niin 16.4. mennessä pitää päättää mitä kaloja haluaa tilata. 22.4. kalat saapuvat Saksaan, oletettavasti 24.4. Suomeen. Kalat olisi tarkoitus tilata saapuvaksi mun vastaanotettavaksi Espooseen, Mankkaalle (nouto silloin Espoosta ennen klo 16 tai sitten kotoani Helsingistä myöhemmin).

Eli tuolta löytyy Janin listat: http://www.janskampffischshop.de/index. ... 076a5ba80f

Tai sitten on myös mahdollista ostaa kaloja esim. Aquabidin kautta www.aquabid.com Mutta huom. tällöin joudut itse hoitamaan kalan maksamisen suoraan sen myyjälle. (Kasvattajat yleensä hyväksyvät maksun PayPalilla, Western Unionilla tai pankkisiirtona.) Myös esim. Siamimbelliksen tai Innovationin nettikaupoistahan voi kaloja ostaa, mutta sama pätee näihinkin, kalan maksaminen täytyy hoitaa itse kasvattajalle.
www.siamimbellis.com
http://bettafishstore.com

Kiinnostuneet laittakaapa YV:tä mulle :)
Akvarismia 1992-2014
adaina
Member
Member
Viestit: 277
Liittynyt: 15:58, 23.05.2003
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja adaina »

Vo että. Tulisin heti mukaan kimppaan jos talous sallisi, mutta nyt ei kyllä rahaa mitenkään riitä :(
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja paul »

Taisto on siitä erikoinen kala, sillä hintaa voi olla paljonkin kun suhteessa tuo elinikä on lyhyt.
Melkein on pakko kudettaa noita kalliimpia. :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
adaina
Member
Member
Viestit: 277
Liittynyt: 15:58, 23.05.2003
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja adaina »

Niinpä. Mikä tarkoittaa, että pitäisi olla varaa ostaa ainakin yksi kala kumpaakin sukupuolta ja aikaa hoitaa poikasia...
Jakulaari
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 22:27, 23.03.2006

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Onko teidän mielestä mitään järkeä alkaa kasvattamaan jotain tiettyä värilinjaa (esim sininen tai turkoosi)? Ajatuksena olisi siis kasvattaa mahdollisimman puhdas väri, välittämättä niin evämuodosta. Luultavasti se kuitenkin tulisi olemaan plakat/vt, kun ei ole varaa kalliita ulkomaan tilauksia tehdä...
Jotenkin on alkanut taas houkuttamaan tuo kasvatus vaikka vannoin etten siihen enää tietyistä syistä lähtisi. Olisi tuo 64 l allaskin kamoineen olemassa vielä pääaltaan rinnalle + muoviboksit... [;)] Kohtuullisen pienimuotoisesta kasvattamisesta nyt puhutaan, mutta onko tälläisille poikasille ylipäätään kysyntää, vai pitäisikö löytyä se "parempi" evämuotokin niiltä poikasilta?
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Voi hyvänen aika, kun eksyin sopivaan aikaan tähän ketjuun. Linkkiä klikkaamalla tää sekos lopullisesti ja olo on kuin lapsella karkkikaupassa.

Miten tuo maksuhomma siis menee? Maksan suoraan johonkin? Paljonko tulee sitten kuluja? Mun kielitaito kun on vähän niin tai näin :D
Mutta. Mä rrrakastuin joka taiston kohdalla...
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Tindra kirjoitti:Eli tuolta löytyy Janin listat: http://www.janskampffischshop.de/index. ... 076a5ba80f
Voi huoh sentään, noi on kyllä niin kauniita kaikki.. Ehkä vielä joskus. :) Noi mustat plakaatit, voih, ja noi dargonit.. Ja noi kaikki! :mrgreen:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mä ajattelin mahdollisesti hommata sellasen dumbon, half moon plakatina, eli sellaisen jolla on valtavat rintaevät. Mutta vain jos löytyy tarpeeksi hienon värisenä, odottelen tässä kasvattajilta kuvia mitä niillä olis myydä. Näitähän ei Janin listoilta löydy, mutta moni thaikkukasvattaja niitä viljelee nykyään.
Akvarismia 1992-2014
Jakulaari
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 22:27, 23.03.2006

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Ai niinku tämmösiä (varoitus linkki voi nostaa taistokuumetta :twisted: )
Onhan noi hianon näköisiä, mutta haittaakohan nuo evät kalan elämistä jotenkin ja rikkoutuukohan ne helposti? :?
Ei taitais mun akvaarioon sopia, kun on leväbarbien ja nuolimonnien vuoksi melkoinen puhuri osassa allasta.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Ei dumboja, musta ne on niin kummallisia. Mahdollisimman normaalikokoiset evät, mutta hieno väri. :D
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Enpä osaa sanoa mitään tuohon dumbojen evien rikkoontumistaipumukseen, mutta mitä olen noita videoita katsellut dumboista youtubesta, niin ihan ok ne näyttävät uivan. Mulla on siis uudeksi vaaleanpunaiseksi kalaksi ehdolla joko dumbo tai sit normieväinen salamander/lavender HMPK, lavender dragon HMPK Aquastar71:n listalta tai sitten ehkä jopa sellainen kropaltaan vaaleanpunainen, mutta punaeväinen roundtail/transitional plakat. Näitä siis myy eräs ihan uusi myyjä Aquabidissä, transitional plakatit ovat ikäänkuin half moon plakatin ja traditionaalisen plakaatin välimuoto, piirteitä kummastakin. Värin puolesta nuo Sirichai bettasin punaiset kalat näyttävät salamanderin ja punaisen risteytyksiltä.
Akvarismia 1992-2014
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Kovati tahtoisin taas kalasia, mutta ei lompakko anna myöden. Keskitytään siis kudetusaltaan kasaukseen 8-) leikkautin lasit niin että saan samassa altaassa vaikka 2 kudetusta yhtä aikaa. Eilis ilta menikin kuvausallasta kasatessa ja kudetusaltaan laseja hiotessa. Että ku sika:n silikoni osaa haista [}:)]
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Löysin just sattumalta tämmöisen taistoja myyvän brittiläisen nettikaupan: http://bettaboys.co.uk

Tällä hetkellä siellä on myynnissä vain big ear half moon plakateja, mutta kategorioita on kyllä myös crowntail, doubletail, half moon, combtail, giant, delta. Mä löysin sieltä jo jotain mitä tekisi mieli ostaa... voi kuolaus!

Laitoin heti sinne kyselyä, ja vain vastauksenkin samantien, että on mahdollista lähettää Suomeen :D Postikulut alkaen 15 punnasta ja matka Englannista kestää 3-4 päivää. Kuulemma voivat lähettää ympäri vuoden.
Akvarismia 1992-2014
Thapahiska

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Oih! Aivan ihania taistoja tuolla! ... Onko väärin tahtoa "big ear" taistoa.. :D
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Ei se mun mielestä väärin ole... itsehän olen aikeissa ostaa näillä näkymin big earin Thaimaasta. Tosin aloin miettimään et pitäiskö mieluummin ostaa tuolta Betta Boysilta :mrgreen: Videoita oon niistä katellut ja ihan hyvin ne näyttää uivan noiden jättirintaeviensä kanssa.
Akvarismia 1992-2014
Thapahiska

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Tuleeko tuolta tohon hintaan pari vai vaan koiras?
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Tuolla Betta Boysissa ne myyvät kaloja yksilöinä, ja niiden hinta euroissa olisi 26 e, joten eipä ne niitä mitä ilmeisimminkään myy pareina. Olisi se varmasti mainittu jos niitä pareina myytäisiin.
Akvarismia 1992-2014
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Kiinnostaako jotakuta ostaa tämä ukkeli? Olen ostamassa tuon kasvattajalta 1-2 muutakin kalaa, joten voisin järkätä tämänkin helposti samalla kertaa. Hintaa pojalle tulisi 30 dollaria (kasvattajalle) + 7 euroa (Janille). Mikäli kiinnostaa, niin pikaisesti mulle YV!
Liitteet
big ear hmpk.jpg
big ear hmpk.jpg (123.37 KiB) Katsottu 6051 kertaa
Akvarismia 1992-2014
eriador
Member
Member
Viestit: 399
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja eriador »

Hitto. Kiinnostaisi, mutten millään ilveellä pääse niitä kaloja Hesasta tai muualtakaan hakemaan :(
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mä nyt villiinnyin miettimään mahdollista uusien poikien Caligulan ja/tai Capricornuksen kudettamista. Naaraitahan mulla ei niille tällä hetkellä ole, mutta... olisiko vaaleanpunaisille lyhyteväisille taistoille kysyntää? Capricornuksen erikoisuus on tosiaan nuo valtavat rintaevät. Caligulassa taas näen jalostuskäytön syyksi sen huomattavan intensiivisen vaaleanpunaisen värin, se on myös Doubletail-geenin kantaja. Musta olis siistiä saada jalostetuksi Caligulan värisiä doubletail (tai dt geno=singletail leveällä selkäevällä) half moon plakateja dumbo-rintaevillä :mrgreen: siinä olisi jo kalassa näyttävyyttä, kun olisi valtavat rintaevät ja jättileveä selkäeväkin. Jos kiinnostuneita löytyisi tarpeeksi, niin sitten voisin kenties harkita hienon naaraan etsimistä, mutta siis tosiaan sen naaraan pitäisi olla oikeasti tosi laadukas. Ja niitä tulee harvoin vastaan, mutta näinpä Aquabidissä vähän aikaa sitten hienon lavender butterfly over half moon plakat naaraan.
Akvarismia 1992-2014
eriador
Member
Member
Viestit: 399
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja eriador »

Mie ainakin oisin vaaleanpunaisesta kiinnostunut, sellaisia olen etsinyt siitä saakka kun oma naaras kuoli syksyllä :cry:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”