Kiekot kun ne vaan piereskelee...

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ronie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 23:09, 30.11.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kiekot kun ne vaan piereskelee...

Viesti Kirjoittaja Ronie »

Olen tässä ihmetellyt kun välillä (harvoin kuiteskin) joku yksittäinen kiekko alkaa uimaan nykien. Pikku hiljaa alkaa vatsa turpoamaan ilmasta ja loppujenlopuksi kala ui pää alaspäin. Jonkin ajan kuluttua ( saattaa mennä tunti tai pari, nopeamminkin) kala alkaa piereskellä, lopulta ilmat ovat tulleet ulos ja kala taas kunnossa.

MISTÄ SIIS JOHTUU???

Aluksi epäilin naudan sydäntä, oma tekemää mixiä. Lopetin antamisen ja pikkuhiljaa loppui piereskelyt.
Vähän aikaa sitten kävi taas näin, ihmettelin et mitä HEL....?
Aloin epäilemään kun kalat söivät illalla hulluna plekoille antamia pellettejä, jotka tietty levää ym.
Voisiko johtua kasviksista? Mixissä oli kuiteskin hernettä sun muuta. Olen kyllä ennenkin tehnyt mixiä eikä aikaisemmin ole ollut tällaista, ainut ero oli että laitoin kalanmaksaöljyä.
Vai pinnalta syödessä kuivamuonaa nielevät ilmaa?
Päällä seisonta tauti on kyllä pois suljettu? Eivät yleensä parane siitä?
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiekot kun ne vaan piereskelee...

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Oisko laktoosi-intoleranssi? :mrgreen:
Itse olen ihmetellyt kun kalanruokiin on tungettu maitotuotteita. Vissiin vähemmän meijerituotteita kelluu Amazonilla lehtikalojen appeena... :mrgreen:
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiekot kun ne vaan piereskelee...

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Itseasiassa rasvalisäys voi vähentää oireilua, vrt. ihmisten suolistovaivat. Mitä rasvaisempi ruoka, sitä vähemmän esim. laktoosista ilmavaivoja sillä rasva hillitsee käymisreaktiota suolistossa. Eli jos rasvaa oli vähemmän tuossa ruokasatsissa niin saattaa johtua siitä. Oletan että fisut sulattelee ruokaansa samaan tapaan kuin muutkin elikot.
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”