Muutoksia foorumiin

Täällä voit keskustella aqua-webin uutisista ja artikkeleista. (Uusien viestien lähettäminen rajoitettu ylläpitoon)

Valvoja: Moderaattorit

paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja paul »

Kait huomasit, että jaottelut pystyy vielä jakamaan?
Eli voit katsoa kerralla kaikki osto ja myynti ilmoitukset tai vain esim myynti.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja narm »

[quote="paul"]Kait huomasit, että jaottelut pystyy vielä jakamaan?
Eli voit katsoa kerralla kaikki osto ja myynti ilmoitukset tai vain esim myynti.[/quote]

Juu,mut silti sekava. Herppikin oli paljon parempi ennen uutta ilmettä.
Ja miksi täällä en saa BBcode ;a toimimaan...!! Vaikka näyttää et on päällä.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Nillitänpä tähän perään. Ehdottomasti myynti-ilmoitusten jako aihealueittain! Meni hermo eilen, kun joutui käymään sivu sivulta myynti-ilmoituksia läpi. Ja kun tässä tapauksessa hain tietyn kokoluokan (muttei litramäärältään tarkasti rajattua) allasta (tiettyine ominaisuuksineen), niin eihän millään hakusanayhdistelmällä pysty löytämään kaikkia kohteita.

Ja ehdottoman suotavaa olisi antaa myös tarkentavien kysymysten olla siellä eikä poistella niitä. Kun ei aina myyjä voi/tajua/muista välttämättä laittaa jotain eksaktia tietoa ilmoitukseensa valmiiksi, mutta jos joku kysyy siitä julkisesti, niin se on myös muiden kohteesta kiinnostuneiden etu. On jotenkin ihmeellistä, että pääasiana tuntuu olevan se, että ilmoitus ei vaan sitten missään tapauksessa nouse ylöspäin palstalla. Hohhoijaa... sen ymmärrän kyllä että turhanpäiväisiä jaarituksia ja kommentteja siellä ei kaipailla, mutta jos kysymys liittyy itse myyntikohteeseen olennaisesti, niin eipä siitä voi olla haittaa missään mielessä kenellekään osapuolelle.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja shays »

akvaristi kirjoitti: Ja ehdottoman suotavaa olisi antaa myös tarkentavien kysymysten olla siellä eikä poistella niitä. Kun ei aina myyjä voi/tajua/muista välttämättä laittaa jotain eksaktia tietoa ilmoitukseensa valmiiksi, mutta jos joku kysyy siitä julkisesti, niin se on myös muiden kohteesta kiinnostuneiden etu. On jotenkin ihmeellistä, että pääasiana tuntuu olevan se, että ilmoitus ei vaan sitten missään tapauksessa nouse ylöspäin palstalla. Hohhoijaa... sen ymmärrän kyllä että turhanpäiväisiä jaarituksia ja kommentteja siellä ei kaipailla, mutta jos kysymys liittyy itse myyntikohteeseen olennaisesti, niin eipä siitä voi olla haittaa missään mielessä kenellekään osapuolelle.
Eli onko sinun mielestä reilua, että jos teet myynti-ilmoituksen vajaavaisilla tiedoilla, saa se pomppia listalla ylös koko ajan. Ja jos teet täysillä tiedoilla, ilmoitusta saa nostaa viikon välein. Minusta ei kovin reilua. Noihin toki voitaisiin jotain muutosta miettiä, mutta ylläpidon kesken keskustelu aiheen tiimoilta on melko hiljaista ja innostusta ei näytä olevan.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

akvaristi kirjoitti:Ja ehdottoman suotavaa olisi antaa myös tarkentavien kysymysten olla siellä eikä poistella niitä. Kun ei aina myyjä voi/tajua/muista välttämättä laittaa jotain eksaktia tietoa ilmoitukseensa valmiiksi, mutta jos joku kysyy siitä julkisesti, niin se on myös muiden kohteesta kiinnostuneiden etu.
Kysyt sääntöjen mukaan yksityisviestillä ja myyjä sitten lisää sen tiedon ilmoitukseensa, se ei ole kiellettyä.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Mustarastas
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 10:30, 26.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Mustarastas »

Itse tykkään juurikin tuosta Herppi.netin kauppapalstasta, kun siellä voi itse muokata ja poistaa myynti-ilmoituksensa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

En nyt tarkoittanut tekstilläni ilmoituksia, joissa kerrotaan esim. vain että "myydään akvaario". Tarkoitin eksakteilla tiedoilla sitä, että kysyy jotain tarkentavaa yksityiskohtaa myyntikohteesta, jota ei välttämättä nyt tule mieleen laittaa alkuperäiseen ilmoitukseen. Esim. suodattimesta, että onko suodatusmateriaalit milloin uusittu tms. Sinänsä olennaista tietoa, muttei sitä aina ehkä tule mieleen ihan kaikkea yksityiskohtaa laittaa ilmoonsa.

Juu juu, yv:t on keksitty, tiedetään... ei vaan myyjän tarvitsisi vastailla mahdollisesti moneen kertaan samaan kysymykseen. Myyjä saanee sen tiedon kyllä sinne ilmoitukseensa toki lisättyä (Kaizun kommenttiin viitaten), mutta eikös se ilmoitus silloinkin pompsahda ylöspäin? Kun tietääkseni alkuperäistä ilmoitusta ei saa itse muokattua?

Minun logiikkaani nyt ei oikein muutenkaan mahdu se, että mikä merkitys sillä ilmoitusten nousulla sinne väliin sitten lopultakaan on? Tai ainakaan siinä määrin että se olisi syy olla kehittämättä kauppapalstaa? Kun jokaisessa ilmoituksessa on omanlaisensa myyntiartikkeli. Ne eivät ole minun nähdäkseni käytetyn tavaran kaupassa toistensa "kilpailijoita" millään lailla, koska kohteet eivät ole samankaan tuotteen osalta täysin vertailukelpoisia koskaan. Eli toisten ilmoitusten kannalta minun mielestäni asialla ei ole merkitystä. Paitsi korkeintaan siinä tapauksessa, jos käyttäjä ei jaksa selata ilmoituksia sivua pidemmälle, mutta sehän on silloin käyttäjästä kiinni, ei palstasta tai sen ominaisuuksista.

Ehkä kysymysten hyväksyminen julkiseksi olisi paremmin mahdollinen, jos myytävät kohteet voitaisiin jaotella niihin eri osa-alueisiin? Jaksaisivat ne laiskemmatkin sitten selata enemmän kuin sen ekan sivun läpi, mikäli nyt joku ilmoitus sattuisi jäämään "tarkoituksettomasti" nosteltujen kohteiden varjoon. Vähemmän tavaraa per osasto -> vähemmän "eriarvoisuutta" aiheutuisi "nostoilla". Lisäksi käyttöön voisi ottaa deadlinen, jonka aikana ilmoitus poistetaan automaattisesti, mikäli ilmoitusta ei ole millään lailla päivitetty. Ylläpidolle tästä nyt varmaan aiheutuisi kyllä enemmän siivoustyötä, mutta kyllä tämä nykyinen systeemi nyt vaan on hieman kökkö käyttäjien kannalta, anteeksi vaan ;).

Näitä kaikkia uudistuksia on jo ennestään ehdotettu, minä vain ilmoitin mielipiteeni siitä, että täällä on yksi kannattaja lisää jokaiselle niistä ja että niillä voitaisiin yhdessä saada paremmin toimiva palsta aikaiseksi. Mielestäni esitin perustelujakin. Mutta mitäs minä palstan ylläpitämisestä tiedän... Kiitos ja anteeksi, poistun nyt ruikuttamasta.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

[quote="akvaristi"]En nyt tarkoittanut tekstilläni ilmoituksia, joissa kerrotaan esim. vain että "myydään akvaario". Tarkoitin eksakteilla tiedoilla sitä, että kysyy jotain tarkentavaa yksityiskohtaa myyntikohteesta, jota ei välttämättä nyt tule mieleen laittaa alkuperäiseen ilmoitukseen. Esim. suodattimesta, että onko suodatusmateriaalit milloin uusittu tms. Sinänsä olennaista tietoa, muttei sitä aina ehkä tule mieleen ihan kaikkea yksityiskohtaa laittaa ilmoonsa.

Juu juu, yv:t on keksitty, tiedetään... ei vaan myyjän tarvitsisi vastailla mahdollisesti moneen kertaan samaan kysymykseen. Myyjä saanee sen tiedon kyllä sinne ilmoitukseensa toki lisättyä (Kaizun kommenttiin viitaten), mutta eikös se ilmoitus silloinkin pompsahda ylöspäin? Kun tietääkseni alkuperäistä ilmoitusta ei saa itse muokattua?

Minun logiikkaani nyt ei oikein muutenkaan mahdu se, että mikä merkitys sillä ilmoitusten nousulla sinne väliin sitten lopultakaan on? Tai ainakaan siinä määrin että se olisi syy olla kehittämättä kauppapalstaa? Kun jokaisessa ilmoituksessa on omanlaisensa myyntiartikkeli. Ne eivät ole minun nähdäkseni käytetyn tavaran kaupassa toistensa "kilpailijoita" millään lailla, koska kohteet eivät ole samankaan tuotteen osalta täysin vertailukelpoisia koskaan. Eli toisten ilmoitusten kannalta minun mielestäni asialla ei ole merkitystä. Paitsi korkeintaan siinä tapauksessa, jos käyttäjä ei jaksa selata ilmoituksia sivua pidemmälle, mutta sehän on silloin käyttäjästä kiinni, ei palstasta tai sen ominaisuuksista.

Ehkä kysymysten hyväksyminen julkiseksi olisi paremmin mahdollinen, jos myytävät kohteet voitaisiin jaotella niihin eri osa-alueisiin? Jaksaisivat ne laiskemmatkin sitten selata enemmän kuin sen ekan sivun läpi, mikäli nyt joku ilmoitus sattuisi jäämään "tarkoituksettomasti" nosteltujen kohteiden varjoon. Vähemmän tavaraa per osasto -> vähemmän "eriarvoisuutta" aiheutuisi "nostoilla". Lisäksi käyttöön voisi ottaa deadlinen, jonka aikana ilmoitus poistetaan automaattisesti, mikäli ilmoitusta ei ole millään lailla päivitetty. Ylläpidolle tästä nyt varmaan aiheutuisi kyllä enemmän siivoustyötä, mutta kyllä tämä nykyinen systeemi nyt vaan on hieman kökkö käyttäjien kannalta, anteeksi vaan ;).

Näitä kaikkia uudistuksia on jo ennestään ehdotettu, minä vain ilmoitin mielipiteeni siitä, että täällä on yksi kannattaja lisää jokaiselle niistä ja että niillä voitaisiin yhdessä saada paremmin toimiva palsta aikaiseksi. Mielestäni esitin perustelujakin. Mutta mitäs minä palstan ylläpitämisestä tiedän... Kiitos ja anteeksi, poistun nyt ruikuttamasta.[/quote]

Tietysti hyvä olisi, että löytyisi jokin tekninen ratkaisu (lisäpalikka softaan), jolla määrättäisiin se, että myynti-/ostoilmo ei voi nousta kuin sen kerran kun se ilmoitetaan ensimmäisen kerran. Sitten on ihan sama kommentoidaanko sitä vai ei, se ei nouse. Myyjä voisi sitten viikon kuluttua tehdä uuden ilmon, jos haluaa näkyvyyttä. Samalla ilmoittaisi, että vanha ilmo poistetaan ettei roiku saman ilmon monenlaisia versioita.
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja jejoka »

[quote="Hilleri"][quote="paul"]Huomasin kun etsin haulla noita myynti-ilmoituksia niin tuskaa on...[/quote]
Kerro toki mikä siitä tekee tuskaista? Jaottelu on ihan jees ajatus, mutta itse ainakin seurailen myyntipalstaa päivittäin, joten ei sieltä mitään jää näkemättä ja muistiin jää kaikkien ilmoitusten otsikot. Ja otsikoidaan mielellään yleisesti, ei liian tarkasti, koska sitten aletaan myymään yhtä tuoetta / ilmoitus.[/quote]


Mites siinä kohtaa, jos on yhtä huono muisti kuin esmes minulla?? Saatan puhua ihmisen kanssa enkä enää reilun vartin päästä välttämättä muista mistä tuli juteltua. Tai sitten, jos luen jotain iltapäivälehtiä. On todella kivaa kun kaverit haluais jutella kaikesta mitä maailmalla tapahtuu tai jostain muuta, mutta en vain yksinkertaisesti muista lähes mitään niitä juttuja joita olen lukenut. Kavereiden kanssa tekstatessa joudun usein lukemaan kaikki viestit läpi (onneksi puhelin näyttää ne chatin tavoin yhdessä pötkössä) jotta muistan mistä jutellaan. Muistini on jopa tutkittu ja virallisen lausonnon mukaan siinä ei ole mitään normaalista poikkeavaa. Lapsen saaminen vain on pahentanut tätä ongelmaa. Olen jopa yrittänyt harjoittaa muistiani eri tavoilla, mutta todella laihoin tuloksin.

Olen täysin samalla kannalla kuin ma7xge ja mari kurki, että kauppa puolelle pitäisi saada alaotsikot joko heidän ehdottamia tapoja otsikoida käyttäen tai sitten ylläpito voi keksiä paremmat.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja shays »

akvaristi kirjoitti:En nyt tarkoittanut tekstilläni ilmoituksia, joissa kerrotaan esim. vain että "myydään akvaario". Tarkoitin eksakteilla tiedoilla sitä, että kysyy jotain tarkentavaa yksityiskohtaa myyntikohteesta, jota ei välttämättä nyt tule mieleen laittaa alkuperäiseen ilmoitukseen. Esim. suodattimesta, että onko suodatusmateriaalit milloin uusittu tms. Sinänsä olennaista tietoa, muttei sitä aina ehkä tule mieleen ihan kaikkea yksityiskohtaa laittaa ilmoonsa.

Juu juu, yv:t on keksitty, tiedetään... ei vaan myyjän tarvitsisi vastailla mahdollisesti moneen kertaan samaan kysymykseen. Myyjä saanee sen tiedon kyllä sinne ilmoitukseensa toki lisättyä (Kaizun kommenttiin viitaten), mutta eikös se ilmoitus silloinkin pompsahda ylöspäin? Kun tietääkseni alkuperäistä ilmoitusta ei saa itse muokattua?

Minun logiikkaani nyt ei oikein muutenkaan mahdu se, että mikä merkitys sillä ilmoitusten nousulla sinne väliin sitten lopultakaan on? Tai ainakaan siinä määrin että se olisi syy olla kehittämättä kauppapalstaa? Kun jokaisessa ilmoituksessa on omanlaisensa myyntiartikkeli. Ne eivät ole minun nähdäkseni käytetyn tavaran kaupassa toistensa "kilpailijoita" millään lailla, koska kohteet eivät ole samankaan tuotteen osalta täysin vertailukelpoisia koskaan. Eli toisten ilmoitusten kannalta minun mielestäni asialla ei ole merkitystä. Paitsi korkeintaan siinä tapauksessa, jos käyttäjä ei jaksa selata ilmoituksia sivua pidemmälle, mutta sehän on silloin käyttäjästä kiinni, ei palstasta tai sen ominaisuuksista.

Ehkä kysymysten hyväksyminen julkiseksi olisi paremmin mahdollinen, jos myytävät kohteet voitaisiin jaotella niihin eri osa-alueisiin? Jaksaisivat ne laiskemmatkin sitten selata enemmän kuin sen ekan sivun läpi, mikäli nyt joku ilmoitus sattuisi jäämään "tarkoituksettomasti" nosteltujen kohteiden varjoon. Vähemmän tavaraa per osasto -> vähemmän "eriarvoisuutta" aiheutuisi "nostoilla". Lisäksi käyttöön voisi ottaa deadlinen, jonka aikana ilmoitus poistetaan automaattisesti, mikäli ilmoitusta ei ole millään lailla päivitetty. Ylläpidolle tästä nyt varmaan aiheutuisi kyllä enemmän siivoustyötä, mutta kyllä tämä nykyinen systeemi nyt vaan on hieman kökkö käyttäjien kannalta, anteeksi vaan ;).

Näitä kaikkia uudistuksia on jo ennestään ehdotettu, minä vain ilmoitin mielipiteeni siitä, että täällä on yksi kannattaja lisää jokaiselle niistä ja että niillä voitaisiin yhdessä saada paremmin toimiva palsta aikaiseksi. Mielestäni esitin perustelujakin. Mutta mitäs minä palstan ylläpitämisestä tiedän... Kiitos ja anteeksi, poistun nyt ruikuttamasta.

Pitkä lainaus, mutta olihan tuossa paljon hyviä pointteja. Nykyisellä systeemillä se, että myyjä saa paljon kyselyjä on sitten myyjän ihan oma moka. Myyjä voi itse käydä lisäämässä kohteen tietoihin jonkin puuttuvan tiedon ja modet sen sitten muokkaa alkuperäiseen viestiin. Nykyisellä systeemillä se, että ilmoituksia saisi kommentoida vapaasti aiheuttaa sen, että kun niitä sinne tulee monta sivua päivässä niin osa aiheista putoaa aivan auttamatta. Etenkin kun toiset sitten jaksavat keksiä tikusta asiaa nostaakseen omaa ilmoa reilusti useammin kuin "keskivertokäyttäjä" :roll:

Mikäli kauppapuoli osioitaisiin, silloin tuo nostelu ei olisi niin paha. Ja jos kauppapuoli osioitaisiin, kannattaisin sitä, että vaikkapa kahta kuukautta vanhempia ilmoituksia ei säilytellä. Näin ilmoitukset pysyisivät jotakuinkin ajankohtaisina ja olisi suurempi mahdollisuus niitä vanhoja selatessa löytää jotain mikä vielä on myynnissä tms. Eli jos myyjä ei olisi omaa ilmoansa nostellut ja se olisi siellä sivun lopulla. Mikäli tämä jaottelu tehtäisiin ja kommentointi sallittaisiin, pitäisi siinä olla melko tiukat ohjeet. Tyyliin että ilmoituksia EI saa nostella kuin korkeintaan kerran päivässä ja että turhaa jutustelua siellä ei edelleenkään sallittaisi jne. Facebookin kirppiksillä on huomannut hyvin sen, että siitä tulee hyvin sekavaa kun ihmiset nostelee ilmojaan parhaimmillaan tunnin välein, osa ilmoista hukkuu sinne sekaan aivan täysin ja samat keikkuu siinä edessä sitten koko ajan.
Tietysti hyvä olisi, että löytyisi jokin tekninen ratkaisu (lisäpalikka softaan), jolla määrättäisiin se, että myynti-/ostoilmo ei voi nousta kuin sen kerran kun se ilmoitetaan ensimmäisen kerran. Sitten on ihan sama kommentoidaanko sitä vai ei, se ei nouse. Myyjä voisi sitten viikon kuluttua tehdä uuden ilmon, jos haluaa näkyvyyttä. Samalla ilmoittaisi, että vanha ilmo poistetaan ettei roiku saman ilmon monenlaisia versioita.
Tuo olisi mielestäni ehdottomasti paras, jaotellaan kauppapuolta eri osiin tai ei. Se olisi mielestäni reiluinta kaikkia myyjiä/ostajia/mitälie kohtaan, siinä vähemmän aktiiviset eivät olisi heti jonon hännillä. Laitan asian ylläpidon omalle puolelle selviteltäväksi, olisiko tuo jollain mahdollista. Myös osiointia voisi pohdiskella, mutta osioita ei saisi olla aivan kamalan paljoa eikä niillä enää alaotsikoita, muuten siitä tulee helposti liian sokkeloista. Kiitos näistä kirjoituksista, toivat hyvin osioinnin eri puolia esiin!
Pappis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 15:51, 26.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: kylä länsirannikolla

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Pappis »

Foorumin asetuksia voisi mielestäni muokata käyttäjäystävällisempään suuntaan.

Ketjuja näkyy yhdellä sivulla jo ihan hyvä määrä, mutta ketjua lukiessa näkyy mielestäni liian vähän viestejä per sivu. Voisiko tuota nostaa?

Lisäksi foorumilta puuttuu toiminto, jolla voi helposti printata koko ketjun kerralla (eikä vain sivu kerrallaan), esim. lukemista varten jossakin muualla). Olen nähnyt tämän aika monella muulla phpbb-foorumilla, joten kyllä sen tähän saa jos haluaa.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Pappis kirjoitti:Foorumin asetuksia voisi mielestäni muokata käyttäjäystävällisempään suuntaan.

Ketjuja näkyy yhdellä sivulla jo ihan hyvä määrä, mutta ketjua lukiessa näkyy mielestäni liian vähän viestejä per sivu. Voisiko tuota nostaa?
Nostettu 25 => 50 per sivu
Pappis kirjoitti:Lisäksi foorumilta puuttuu toiminto, jolla voi helposti printata koko ketjun kerralla (eikä vain sivu kerrallaan), esim. lukemista varten jossakin muualla). Olen nähnyt tämän aika monella muulla phpbb-foorumilla, joten kyllä sen tähän saa jos haluaa.
Ylä oikealla löytyy printti-ikooni josta pääsee tulostusnäkymään. (Esim tämä sivu: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... view=print)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Toivoisin, että kauppapaikkaa perattaisiin niin, että esim. yli 1 kk vanhat ilmot lähtisivät automaattisesti pois... Alkaa olla melkoinen viidakko ja ainakin omia vanhoja ilmoja on myyntipuolella, vaikka olen pyytänyt mielestäni ne poistamaan. Sitten alkaa helposti tulla erilaisia päälekäisyyksiä, turhia kysymyksiä. Helpompi myös etsiä ajankohtaista ilmoitusta. Mielestäni phpbb-softassa on sellainen asetus, jolla saa kyseisen alueen automaattisesti putsautumaan, jos johonkin viestiin ei esim. kommentoitu esim. kuukauteen. 2 viikkoakin voisi olla ihan hyvä aika ilmolle näkyä ja poistua. Säästyisi moderaattoreidenkin poistovaiva.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja shays »

Itse kannattaisin samaa, joskin kaksi viikkoa on melko lyhyt aika. Kuukausi olisi aika jees. Herppi.netissä ilmoitus myös poistuu automaagisesti kuukauden päästä ja sen jälkeen sen voi tehdä uusiksi jos asia on vielä kuitenkin ajankohtainen.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

[quote="shays"]Itse kannattaisin samaa, joskin kaksi viikkoa on melko lyhyt aika. Kuukausi olisi aika jees. Herppi.netissä ilmoitus myös poistuu automaagisesti kuukauden päästä ja sen jälkeen sen voi tehdä uusiksi jos asia on vielä kuitenkin ajankohtainen.[/quote]

Kuukausi voisi olla ihan yes:). Joo, varmaan sopiva aika ja siinä ajassa ehtii myydä jos on myydäkseen...ja ilmonhan voi uusia.
Nniina+++
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 14:17, 10.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Kannatan asiaa. Ja kuukausi ok aika. Samalla jäis turhat uppaamiset pois. Ite en ees kysele ilmotuksesta joka on yli 2 vk vanha.
timantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 199
Liittynyt: 12:40, 28.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HKI

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja timantti »

Hei olenko ainut jolla menee hermo tähän uuteen aqua webbiin? Täältä ei pääse helposti edes lukemaan yv:itä ja läppärillä tämä on sitäkin raivostuttavampaa. Ilme on ihan kivikautinen, jopa siihen vanhaan verrattuna, joka sentään toimi ja oli selkeä. Voisko yv laatikon saada vaikka linkiksi tuohon yläriviin? En ole jaksanut palstaa tai ilmoituksia edes lukea tämän uudistuksen jäljiltä, niin paljon ottaa päähän tämä uusi systeemi, jonka koen todella epäkäytännölliseksi. Jos tehdään uudistuksia, niin tehdään ne sitten selkeään ja helppokäyttöisyys-suuntaan, jooko? Tämä ei ole yhtään käyttäjäystävällinen mielestäni nyt.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

timantti kirjoitti:Hei olenko ainut jolla menee hermo tähän uuteen aqua webbiin? Täältä ei pääse helposti edes lukemaan yv:itä ja läppärillä tämä on sitäkin raivostuttavampaa. Ilme on ihan kivikautinen, jopa siihen vanhaan verrattuna, joka sentään toimi ja oli selkeä. Voisko yv laatikon saada vaikka linkiksi tuohon yläriviin? En ole jaksanut palstaa tai ilmoituksia edes lukea tämän uudistuksen jäljiltä, niin paljon ottaa päähän tämä uusi systeemi, jonka koen todella epäkäytännölliseksi. Jos tehdään uudistuksia, niin tehdään ne sitten selkeään ja helppokäyttöisyys-suuntaan, jooko? Tämä ei ole yhtään käyttäjäystävällinen mielestäni nyt.
Olet ilmeisesti onnistunut jumittamaan sessiosi mibiilimuotoon? Sivujen ylä- ja alalaidassa löytyy linkki "switch to desktop mode" jolla pääsee tavalliseen käyttötilaan.

Ja vielä suora linkki: http://aqua-web.fi/forum/index.php?mobile=desktop
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
timantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 199
Liittynyt: 12:40, 28.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HKI

Re: Muutoksia foorumiin

Viesti Kirjoittaja timantti »

Thank God! Siitä siis oli kyse. Mä jo ajattelin, että ei voi olla todellista, että tähänkö on nyt oikeesti tultu..:D Mutta hei hienoa, taas toimii, kiitos ihan hirveästi!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Uutisaiheet, artikkelit ja kommentit”