Akvaariokauppojen arvostelu

Täällä voit keskustella aqua-webin uutisista ja artikkeleista. (Uusien viestien lähettäminen rajoitettu ylläpitoon)

Valvoja: Moderaattorit

saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja saagelo »

en lukenut muita vastauksia, mutta mielestäni jokainen huono akvaariokauppa on haukkunsa anasinnut(myös täällä netissä). Joissain liikkeissä on asiat niin mullin mallin ja vastuuttomat/tietämättömät myyjät jne...

Ja tietenkin kehut:)
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

dsl kirjoitti: Suhde lienee 1:10 tai pienempi. Huonon kokemuksen hyvittäminen asiakkaalle vaatii 12 hyvää kokemusta. Tuo 1:10 tulee siitä, että muistaisin huonosta palvelusta tms. mainittavan 10:lle, mutta että epäilen sen olevan hieman enemmän, on, etten usko jokaisesta hyvästä palvelusta kerrottavan kenellekään.

Asiakas ei ole aina oikeassa, mutta asiakas maksaa palkan.
Joo saman suhdeluvun kuulin yhdessä amiksessa, palvelualasta kun on kysymys.

Mietin miten hyvin se pätee että tarvii 12 hyvää kokemusta yhtä huonoa vastaan, minulla kun itsellä oli huonoja kokemuksia yhdestä ketjusta ja nyt yksi ketjun liikkeistä onkin tosi hyvä niin silti sen saman ketjun muihin liikkeisiin en vielä luota.

Ja sitä tulee huonon kokemuksen jälkeen helposti semmonen olo että on tosi vaikeata mennä enää sen kynnyksen yli ja kokeilla jos asia olisi tälläkertaa toisin. Suorastaan kammoksuttaa se ajatus jos tarpeeksi huonoja kokemuksia on.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
PimpBot9000
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Markkinatalouden idea on se että huonot firmat eivät pärjää. Vaikka vastaan väitetään, tämä on yleisön etu. Tuotteet ja palvelut paranevat ja halpenevat kilpailun myötä. Huonot ja/tai kalliit tuotteet ja palvelut karsiutuvat pois*.

Joten miksi kritisoida emme siis saisi.

*)En ota tässä kantaan markkinatalouden vääristymiin, niinkuin esimerkiksi isojen firmojen saavutttamiin markkinamonopoleihin ja pienten yrittäjien tukahtumiseen/tukahduttamisiin.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

PimpBot9000 kirjoitti:Markkinatalouden idea on se että huonot firmat eivät pärjää. Vaikka vastaan väitetään, tämä on yleisön etu. Tuotteet ja palvelut paranevat ja halpenevat kilpailun myötä. Huonot ja/tai kalliit tuotteet ja palvelut karsiutuvat pois*.
Pätisikin myös akvaarioliikkeisiin, niin päästäisiin eroon muutamasta huonosta liikkeestä lopullisesti.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Mun mielestä tuo on ihan selvä asia, eikä siinä ole mitään purnaamista. Eli siis, ei haukuta liikkeitä maanrakoon vaikka se olisi kuinka inhottava paikka omasta mielestä. Ja vaikka liike olis todella järkyttävä, senkin voi sanoa fiksusti ilman älytöntä haukkumista.

Tuo oli mielestäni hyvin sanottu, että kirjottakaa sellaista kritiikkiä, jonka voisitte sanoa kauppialle naamatustenkin. Ja ihan oikeasti eikä niin että "kyllä mä V**** varmaan sanosin sille mitä vaan JOS nyt pääsisin kuule sanomaan.."

Itsekin tätä ketjua lueskellessa alkoi melkein hävettämään. On joskus tullut napistua kavereille kuinka jokin eläinkauppa on ihan P* paikka, kun myyjä ei kysynytkään muuta kun tiedänkö kalan vaatimukset, no ookoo sit. Et ihan hirvee ku ei yhtää mieti et mullahan vois olla vaikka malja kotona eikä kysele yhtään minkämoinen allas mulla on..

Ihmisiä ne kauppiaatkin on, ei aina voi olla parhaimmillaan, saattaa olla kiirettä tai ehkä joku vesiongelmakin, mikä taas ei ole kauppiaasta kiinni.Jos jotain on toistuvasti, miksei sitä asiaa voisi sanoa selkeästi, että toistuvasti olen nähnyt tämäntyyppistä. ilman sen suurempaa säestysmouhotusta..
*laa la laa*
SepiMies
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 20:13, 19.09.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SepiMies »

jusa kirjoitti:
Pallokala kirjoitti: Eikö vois yksinkertaisesti ilmoittaa että kaikki kritiikki ilman perusteluja poistetaan kylmästi?
Kyllähän se siihen menee.
Pallokala kirjoitti:Viittaan juuri näihin jotka haukkuu yrityksen ja sen omistajan sen perusteella että ei pysty pitämään valikoimassaan kaikkia maailmassa valmistettuja akvaariomalleja tai ei YHDELLÄ kerralla ehkäpä kiireisenä päivänä palvellut tarpeeksi "hyvin" (joka tietysti on mielipideasia).
Voihan sen tuoda esille, mutta liikeen tuomitseminen sen perusteella on aika perusteetonta. Vaatii suomalaiselta liikkeltä aikamoisia rahkeita jos moista kykenisi pitämään yllä. Ei se tavara ole Saksan verkkokaupoissakaan aina paikalla vaikka myyntivolyymit taitaa noilla isoimilla olla suurempi (varsinkin erikoisimpien tavaroiden kohdalla) kuin koko Suomen akvaariokauppa yhteensä.

Muutenkaan ei ole tarkoitus luoda tästä kanavaa jossa voi purkaa sitä katkeraa kiukkuaan jos vuonna yksi ja kaksi sattui saamaan huonoa palvelua jossain liikkeessä. Ihmisiä ne kauppiaatkin ovat ja virheitä sattuu heillekin. Hyvät kauppiaat kyllä korvaavat jotenkin erheensä jos sen tuo heille esille. Jos ei korjaa, sen jälkeen voi tuoda juuri sen asian esille asiallisesti julkisella foorumilla.
Niinpä. Eikös ensin kannattaisi sanoa asiasta kauppiaalle, ennenkuin tulee julkisesti aukomaan, se jopa toimii. Kauppiaat ottavat mielellään vastaan palautetta, koska ilman sitä he eivät voi toimintaansa parantaa. On myös selvää, että jos liikkeessä on 2 myyjää ja 20 asiakasta, he eivät voi palvella kaikkia samanaikaisesti.
marius kirjoitti:En nyt jaksanu lukea kaikkia kirjotuksia läpitte, mutta yks pointti joka pitää paikkansa kaikessa ja varsinkin asiakaspalvelussa on se että hyvästä palvelusta kerrotaan 2:lle, huonosta taas ainakin 5:lle.
Tuo on hyvä ja muuten pitää yllättävän hyvin paikkaansa. Itse hieman häveten kehtaan tunnustaa, että on sitä huonoa tullut muille kerrottua, mutta toisaalta olen yrittänyt kaivaa aina jotain positiivistakin. Ei mitään niin huonoa, ettei jotakin hyvääkin. Ja kyllä sitä "hyvää kauppaa" hehkutan niin monille kuin mahdollista.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Mutta mutta. Niin ymmärrän että kauppiaan negatiivinen herjaus on hieman ongelmallista. Mutta toisaalta, eikös näistä asioista kerrota muutenski ympäriinsä? Tietysti ymmärrän että tämmöinen sivusto voi olla ongelmissa, kun joutuu mediana ikään kuin osavastuuseen. Mainostajiakin voi karsiutua tällä menolla.

Ymmärtäisin kielteisen palautteen silloin kuin kyseessä on faktojen lista tyyliin 1) myyty vanhentunutta lääkettä, 2) sain gyrodactalyksen tiikeribarbien mukana, 3) suositeltu 15 cm ahventa aivan liian pieneen akvaan jne. Tämmöistä olen itsekin antanut. Sen sijaan tämmöinen myyjien persoonallisuuteen pureutuva kritiikki on ehkä vähän kehnoa, esim. "se lihava siinä ja siinä kaupassa on ilkeä", ehkä voisi sanoa jotain asiakaspalvelun huonosta laadusta yleensä.

Itse intoutunut tämmöiseen negatiiviseen palautteeseen juuri myyjien töykeyden takia. Ei se mitään, että jokin pöpö johtaa vesipöhöepidemiaan uuden kalaerän tuonnin jälkeen - tämänkin voisin hyväksyä. Mutta jos sitten myyjä kieltää kaiken vastuun ("kalat on karanteerattu joten sairaita kaloja EI TULE MYYNTIIN") ihan lähtökohtaisestikin syyttäen ongelmasta yksinomaan minua & salaperäisiä huonoja ympäristötekijöitä ja lyö lopulta puhelimen korvaani - niin tässä vaiheessa onkin kielteistä palautetta jo tiedossa...

Että pieni myötätunnon tai pahoittelun osoitus voisi olla pieni hinta vielä tästä eteenkinpäin jatkuvasta asiakassuhteesta. Uskollinen asiakas kun tuo isoja summia rahaa taloon vuosien myötä. Valitettavasti moni liike tai myyjä puolustaa pikemminkin omaa kunniaansa kuin ottaa vakavasti mahdollisuuden että asiakaskin voisi olla oikeassa.
Minä juon nyt kahvia!
Sanere
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 08:45, 23.03.2004
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sanere »

Heheh...

Tätä topiccia olikin mielenkiintoista seurata! Itse olen kuudetta kuukautta harjoittelijana lemmikkiliikkeessä ja alkaa tämä asiakas-myyjä-suhteen luonne olla hanskassa pikkuhiljaa, ja yhdyn kommentteihin, että positiivista palautetta ei lausuta ääneen, mutta negatiivinen kyllä ja joka kerta. :) Kuitenkin hauskinta tilanteessa nyt on ettei ole osunut yhtään arvostelua kohdalle tässä silmäillessäni arvosteluille pyhitettyä topiccia. Sikäli hyvä, ettei omasta palvelusta ole tullut risuja, mutta kokemuksia on mukava aina lueskella. ;)
Sanere itse täällä tänään.
Big Jack
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 21:51, 07.02.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Big Jack »

Niin ison akvaarion omistavana (450L)... ja samassa taloudessa vielä toinen isompi akvaario (pikkuisen alle 700L)... niin oikeasti ainakaan etelä-suomessa ei ole kuin kolme kunnon akvaariokauppaa... Leppävaario, NL-Aqua ja Akvaario Kurki... kaikki muut on keskittyneet myymään enemmänkin kaloja joita kutsun nimellä "feeder-fish" ei pelkästään siksi että omat kalani söisi niistä kaikki muutamassa minuutissa, vaan myös siksi että niitä myydään ihmisille liian pienien akvaarioiden kanssa joissa lopulta niitä ei kukaan hoida ja muuttuvat enemmän tai vähemmän "viemäriksi"... kaikkihan ollaan kuultu se tarina missä kaikki sanoo "on meilläkin ollu akvaario, siinä vaan oli niin paljon hoitamista..?"... edellä mainitut akvaariokauppiaat myyvät isoiksi kasvavia, pitkäikäisiä kaloja, joilla on oikeasti luonnetta ja jotka ovat todellisia pitkäikäisiä kotieläimiä... asialle omistautuneille henkilöille.

ystävällisin terveisn yli 25v. isojen akvaarioiden kokemuksella
Sanna.Kaisa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 15:26, 03.03.2007
Paikkakunta: Tikkurila,Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sanna.Kaisa »

Itsekkin olen mielenkiinnolla seuraillut teidän aikuisten väittelyä ja kritisointia. Minäkin taisin jo syyllistyä yleistämiseen, mutta koska olen lapsi minuahan ei tarvitse ottaa vakavasti vai mitä? [;)] Ja lapsosille täällä foorumilla on valitettu vaikka mistä, mutta kyllä aikuisetkin osaavat.. 8-)
ja vielä tähän loppuun ettei mene aivan ohi topicin: itse pidän näitä liikkeitä asiallisina ja hyvinä:
Tikkurilan akvaario ja lemmikki, Akvaario Kurki, Helsingin akvaariokeskus, NL-aqua ja Akvaarioliike Viherkala.
"Mitäs matoja noi on?"
Kysyi isä nähdessään sukaravut.
160 ja 21 litraa
karihe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1532
Liittynyt: 17:08, 06.09.2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja karihe »

Paras kritiikki mitä voi itse tehdä on olla menemättä kauppaan jossa kaikki on päin p**tä.
Tässä taanoin kävin yhden kauppakeskuksen akvaarioliikkeessä vain katsomassa paikkaa kun vaimo asioi vaateostoksilla ja en jaksanut norkoilla hänen mukana. Kauppa oli valtakunnallisen ketjun liike nimeä en halua mainita. Yleisilme oli siisti mutta se olikin ainoa kehuttava asia.
Pieneen kauppa tilaan oli ahdettu kaikkea mahdollista hiiristä,linnuista,koirista,kissoista sekä myös muuta allas akvaario kaloja.
Altaat oli suht siistejä mutta kalat olivat kuin sillit purkissa ja erilaisiin olosuhteisiin tarkoitetut kalat uiskentelivat samoissa altaissa. Kaupassa yksi myyjä yritti myydä asiakkaalle lähes kuolutta kasvia sanoen kyllä se virkistyy kun pääsee sinun altaasesi. Hetken häntä kuuneltuani siinä sivussa tajusin että hänellä oli kokemusta kyllä koirista ja kissoista mutta kaloista hän ei tienyt hölynpölyä.
Lopputulos oli että lähdin hyvin pettyneenä kaupasta ulos ja päätin etten koskaan palaa sinne takaisin.
Vaimolle kerroin kokemuksistani ja hän ihmetteli etteikö pidä suorittaa jotakin koetta jossa ilmenisi oletko pätevä kyseiseen mommaan.
Näin ei nähtävästi ole vaan jokainen joka päättää lemmikkieläin kauppiaaksi alkaa voi sen tehdä koska vaan. [:I]

Siksi itse käytän ainoastaa akvaario kauppaan erikoistuneita liikkeitä koska jos sen haluaa menestyvän täytyy henkilökunnalla olla tietotaito hallussa. :)
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Kalallinen
Senior Member
Senior Member
Viestit: 552
Liittynyt: 07:58, 10.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalallinen »

On aika kohtuutonta vaatia, että kaikkien myyjien on tiedettävä kaikki linnuista, koirista, kissoissa, jyrsijöistä, jne. Eli kaikki eivät voi tietää kaikista eläimistä, niin ei mollata jotain liikettä sen takia, että se ei tiedä juuri siitä eläimestä kaikkea. Ja voihan olla mahdollista, että jonkun liikkeen akvaarioon erikoistuneempi henkilö on ollut silloin poissa.
Tadaa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 12:53, 01.09.2007
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Tadaa »

Valitettava piirre nykyajassa on halvempaa/nopeammin/suuremmat voitot (esim. elektroniikkaliikkeet). Ammattitaitoa ei osata arvostaa; menepä kysymään jotain "normaalista" poikkeavaa, niin ei tule vastausta. Tai tulee, mutta vastaus ei perustu tietoon/taitoon, vaan on omien kasvojen pelastamiseen. Niinpä en sitten enää mene muutamaan liikkeeseen.

Olen nauttinut erityisesti Leppävaariossa ja NL-Aquassa käynneistä. On hienoa saada asiantuntevaa palvelua ja opastusta.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Viesti Kirjoittaja marinum »

Kalallinen kirjoitti:On aika kohtuutonta vaatia, että kaikkien myyjien on tiedettävä kaikki linnuista, koirista, kissoissa, jyrsijöistä, jne. Eli kaikki eivät voi tietää kaikista eläimistä, niin ei mollata jotain liikettä sen takia, että se ei tiedä juuri siitä eläimestä kaikkea. Ja voihan olla mahdollista, että jonkun liikkeen akvaarioon erikoistuneempi henkilö on ollut silloin poissa.
Nykyään on sentään aika hyvää kirjallisuutta eri lemmikeistä josta voisi myyjäkin tarvittaessa tarkistaa välillä tietonsa, mutta kai se useimmalta jää tekemättä asiakkaan edessä, ettei vakuuttavuus kärsisi ja tämä on todella harmillista. Itse en lainkaan panisi pahaksi jos myyjä tarkistaisi tietonsa netistä/kirjasta kuin se, että keksitään kaikenmaailman ihme teorioita ja hatusta vedettyjä höpölöpö juttuja. Eihän jokaisen tarvitsekaan kaikkea tietää, mutta keksittyjä ja hälläväliä juttuja ei kyllä tarvitsisi myyjän asiakkaille sinisilmäisesti sepitellä. Kyllä sen aika äkkiä myyjistä huomaa, ketä oikeasti kiinnostaa vain myyntivoitto ja ketä kiinnostaa elävien eläinten hyvinvointi.
Mielestäni ihan jokaisesta asiansa osaavasta liikkeestä tulisi löytyä kirjallisena ostettavan eläimen hoito-ohjeet.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mä vetäisin rajan vielä tiukemmaksi. Mulla ei noin periaatteessa ole mitään lemmikkiliikkeitä vastaan, mutta toivoisin ettei niissä myytäisi akvaarioita ja kaloja. Peräänkuulutan sitä osaamista ja ammattitaitoa ja sitä tosiaan harvoin noista "lemmikkialan sekatavarakaupoista" löytyy riittävästi.
Ihan samalla lailla mielestäni olisi suotavaa että koiran- ja kissanruokia ei myytäisi marketeissa. Ne ovat sellaisia tuotteita joiden myyntiin tarvitaan tietotaitoa, jota ei valitettavasti asiakkailla useinkaan ole.
Tuskin näistä toiveistani mikään toteutuu, mutta jos vielä yhden saisin esittään niin toivon että edes asiasta tietävät harrastajat täällä foorumilla keskittäisivät ostoksensa erikoisliikkeisiin markettien ja vastaavien sijasta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Pakko vastata, etta löytyy niita "sekatavarakauppojakin" joista saa hyvaa palvelua oli myytava elain mika tahansa. Mainitsen nyt Megaelaimen josta saa tietoa kaikista myynnissa olevista elaimista. Suosittelen jos kaipaa osaavaa sekaelainkauppaa. Tietenkin niillakin on työntekijöita jotka eivat tieda kaikesta kaikkea, mutta uskoisin heidan osaavansa sanoa suoraan jos eivat tieda. Sen tiedan, etta ovat varta vasten hankkineet asiantuntijoita töihin eri aloilta jotta olisi resurssi jolta kysy kun kaipaa neuvoa :)

Tama on ehka pelkastaan mukava poikkeus, mutta onpa sentaan olemassa.

Itse asioin kuitenkin mieluiten akvaarioihin erikoistuvissa liikkeissa kun kalaostoksilla olen. Etenkin sen takia etta kalavalikoima on monipuolisempi ja sita ei juutu juttelemaan kissoista yhta helposti ;)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Kun kehujen vähäisyydestä oli puhe niin täältä pesee: Kotkan Faunattaren kauppias. Myöntää suoraan oman osaamisen rajat, etsii mielellään asiakkaalle tietoa ja palvelee aina yhtä ystävällisesti vaikka ryysis olisi kamala. Liiketila on pieni ja ahdas mutta akvaariot ovat valtavan siistit, ei levää eikä raatoja missään. Ihailtava ja upea asenne työhön, puuttuva tieto voidaan korvata halulla palvella ja kyvyllä kuunnella 8-) !
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Annap
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 23:03, 07.05.2007

Re: Akvaariokauppojen arvostelu

Viesti Kirjoittaja Annap »

Tampereella on uusi akvaarioliike, Tammelan torin vieressä.
Pakko sanoa että ilahduin kovasti! Oli hienot paikat ja todella asiantunteva sekä mielyttävä palvelu. Paljon harvinaisempia kaloja ja hinnat oikein kohdillaan (asiakkaalle:))
Oikein mukavaa! Toivottavasti kauppa menestyy ja pysyy!
Senta
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 13:54, 17.02.2021
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaariokauppojen arvostelu

Viesti Kirjoittaja Senta »

Minkä aiheaueen alla on Akvaariokauppojen arvostelu???
Onko sellaista ees olemassa???
En oo löytänyt
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaariokauppojen arvostelu

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Sellaista ei taida edes olla. Joskus noita ketjuja on avattu, mutta jos ketjun sävy on ollut vahvasti negatiivinen, on ylläpito sen poistanut. Ihan ymmärrettävää, koska yrittäjä itse ei välttämättä ko. ketjua koskaan näe eikä näin ollen pysty kertomaan omaa näkemystään tilanteesta. Ja kuitenkin arvostelu on aina yhden ihmisen yhden käyntikerran perusteella tekemä.
Ja vielä kun ottaa huomioon sen, että eri ihmiset katsovat liikettä aina oman arvomaailmansa kautta. Esim omasta mielestäni harrastajien keskuudessa todella korkeaa luottamusta nauttiva liike toimii omasta mielestäni hyvin epäeettisesti. Mutta kuten sanottua, olen mielipiteeni kanssa melko yksin. Harvalla meistä kuitenkaan on kokemusta akvaarioliikkeen myyjänä kuten minulla on.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaariokauppojen arvostelu

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Tää on ollut Viherkalassa mutta se ei ollut pitkä jakso, max. puoli vuotta.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaariokauppojen arvostelu

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

toukopouko kirjoitti:
Tää on ollut Tampereella, mutta se ei ollut pitkä jakso, max. puoli vuotta. (ja tähän tulisi smirk-hymiö jos sais)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Uutisaiheet, artikkelit ja kommentit”