Suosittele ruokaa sukaravuille

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
RottaRapu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 19:00, 16.09.2019
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Naantali

Suosittele ruokaa sukaravuille

Viesti Kirjoittaja RottaRapu »

Uusi täällä moi.

Keräilen kasaan kaikkea akvaarion kypsyessä ja puuttuu vielä jotain. Jestas on markkinoilla montaa merkkiä sukarapujen ruokaa eli nyt kaipaisin kokemuksia siitä, että mikä on THE pöperö.

Kiitos :)
"No hitto miksei?"
Herman
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 21:19, 29.06.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kainuu

Re: Suosittele ruokaa sukaravuille

Viesti Kirjoittaja Herman »

Olen ruokkinut sukarapuni yleensä Sera Shrimps Natural rakeilla. Vaikea sanoa, onko se parempi vai huonompi kuin muut teolliset sukarapuruuat. Sukaravuille voi syöttää muutakin kuin teollisia ruokia. Rakeita on kuitenkin helppo annostella sopiva määrä akvaarioon. Sukaravut näyttävät pärjäävän niillä ja lisääntyvätkin kohtalaisesti.
RottaRapu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 19:00, 16.09.2019
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Naantali

Re: Suosittele ruokaa sukaravuille

Viesti Kirjoittaja RottaRapu »

Herman kirjoitti:Olen ruokkinut sukarapuni yleensä Sera Shrimps Natural rakeilla. Vaikea sanoa, onko se parempi vai huonompi kuin muut teolliset sukarapuruuat. Sukaravuille voi syöttää muutakin kuin teollisia ruokia. Rakeita on kuitenkin helppo annostella sopiva määrä akvaarioon. Sukaravut näyttävät pärjäävän niillä ja lisääntyvätkin kohtalaisesti.
Kiitos vastauksesta! Oletko antanut jotain mineraalilisää rinnalla?
"No hitto miksei?"
Herman
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 21:19, 29.06.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kainuu

Re: Suosittele ruokaa sukaravuille

Viesti Kirjoittaja Herman »

Olen joskus lisännyt pariin akvaarioon rendo-shrimp.de verkkokaupasta tilaamiani mineraalikiviä (White Mineral Stone). Sitä ennen olen kokeillut jotain Dennerlen sukaravuille tarkoitettua mineraalijauhetta. Ei niistä haittaa ole, mutta mahdolliset hyödyt taitaa tulla esiin jos vesijohtovesi on hyvin pehmeää. Täällä kunnallisen vesijohtoveden KH ja GH on 4, eli jotain mineraaleja lisätään veteen jo vesilaitoksella. Sukaravut ovat pärjänneet myös sellaisessa akvaariossani, jonka vettä en ole säätänyt mitenkään. Täkäläinen vesijohtovesi tehdään pohjavedestä eikä siihen tavallisesti lisätä klooria. Eli edes vedenparannusaineille ei normaalisti ole ollut käyttöä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”