Hyvää ruokaa leväsukaravuille

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TaisteluJaska
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 16:37, 22.11.2015
Sukupuoli: Nainen

Hyvää ruokaa leväsukaravuille

Viesti Kirjoittaja TaisteluJaska »

Alkuun nyt jotain perustietoja akvaariostani, 54l jonka eliöstönä tällä hetkellä 1 taisto, 7 neontetraa ja 6 leväsukarapua. Elävä kasvisto ja sorapohja.

Elikkäs, olen päätynyt nyt ongelmasta toiseen. Taistelin tuossa pari kuukautta leväkasvuston kanssa, mutta rapuset ovat sen nyt voittaneet. Ainoastaan yhden levän ovat jättäneet syömättä enkä myöskään ole levää tunnistanut vielä. Leväkasvustoon syntyy puolen millin kokoisia valkoisia pisteitä viikossa, jos en ole rapsuttanut pois. Mutta tämä ei ole se suurin ongelmani, levä pysyy kurissa jos sitä muistan rapsuttaa pois. Ongelma on se että rapuset ovat niin tehokkaita kaiken muun levän syönnissään että ruokaa ei tunnu riittävän ja ovatkin nyt iskeneet hampaansa kasveihin. Alunperin epäilin kotiloita, joita niitäkin löytyy, mutta tuossa yksi päivä pääsin todistamaan kun yksi rapu raastoi nuorta liuskavesisaniaista. Juurikin näistä nuorista pistokkaista ei ole kohta mitään jäljellä ja tammenlehväruohokin on kärsinyt. Hentonäkinruoho ei näytä onneksi kelpaavan. Olen nyt aamuin illoin ripotellut pohjalle Eheim professionelfood -pellettejä(näytepussi), mutta oman ongelmansa tuottaa tuo taisto, mistä on kehkeytynyt varsinainen pohjakala. Siihen mietinkin tuossa, että kannattaa varmaan pohjaruoka antaa vasta valojen sammuttua.
Mutta, hyvää ruokaa sukaravuille olisi siis hakusessa, kaupoissa olen katselut ruoka-ainetaulukkoja, mutta nekin eroavat toisistaan paljon, että tiedä mikä olisi parasta. Mielipiteita tarvitsisin siis. Tampereella asun joten valikoimaa löytyy ja jos ei muuten niin netistäkin tilaus käy. Kokemuksia mitä kotiruokaa voisi antaa kaipaisin myös. Kevyesti keitetysta kurkusta ja kesäkurpitsasta olen kuullut mutta entäs muuta?

Kiitokset jo nyt! :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”