ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-ilmoit

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

greatdanes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 23:13, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen

ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-ilmoit

Viesti Kirjoittaja greatdanes »

Eli äänestetään nyt paikkakunta ja ainakin viitettä antava hinta pakollisiksi myynti-ilmoituksiin? Näin ollen syntyisi varmastikin useampi kauppa ja säästytään turhilta kyselyiltä?
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Tuo on ihan normivaatimus, jota kaikki täysipäiset noudattavat muutenkin, mutta edelleen olisin kinuamassa huutokauppaominaisuutta. Siinä sitä vasta olisi jännitystä ja meininkiä. Kävijämäärä pomppaisi pilviin.
greatdanes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 23:13, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja greatdanes »

Juu, normivaatimushan se on,mutta eipä näytä käyvän toteen! Tollanen "huutonetin" kaltainen olis aika hyvä, mutta taitaa ylläpitäjille ja resursseille olla mahdoton! Harmittaa vaan perkuleesti,kun ei ole aikaa ja monta ilmoa: myydään iso akva...sit ku avaat siellä on 100l.
Kyllä nuo perustiedot kun ois ilmopakkoja, turhat kyselyt ja arvailut jäis ja todelliset kiinnostujat pääsis kauppaa tekemään! Mutta tämä on taas minun mielipide, en halua kuraa niskaan :D
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Kannatan minäkin paikkakuntaa ja suuntaa-antavaa hintaa ilmoihin ja lisäksi olisi mukava, jos olis myynti-ilmon otsikossa jotain muutakin kuin "myydään" tai "kala" . Ei liene vaikeeta kirjottaa myydään-tai ostetaan ilmotuksiin "myydään haarniskamonni" tai "myydään intianvesitähdikkiä" :D Säästyis turhilta klikkauksilta, ku olis jotain suuntaa-antavaa otsikossa edes :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja shays »

Sepä olis kovin kivaa ja kätevää.

Huutokauppaa en itse tänne haluaisi, mutta sen sijaan kauppapuolelle voisi tehdä erikseen osion huutonetin linkkejä varten missä niitä saisi "mainostaa". Sehän ajaisi asiansa, imo. :)
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

shays kirjoitti:Sepä olis kovin kivaa ja kätevää.

Huutokauppaa en itse tänne haluaisi, mutta sen sijaan kauppapuolelle voisi tehdä erikseen osion huutonetin linkkejä varten missä niitä saisi "mainostaa". Sehän ajaisi asiansa, imo. :)
Se ei aja asiaansa, koska Huuto.net:issä ei saa myydä elävää.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Itse inhoan huutokauppaa:). Toki varmaan ihan ok-homma, en vain itse pidä:). MYös nämä "tarjoa" ei houkuttele. Selvä hinta, ja tiedän mitä maksaa:). Toki kaikkia noita tarvitaan, en vastusta. Enempi vain "selvät sävelet"-linjalla.

Sekin rasittavaa, että henkilö esim. kokeilee huutonetissä, paljon voisi saada ja varoiksi pitää tätä foorumia. Sitten perutaan...Menee myös hieman fiilis, jos huutokaupataan omaa rakasta fisua...mieluusti katson, kuka hoitaa kalani parhaiten....toki se joka satsaa rahalla, ehkä on kiinnostunut hoitamaan fisun.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Sellainen mukava KAAVAKE mikä pitäisi täyttää olisi mukava. :D

Myyn, Ostan, Vaihdan, lahjoitan

Jokaiselle olisi oma kaavake:

*MITÄ tarkalleen ottaen myyn/ostan/annan vaihdossa/lahjoitan:____________________
Haluan vaihdossa/Tämä käy rahankorvikkeena:______________________
*Hinta:__________
*Sijainti:_______________
*[ ]Postitus [ ]Nouto [ ]Kuljetus
MIHIN/MISTÄ___________
*[ ]puh___________ [ ]sähkäri________________ [ ]YV
Muuta huomioitavaa/infoa/vaatimuksia:__________________
Kuvia:_____________
jne. :D

*-merkityt pakollisia.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Loimaan poika puhuu vähän mutta asiaa.
veksi
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 15:22, 13.03.2006
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja veksi »

Eiköhän jokainen saa tehdä just semmosen ilmoituksen, kun itse haluaa ja paraimmaksi näkee.
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

veksi kirjoitti:Eiköhän jokainen saa tehdä just semmosen ilmoituksen, kun itse haluaa ja paraimmaksi näkee.
Samaa mieltä... mielenkiintostahan nuita on lukea ja myyjä itse kauppaa tuotetta niinku parhaimmaksi näkee :)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

veksi kirjoitti:Eiköhän jokainen saa tehdä just semmosen ilmoituksen, kun itse haluaa ja paraimmaksi näkee.
Kutakuinkin kyllä.
Jos ei huonosta ilmoituksesta johtuen kauppa käykään kuin siimaa, ei se taida olla niiltä ostajakandidaateilta pois? Ja tuohon huutokauppakommenttiin kävijämäärän pilviin pomppaamisesta nyt voi olla aika montaa mieltä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Ääni Veksille. Tehköön jokainen sellaisen ilmoituksen millä luuleen tuotteen menevän kaupaksi. Olisi kuitenkin suotavaa siinä vaiheessa kun ostajaehdokas ottaa yhteyttä että myyjä tietäisi hinnan. Monta kauppaa jäänyt tekemättä kun myyjä ei ole tiennyt myytävän tuotteensa hintaa :D Huutokauppaa vihaan yli kaiken. Haluan ostaa tuotteen heti enkä odottaa paria viikkoa ja olla kiinni ostossa tehden tarjouksia kuten huutonetissä. Sitten parin viikon päästä selviää ettei myyjä myykkään tuotetta kun hintavarausta ei ylitetty.

Tärkeämpänä pitäisin että ylläpito siivoaisi myynti- ostopalstaa. Nyt myynti ilmoituksia on 200 sivullista ja osto ilmoituksia 100 sivullista lisää tulee kokoajan. Tuskin viimevuoden alussa myyntiin tullut tiikerinlummekkaan on enään myynnissä. Vähän mielenkiintoa ylläpidon puolelta tai valtuudet jollekkin muulle kuka siivoaa myyntipaikan. Ilmoitukset pois automaattisesti kun ne on ollut täällä 3kk maksimi 6kk.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Vähän mielenkiintoa? Ylläpito poistaa kymmeniä myyntiketjuja per vrk.. Osa meistä käy jopa ihan töissä ja aikaa menee myös harrastuksissa ja/tai perheen kanssa. :roll:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Aqualung kirjoitti:Vähän mielenkiintoa? Ylläpito poistaa kymmeniä myyntiketjuja per vrk.. Osa meistä käy jopa ihan töissä ja aikaa menee myös harrastuksissa ja/tai perheen kanssa. :roll:
Miten tuolla sitten on melkein 2v vanhoja ilmoituksia. Aluksi vaikka 100 ruksia päivässä ja poistoon niin saatte myyntipalstan siistimmäksi ja tämän jälkeen ette päästä sitä tuohon kuntoon. Annappa oikeudet niin poistan kerralla kaikki yli 6kk vanhat ilmoitukset. Olen ylläpitäjä toisella foorumilla eikä noissa poistoissa niin kauan mene. Kerran viikkoon vaikka ruksailee vanhat ilmoitukset pois. Jos ei jaksa niin antakaa jokaiselle oikeus poistaa oma ilmoitus. Tuokin helpottaisi hieman ylläpidon työtä.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja shays »

Ylemmän ylläpidon puolelta on määräys, ettei myyntipalstan noita vanhimpia ketjuja poisteta..
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

shays kirjoitti:Ylemmän ylläpidon puolelta on määräys, ettei myyntipalstan noita vanhimpia ketjuja poisteta..
Ohhoh. 8O
Menee kyllä jo vähän hassun puolelle. :D


Paljonkohan vaivaa menisi siihen, että ilmoitus poistuisi automaattisesti tietyn ajanjakson jälkeen, ellei sitä "nosta"... :|
MA7xGE kirjoitti:Sellainen mukava KAAVAKE mikä pitäisi täyttää olisi mukava. :D

Myyn, Ostan, Vaihdan, lahjoitan

Jokaiselle olisi oma kaavake:

*MITÄ tarkalleen ottaen myyn/ostan/annan vaihdossa/lahjoitan:____________________
Haluan vaihdossa/Tämä käy rahankorvikkeena:______________________
*Hinta:__________
*Sijainti:_______________
*[ ]Postitus [ ]Nouto [ ]Kuljetus
MIHIN/MISTÄ___________
*[ ]puh___________ [ ]sähkäri________________ [ ]YV
Muuta huomioitavaa/infoa/vaatimuksia:__________________
Kuvia:_____________
jne. :D

*-merkityt pakollisia.
Mietin asiaa, tuo voisi olla sellainen VAIHTOEHTO.

"Haa, minulla on kolme sukarapua, menenpäs myymään ne A-W:iin... *klick*... Myyn... *Klick*... Oho, mikäs tämä on? Joku kaavake? uu... Ehken käytä sitä, valitsen tämän TOISEN vaihtoehdon, tämän LUO OMA ILMOITUS (tms). *klick* ooh, tässähän lukee alussa mukavasti, että ilmoituksesta PITÄÄ löytyä hinta, sijainti ja yhteystiedot, ja otsikossa pitää lukea myyntitavara... Jaha..."

Hehe, vastaheränneen aivotoiminta. :mrgreen:

Niin, että siis kun alat luomaan ilmoa, niin eteen tulee kaksi linkkiä, kaavake tai oma ilmo (nykyinen). Kun avaat ilmon, lukee siinä samalla punaisella, mikä tulee kun yrittää liittää liian ison kuvan viestiinsä, että "Ilmoita otsikossa myyntitavarasi, tekstissä yhteystietosi (YV:kin käy), tavaran sijainti ja hinta. Kiitos!".

Tai sitten toinen, mahtava vaihtoehto olisi että orjuutetaan ylläpitoa korjaamaan kaukkapalstan otsikoita pikkutunneille... Anyways, olenkin liian nuori äänestämään! 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Mielenkiintoista, että ei saa vuosien takaisia ostetaan/myydään/annetaan viestejä poistaa 8O Mä kannattaisin tuota, että saisi itse aina poistaa ilmonsa, kun on myynyt tai saanut ostettua etc. Vaan kuinka moni muistaisi poistaa sitten.... Mä oon kaikkialla palstoilla missä käytän näitä palstoja pitänyt asiallisena itse saman tien poistaa tai poistattaa nuo vanhat ilmot. Vaan en kyllä ole tarkistanut, jos ylläpidon on kuulunut poistaa mun ilmosta, onko näin tapahtunut :roll:

Mutta siis varmasti löytyy ihmisiä, niinkuin täälläkin, joita ei häiritse yhtään jos ilmossa ei ole paikkakuntaa eikä hintaa, että joutuu niitä erikseen kyselemään - itsestäni se olisi vain sujuvampaa puolin jos toisin, että nämä yksinkertaiset asiat ilmotettaisi vähän samalla tavalla kuin liikenne olisi sujuvampaa, kun porukka muistaisi käyttää vilkkua ;) Yks hauska juttu mm. oli se, että kerran olisin lähtenyt hakemaan rescue-kaloja mulle, mutta selvisi sitten viime metreillä vasta että olikin täysin eri paikkakunnalla kuin alunperin olin olettanut :D Onneks en lähteny hakemaan!
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Zansku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 702
Liittynyt: 15:47, 14.12.2011
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Mä oon aina välillä tehnyt niin, että etsin haulla omat viestini myyntipalstoilta ja ilmoitan poistettavaksi (siitä huutomerkistä viestin oikeassa yläkulmassa) turhat. Eivät oo kauaa siellä sit enää istuneet. Suosittelen samaa kaikille!

Sitä en kyllä ihan heti hoksaa, et miksi jotain 2v vanhoja ei saisi poistaa. :|
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Siitä ei oo kauaakaan, kun tästä viimeks keskusteltiin. Olen edelleen samaa mieltä mitä silloin noista vanhojen poistamisesta:
Hilleri kirjoitti:Miksi palstaa ylipäätään pitäisi siivota? Mitä hyötyä siistimmästä kauppapaikasta on, kun kukaan ei kuitenkaan ostomielessä selaa myynti-ilmoituksia yli 10 sivua taaksepäin? Sivutila tuskin tulee ikinä vastaan myynti-, lahjoitus-, vaihto- tai ostoilmoituksista. Haussa pystyy kuitenkin rajaamaan kuinka vanhoja viestejä haluaa nähdä ja miltä alueelta. En toki vastusta viestien poistomahdollisuutta, mutta en näe siinä mitään hyötyä, varsinkin kun tällä hetkellä se työllistäisi moderaattoreita tolkuttomasti. Mielestäni vanhat myynti-ilmoitukset auttavat myytävien kohteiden hinnoitteluun, jolloin hinnat eivät nouse tai laske parin myyjän toimesta, kun hintoja voi tarkkailla suuremmalta haitarilta.

Onko tää nyt joku muoti-ilmiö, että halutaan siivota omia jälkiä? Kerätkää vaikka roska päivässä mielummin, kuin pohditte vanhojen myynti-ilmoitustenen olemassa oloa.
Ja jos työvoimasta moderaattoripuolella pulaa, niin enää 1 vuosi ja 3 kuukautta jäljellä.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja shays »

MA7xGE kirjoitti: Tai sitten toinen, mahtava vaihtoehto olisi että orjuutetaan ylläpitoa korjaamaan kaukkapalstan otsikoita pikkutunneille... Anyways, olenkin liian nuori äänestämään! 8-)
JOOOO!

:D
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Itse ajattelen, että oma vika, jos ilmo huono...itse kärsii...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
hannu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 18:00, 18.02.2002
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re: ÄÄNESTETÄÄN, paikkakunta ja hinta PAKOLLISIKSI myynti-il

Viesti Kirjoittaja hannu »

Minä jätän lukematta kaikki ilmoitukset, joiden otsikossa ei mainita paikkakuntaa. Jos paikkakunta puuttuu, puuttuu yleensä muutakin oleellista. Helpommalla siis pääsee, kun ei lue ollenkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”