Sukaraputurvallinen suodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kirae
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 16:15, 04.03.2018

Sukaraputurvallinen suodatin

Viesti Kirjoittaja Kirae »

Minulla on 125 litrainen Juwelin allas, jossa on toisena suodattimena Aquaelin Turbo 500. Olen miettinyt Juwelin oman suodattimen irrottamista ja korvaamista jollain toisella suodattimella, kun se on aika ruma ja vie hirveän paljon tilaa.

Ongelma on se, että altaassa on sukarapuja ja myös jatkuvasti irrallaan lilluvia kasvinosia. Nykyisin Juwelin suodatin kerää nuo kasvinpalat sukkahousulla tuunattuun vedenottoaukkoonsa, mutta jos poistan tuon laitteen niin uuden suodattimen pitäisi poimia ne talteen. Miten tuo onnistuu ilman, että laite vetää myös sukarapuja? Onko olemassa mitään sukaravuille turvallisia roskankerääjäsuodattimia?
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sukaraputurvallinen suodatin

Viesti Kirjoittaja Koss »

Seran F-sarjan suodattimissa on suodatuspatruuna ilman koteloa, eli on rapu turvallinen. Samanlaisen pystyy tekemään itse kiertovesipumpusta ja suodatinmatosta, jos ei valmista halua kaupasta ostaa.
Kirae
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 16:15, 04.03.2018

Re: Sukaraputurvallinen suodatin

Viesti Kirjoittaja Kirae »

Kiitos vastauksesta. Kerääkö tuo sitten roskia minkä verran? Aquael Turbon alempi puolisko on tuollaista suodatinpatruunaa, ja se ei kyllä kerää roskaa yhtään. Se on tosin tietysti aika syvällä veden alla.

Varsinkin rubiinirusolehti tiputtelee jatkuvasti alimpia lehtiään, joten akvaario voisi olla vähän ikävän näköinen jos suodatin ei niitä keräisi.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sukaraputurvallinen suodatin

Viesti Kirjoittaja Koss »

Jos valitsee tehokkaimman mallin niin siinä tuohon maton pintaan nähden on sen verran imutehoa että kerää myös isompia roskia.
Kirae
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 16:15, 04.03.2018

Re: Sukaraputurvallinen suodatin

Viesti Kirjoittaja Kirae »

Selvä. Nyt voinkin hyvin miettiä tuon Juwelin rumeluksen irrottamista kun on hyvä vaihtoehto tilalle. Kiitos avusta. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”