Co2-levitin (Tunze)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Co2-levitin (Tunze)

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Hei!
Jostain keskustelusta luin ohimennen, että jollakin oli tämä kyseinen levitin pitänyt meteliä akvaariossa. Onko muillakin käyttäjillä ollut sama onglema, mutta sitä ei ole koettu häiritseväksi, kun kuitenkin monet myös kehuvat tunzen levitintä?

Toisena kysymyksenä. Levitin on tulossa 325-litraiseen altaaseen, mutta mietin vain, että riittäisikö esim. JBL:n vario yhdellä jatkopalalla laskemaan pH:n tasan seitsemästä kuuteen ja puoleen? Vai onko aktiivilevitin kuitenkin kannattavampi? KH on nyt 2, pitäisikö jompaa kumpaa tai molempia levittimiä varten nostaa se kolmeen?

Toivottavasti saan vastauksia :)
jkw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 00:50, 25.09.2004
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkw »

Omaani olen ollut tyytyväinen. Lähinnä silloin pitää meteliä, kun imuaukkoon kerääntyy roskaa. Mitä kerääkin aika tehokkaasti ja helposti poistettavissa kumminkin.
Vilpertti
Member
Member
Viestit: 296
Liittynyt: 21:25, 03.06.2007
Paikkakunta: Turku/Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vilpertti »

jkw kirjoitti:Omaani olen ollut tyytyväinen. Lähinnä silloin pitää meteliä, kun imuaukkoon kerääntyy roskaa. Mitä kerääkin aika tehokkaasti ja helposti poistettavissa kumminkin.
Jeps. Sama täällä. Oon viritelly mattosuodatinta tohon, niin ei tukkeudu. :) Ja toi tunzen levitinhän on helppo toteuttaa itsekkin. Vaikka Eheimin compact 300:lla.
---325---325---144---100---85---58---40---
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Kiitos vastauksista :)
Taidanpa sitten tilata tuollaisen. Sitä vielä kysyisin, että kuinka nopeasti sitten kerää imuakon niin tukkoon että alkaa pitää ääntä?

Ja mieluummin nyt ostan valmiin tuotteen, kun olen jo sen verran kauan omatekoisten hiilarilevittimien kanssa pelaillut huonolla menestyksellä :P
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Meillä tuollainen levitin on ollut altaassa nyt pari-kolme viikkoa eikä sitä ole vielä tarvinnut kertaakaan puhdistaa roskien takia. Liekä syynä sitten se, että lähellä on kovemmin imevän suodattimen imuputki.
jkw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 00:50, 25.09.2004
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkw »

Ssalla kirjoitti:Kiitos vastauksista :)
Taidanpa sitten tilata tuollaisen. Sitä vielä kysyisin, että kuinka nopeasti sitten kerää imuakon niin tukkoon että alkaa pitää ääntä?

Ja mieluummin nyt ostan valmiin tuotteen, kun olen jo sen verran kauan omatekoisten hiilarilevittimien kanssa pelaillut huonolla menestyksellä :P
Riippuu minkä verran irtoroskaa ja tietenkin kasvistostakin. Itselläni lähinnä intianvesitähdikit tonkijoiden jäljiltä tuppaavat irtoilemaan. Itse pumppua en ole vielä availlut putsattavaksi. Ulkopuolelta imureikien kohdalta joutuu poistamaan tavarat. Puolisen vuotta ollut nyt käynnissä ja tehot pysyneet ennallaan.
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Selvä, eilen tilasin, ainakaan vielä ei harmita :D Tossa altaassa on roskankerääjänä powerlinen pienempi, eikä oikeastaan ole mitään helposti lehtensä tipauttavaa kasviakaan.
janskur
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 09:38, 08.09.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Co2-levitin (Tunze)

Viesti Kirjoittaja janskur »

Ja toi tunzen levitinhän on helppo toteuttaa itsekkin. Vaikka Eheimin compact 300:lla.
Kuinka toteuttaisit itse tuon levittimen eheim compact pumpulla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”