Harvinaiset kirjoahvenlajit

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
CichlidGuy
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 20:29, 03.09.2019
Sukupuoli: Mies

Harvinaiset kirjoahvenlajit

Viesti Kirjoittaja CichlidGuy »

Hei, onko kukaan täällä omistanut tai edes nähnyt seuraavia kirjoahvenlajeja Suomessa: Chiapaheros grammodes (sihtikirjoahven?), hemichromis fasciatus ( laikkutimanttiahven), hemichromis elongatus (hohtotimanttiahven) ja hemichromis frempongi (täplätimanttiahven). Erityisesti tuo fasciatus kiinnostaisi, mutta se taitaa olla se kaikista harvinaisin (Yhdysvalloissakin vain kourallisella niitä.)

Jos joku on nähnyt noita lajeja, olisi kiva tietää mitä kautta niitä on Suomeen hankittu. Asia ei ole minulle tällähetkellä ajankohtainen, mutta haaveena olisi joskus omista joku näistä hyperagressiivisista kirjoahvenista.
540l: 4×tulisuu, tulijuovakirjoahven, 3×sinikirjoahven, 2×sinileukakirjoahven, 2×sateenkaariahven
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Harvinaiset kirjoahvenlajit

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

En ole Suomessa nähnyt tai kuullut noista, mutta Ruotsista ehkä voisi löytyä.
Kannattaa liittyä sikäläisiin kirjoahvenfoorumeihin ja kysellä.
Yksi tuntemani henkilö käy kohtuu usein hakemassa Ruåtsista kaloja ja jos sattuu hänen hakumatkan varrelle niin ei edes tarvi itse matkustella, paitsi satamaan hakemaan kaloja (neuvoteltavissa).
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Harvinaiset kirjoahvenlajit

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Mä olen myös etsinyt yhtä kirjoahventa ties kuinka monta vuotta, mutta lähimmät löytyy Hollannista.
Niiden oston esteenä on ollut hävytön lentorahdin hinta.
Jos mä löydän noita sun kaloja niin kiinnostaisiko jakaa lentorahdit?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”