Purevatko ahvenet kättä

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purevatko ahvenet kättä

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Minä sanon edelleen, että keskinäisessä vertailussa vampyyrilla on ikävämpi hammaskalusto, lajista riippumatta. Hampaisto ylipäänsä saattaa olla samalainen saman kokoisilla yksilöillä, mutta vampyyri saa selkeän etumatkan "pyyntihampaistaan" kuviakin vertaillessa voi huomata vampyyrin "pyyntihampaiden" olevan suuhunkin suhteutettuna isommat kuin odoella.

Mitä taas tulee akvaariokokoisiin kaloihin, niin kyllähän niitä hampaita löytyy kts. Hoplias -suku, Erythrinus, Serrasalmukset, Pygot yms. Toki suurin osa on hiukan kiven alla ja suurelle harrastajakunnalle tuntemattomia lajeja.
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Purevatko ahvenet kättä

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Vle1ko kirjoitti:Minä sanon edelleen, että keskinäisessä vertailussa vampyyrilla on ikävämpi hammaskalusto, lajista riippumatta. Hampaisto ylipäänsä saattaa olla samalainen saman kokoisilla yksilöillä, mutta vampyyri saa selkeän etumatkan "pyyntihampaistaan" kuviakin vertaillessa voi huomata vampyyrin "pyyntihampaiden" olevan suuhunkin suhteutettuna isommat kuin odoella.

Mitä taas tulee akvaariokokoisiin kaloihin, niin kyllähän niitä hampaita löytyy kts. Hoplias -suku, Erythrinus, Serrasalmukset, Pygot yms. Toki suurin osa on hiukan kiven alla ja suurelle harrastajakunnalle tuntemattomia lajeja.
Valtaosa harrastajista tyytyy liian usein niihin kaloihin joita on helposti saatavissa. Hommasta tulee kuitenkin paljon monitahoisempaa jos altaassa polskiva eväkäs on erikoistuneempi. Noitten mainittujen lisäksi joillakin pallokailla on huomattavan voimakas purukalusto. Pacut puolestaan taitavat kuulua Serrasalmus lajien alle? Täysikokoinen pacu vilahtikin jonkin elokuvan taustalla hiljattain, en vain saa nyt pätkää mieleen. Sinällään mielenkiintoista miten ihmismieli rekisteröi kalan nimen kun se ohiminen vilahtaa ohi aivan eri aiheyhteydessä.
Ahvenia ja monneja.
Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purevatko ahvenet kättä

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Niinhän se monesti menee. Itse en oikein ikinä lämmennyt yleisimmille kaloille vaan olen pyrkinyt aina harrastamaan joitain hiukan erikoisempia lajeja. Mutta harrastustapoja on tasan niin paljon kuin harrastajiakin. Pallokaloilla on kyllä kieltämättä melkoinen suuvärkki, itse joskus harkitsin juovapallokalaa mutta se sitten jäi. Pacut kuuluvat serrasalminaeihin, mutta eivät serrasalmuksiin kuitenkaan. Haha, olen huomannut tismalleen saman piirteen itsessäni.
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”