Milloin ensimmäiset tetrat

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
heiolenakvaristi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 18:55, 25.05.2018
Sukupuoli: Nainen

Milloin ensimmäiset tetrat

Viesti Kirjoittaja heiolenakvaristi »

Ja uutta aihetta kehiin. Elikkäs minulla on kolmisen viikkoa kypsymässä ollut 74l allas. Nitriitit näyttää tällä hetkellä 0,4 mg/l, on tippunut vedenvaihdon ansiosta 0,8 mg/l alas. Olen nyt ensimmäisiksi kaloiksi ajatellut ottavani kardinaalitetroja. Hieman alkaisi tehdä mieli jo ensimmäisiä kaloja akvaan. Olemme kuitenkin lähdössä nyt kesäkuun viimeisenä viikonloppuna (29.6) viikonlopuksi muualle. Jos saisin nitriitit ensi viikon alussa alas, olisiko mitenkään mahdollista ottaa ensimmäiset kalat jo silloin? Olen lueskellut, että nuilla teltoilla aika suuri sairastumisriski... mutta uskaltaisiko ottaa noin viikkoa ennen reissua nuo kalat? Olisiko akva sen verran valmis kun vain nuo nitriitit saisi nollaan.
kultuaiset
Member
Member
Viestit: 354
Liittynyt: 11:26, 17.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Milloin ensimmäiset tetrat

Viesti Kirjoittaja kultuaiset »

ymmärrän että olisi kiire saada kalat, mutta ei kannata ottaa niitä ennen reissua. akvaario on vielä epävakaa ja vaikka nitriitit laskisikin ja bakteerivalmistettakin laittaisi, niin voi se nitriittipiikki ja/tai kalojen sairastuminen sattua juuri silloin. kiire ei kannata, ennemmin hyvinvoivat kalat myöhemmin kuin sairaat tai pahimmassa tapauksessa kuolleet kalat reissusta palatessa...

niitä kierteisiähän sinne kyllä voisi ottaa jos nitriitit laskee edelleen, pahimpaan odotuksen tuskaan :mrgreen:
heiolenakvaristi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 18:55, 25.05.2018
Sukupuoli: Nainen

Re: Milloin ensimmäiset tetrat

Viesti Kirjoittaja heiolenakvaristi »

Juu tuo tuossa juuri onkin, riskit kuitenkin suuret. Jospa niillä kielteisillä sitten lähtisi liikkeelle, kunhan nitriitit laskeneet :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”