Kuvia toivotaan: tekniikka ja sen piilotus

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Wannapurr
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 17:44, 11.09.2015
Sukupuoli: Nainen

Kuvia toivotaan: tekniikka ja sen piilotus

Viesti Kirjoittaja Wannapurr »

Ottakaahan kuvia teknisistä viritelmistänne ja erityisesti toivoisin inpiraatiota laitteiston piilotustekniikkaan - miten piilotat suodattimen osat tai CO2-laitteiston akvaarioon? Miltä näyttää onnistunut mattosuodatin? Oletteko muotoilleet laitteistolle modernimman taikka muutoin sievemmän ulkokuoren?

Koska lähtökohtaisesti kaikki tekniikkahärvelit akvaariossa ovat rumia niin siksi tätä teemaa ajatellen.
Seurala 110 litraa: neontetroja, kiilakylkiä, kotiloita.
Oujees
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 23:18, 02.06.2004

Re: Kuvia toivotaan: tekniikka ja sen piilotus

Viesti Kirjoittaja Oujees »

Tämä kysymys on hyvä. Valitettavasti ei ole heittää kuvia.

Sama ongelma mun altaissa on ollut jo pitkän aikaa: ulkosuodattimien imut ja paluut, sisäsuodattimet, lämpömittarit.
Lämmittimiä en käytä. CO2-laitteistoa hankkiessani harmittelin, että vieläkö yksi ruma laite lisää; aktiivilevitin pitää asentaa altaaseen sisälle.

Mulla tää piilottamis-case ratkesi pian sen jälkeen, kun CO2-laitteisto alkoi toimintansa. Käväisin Sipoossa noutamassa ystävälliseltä A-W:n jäseneltä köynnöstäviä kasveja. Annostelin hieman kasviravinteita altaaseen. Vaihdoin pari loisteputkea uusiin. Kahden viikon kuluttua kaikki tekniikka oli kasvien takana piilossa.

Levitintä hankkiessani myyjä totesi etten tarvisi kuplalaskuria, koska levittimestä näkee kuplat. Juu, se olikin tilanne noin viikon ajan. Sen jälkeen seurasi kasvuspurtti — levitin jäi puskien taakse, ja oli hommattava kuplalaskurit altaiden ulkopuolelle... No, hommasin. Nyt on taas hyvä.

En mitenkään malta olla jakamatta tyytyväisyyttäni, toi CO2-systeemi on ollut paras hankinta pitkään aikaan.
GTX
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 23:14, 01.01.2014

Re: Kuvia toivotaan: tekniikka ja sen piilotus

Viesti Kirjoittaja GTX »

Ihmetyttää laitevalmistajien käyttämät kirkkaat väri ja räikeät logot akvaarion sisälle asennettavissa laitteissa. Yhtenä ostokriteerinä mulla onkin nykyään laitteen väri ja miten laitteen saa mahdollisimman näkymättömäksi. Suosin mustaa väriä, se on omaan silmään vähiten häiritsevä. Kun kaikki laitteet, putket ja letkut ovat mustia, niin kokonaisuus on siistimpi ja huomaamattomampi.

Tässä muutama juttu mitä itse olen tehnyt.

Putket ja letkut, erityisesti Eheimin vihreät oikein loistaa silmiin.
- vaihtaa ulkosuodattimen imuputket ja siivilät JBL:n mustiin putkiin
- laittaa vihreän putken/letkun päälle mustaa halkaistua haitariputkea
http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... =1&p_id=57

Lämmittimiä ja muita laitteita olen piilottanut mustan muovilevyn taakse. Rauhoittaa yleisilmettä, kun yksittäiset laitteet eivät erotu, vaan ovat piilossa yksivärisen ja tasaisen pinnan takana.

Valaistuksen himmentäminen laitteiden kohdalta.
- kansilasin päälle ilmastointiteippiä
- loisteputken alapuolelle pätkä reflektoria peittämään valoa
Oujees
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 23:18, 02.06.2004

Re: Kuvia toivotaan: tekniikka ja sen piilotus

Viesti Kirjoittaja Oujees »

Lasista tehdyt ADA:n laitteet ovat aika makeita. Hintaa on kyllä reilusti enemmän kuin normaali harrastaja on valmis maksamaan. Tällaiset ja muut vastaavat maastoutuisivat aika hienosti.
https://aquaforestaquarium.com/collecti ... pe-outflow
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Valokuvaus”