Kuvia akvaarioistanne 4

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Jhnns
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 15:36, 14.06.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Jhnns »

Snorkkeli, mitkä tuon altaan mitat on ja kuinka isoja nuo oskarit on? Entäs onko nuo puut ihan magrovea? jos on niin mistä ostettu ja minkä hintaisia? On kyllä hieno allas. Jotain samantapaista tarkoitus itsekin rakentaa.
V154
Member
Member
Viestit: 397
Liittynyt: 08:17, 05.09.2010
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja V154 »

Vähän leluja vielä kuivana kun odotetaan kannon vettymistä
Kuva
Tosta isompana
Uusin kuva 255litrasesta
Muita kuvia
2 sisäkissaa
-Mandell-
Member
Member
Viestit: 383
Liittynyt: 12:37, 18.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

miljoonakala84 kirjoitti:Niinakii mistä oot saanu tuon mielettömänm hienon kallon tuone akvaan, siis mielettömän hieno. :mrgreen:

mulla on samanlainen ja se on hyvinkään salamanterista :D niitä oli ja on kai edelleen muitakin dinoja ja erikokoisia. Netissä en ole vielä niihin törmännyt
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
Snorkkeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 21:49, 23.03.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Snorkkeli »

Jhnns, altaan mitat on 200x70x60(k) ja oskut on nyt n. 15cm. Mulla ei tottapuhuen oo hajuakaan, et onko nuo oikeaa mangrovea, mutta siltä ne minusta vaikuttaa. :D
Salon akvaarioliikkeestä bongasin kerran nuo kaksi hyytävän hienoa XXL -tai ainakin XL- juurakkoa, ja pienen empimisen jälkeen sitten ostin tuon oikeanpuoleisen ja parin kuukauden päästä hain tuon toisenkin. Hinta oli melko suolainen; liki 100e/kipale. :| Mut on ne hienoja. :)
V154
Member
Member
Viestit: 397
Liittynyt: 08:17, 05.09.2010
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja V154 »

Noi juurakoiden hinnat on aika järkyttäviä, sempä takia jos on turvesuo lähellä niin sieltä löytyy kasapäin suosta tongittuja keppejä [;)]
Uusin kuva 255litrasesta
Muita kuvia
2 sisäkissaa
Jan76
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 05:03, 07.07.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Jan76 »

Snorkkeli kirjoitti:Jhnns, altaan mitat on 200x70x60(k) ja oskut on nyt n. 15cm. Mulla ei tottapuhuen oo hajuakaan, et onko nuo oikeaa mangrovea, mutta siltä ne minusta vaikuttaa. :D
Salon akvaarioliikkeestä bongasin kerran nuo kaksi hyytävän hienoa XXL -tai ainakin XL- juurakkoa, ja pienen empimisen jälkeen sitten ostin tuon oikeanpuoleisen ja parin kuukauden päästä hain tuon toisenkin. Hinta oli melko suolainen; liki 100e/kipale. :| Mut on ne hienoja. :)
Kauanko nuo ovat sulla altaassa olleet? Mulla myös kolme XXL-koon kantoa, ja tuntuu että ainakin tämä vuosi mennää värjätyllä vedellä.
Ei ollut isoa paljua, missä olisin keittänyt. Siis suihkun kautta altaaseen! Halpoja olivat.. :)
Itte ku tekee, ni tulee sellanen ku sattuu tulemaan.
1000L Amazon
+niinakii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 14:22, 19.08.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja +niinakii »

Esittelin näköjään itseni myös kuvassa :) En malta odottaa että uudet kasvit vallottais akvaarion...

Puunvenkura on läheiseltä suolta ja kallo Petshop.fi sivustolta.
Snorkkeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 21:49, 23.03.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Snorkkeli »

Jan76 kirjoitti:Kauanko nuo ovat sulla altaassa olleet? Mulla myös kolme XXL-koon kantoa, ja tuntuu että ainakin tämä vuosi mennää värjätyllä vedellä.
Ei ollut isoa paljua, missä olisin keittänyt. Siis suihkun kautta altaaseen! Halpoja olivat.. :)
Oisnkohan marraskuussa ostanu toisen ja toisen ihan pari päivää sitten, eli tuoreita ovat vielä. Meillä on vanhempien luona saunassa sellainen iso pata, mut ei sekään noin isoa kantoa syö, eli suihkun kautta altaaseen täälläkin. :D
Mitä sun kannot sitten makso? Jos saa kysyä. :)
Jan76
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 05:03, 07.07.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Jan76 »

^ Samaa hintaluokkaa omanikin..
Itte ku tekee, ni tulee sellanen ku sattuu tulemaan.
1000L Amazon
zalminakki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 144
Liittynyt: 14:45, 27.06.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: kouvola/anjala

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja zalminakki »

Kuva

tässä kuva omastani. sisustaminen on kesken koska allas on ollut minulla vasta reilun kuukauden.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja They2 »

zalmiakki, onko toi taustalla oleva kasvi vallua? Miten teillä kasvaa tollatti suorasti ja vihreäksi, täällä kasvaa miten sattuu ja lehdet on kellertävät. :?
zalminakki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 144
Liittynyt: 14:45, 27.06.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: kouvola/anjala

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja zalminakki »

joo.. on tavallista vallua jota vähän leikkasin latvoista. onko sulla mahdollisesti kierteisvallisneriaa?
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja They2 »

Ei, mutta ei ne siltikään kasva kunnolla suoraan.
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja rybka »

aasia_240111.jpg
aasia_240111.jpg (300.51 KiB) Katsottu 1382 kertaa
Tässäpä vähän hätäinen otos joulukuussa aloitetusta 200 litran Aasia-projektista, en jaksanut viritellä jalustaa tai säätää kameran kanssa. Piilevä selätetty, oikeanpuoleinen suodatin irvottaa vielä ikävästi näkyvissä, kun en ole saanut päätettyä, mitä asemoisin sen ja jaavansaniaisen väliin; haluan pitää virtauksen poikittaissuuntaisena :D .
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Maisu »

haikala88 kirjoitti:Tässä mun reilu kuukauden ikänen 200l
Minusta tässä on tosi kivasti käytetty kahta erilaista sisustusmateriaalia. Tuo vesisaniainenkin puolustaa kyllä paikkaansa noin tuoreessa altaassa vaikka ainakin itselläni menee siihen pitemmän päälle aina hermot.
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

rybka kirjoitti:
aasia_240111.jpg
Tässäpä vähän hätäinen otos joulukuussa aloitetusta 200 litran Aasia-projektista, en jaksanut viritellä jalustaa tai säätää kameran kanssa. Piilevä selätetty, oikeanpuoleinen suodatin irvottaa vielä ikävästi näkyvissä, kun en ole saanut päätettyä, mitä asemoisin sen ja jaavansaniaisen väliin; haluan pitää virtauksen poikittaissuuntaisena :D .
Tosi kivan näköinen allas, tykkään tunnelmasta. Mitä kasvia tuossa keskellä on tuon juurakon päällä, tuo pieni lehtinen?
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja rybka »

Piia, se on hentorotalaa - ja itse asiassa se kasvaa kahden pienemmän juurakon "saumakohdassa" niin, että ne näyttävät yhdeltä isolta. Tosi kiitollinen kasvi, vähän väliä saa olla lyhentämässä. Tuppaa tosin käymään harva- ja pienilehtiseksi alempaa, joten koko puskan uusiminen latvat uudelleen istuttamalla lienee aika ajoin tarpeen.

Hassun keltainen sävy tuossa kuvassa; turveuute tosin saa aikaan lievää kellanruskeaa sävyä ihan livenäkin.
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Ei mulla hentorotala koskaan kasvanut noin kivan näköiseksi ja revin sen lopulta kokonaan pois altaasta..
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja rybka »

Tuurilla ne laivatkin seilaa :roll: ...
weemano
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1017
Liittynyt: 18:31, 27.01.2008
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja weemano »

..Uskallankohan minä oikeesti ikinä julkaista yhtää kuvaa omista altaistani tänne.
Ihan uskomattoman upeita altaita kaikilla!
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

weemano kirjoitti:..Uskallankohan minä oikeesti ikinä julkaista yhtää kuvaa omista altaistani tänne.
Ihan uskomattoman upeita altaita kaikilla!
Kato ei paniikkia :mrgreen:
Minäkin ajattelin odotella pari kuukautta kasvien kasvua ja sitten vasta julkaista kuvan meidän uusimmasta :D
weemano
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1017
Liittynyt: 18:31, 27.01.2008
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja weemano »

No minulla on sen verran erikoislaatuinen tankki asukkaiden suhteen, että kasveja ei voi ees lannoittaa. :'D
Se hiukka hidastaa elämää.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja They2 »

Riveriana kirjoitti:
weemano kirjoitti:..Uskallankohan minä oikeesti ikinä julkaista yhtää kuvaa omista altaistani tänne.
Ihan uskomattoman upeita altaita kaikilla!
Kato ei paniikkia :mrgreen:
Minäkin ajattelin odotella pari kuukautta kasvien kasvua ja sitten vasta julkaista kuvan meidän uusimmasta :D
Mä olen jo nolannut itteni akvan sisustuksen suhteen, joten uskaltaa lisätä kuvia! :mrgreen:
Juu, kuten oheisesta kuvasta huomaa, akvan sisustus on kokoajan menossa karmeampaan suuntaan. [:I] 8O
Kuva
En ylläty jos joltakin tippuu silmät päästä. :mrgreen: 8-)
Eli tarkoitus päästä vallusta ja vesirutosta eroon, ja ostaa tilalle E-Amerikkalaisia kasveja, vallu menee isompaan akvaan, kunhan saan aloitettua sen kypsyttämisen.
ahven
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 14:43, 08.01.2009
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja ahven »

^Kuules ikätoveri, tuohan on ihan kivannäköinen allas :D Omani kalpenee tuon rinnalla... Paitsi ehkä kasveja tuonne sinun altaaseesi saisi lisää laittaa?
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja They2 »

ahven kirjoitti:^Kuules ikätoveri, tuohan on ihan kivannäköinen allas :D Omani kalpenee tuon rinnalla... Paitsi ehkä kasveja tuonne sinun altaaseesi saisi lisää laittaa?
Joo, juuri olen karsinut karvalehteä rankalla kädellä, valtasi jo puolet tosta altaasta. Tuolla vasemmalla on miekkakasvi, joka sitten kasvaa kunhan jotain lannoitetabletteja vielä lisään juuriin, ja tiikerilumme on jotenkin oudosti kitunut, ei kasva vaikka juurissa 7 balssit ja kaikkea. Sitten vielä kun konnanputki kasvaa, ja luovun rutoista ja ostan tohon suodattimen eteen vaikka karttulehteä kunnon puskan. :) Ja kannon taakse jotain ärviää yms.
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”