Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita.

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Kuva Tässä uusia kuvia vileistä perhosista tämä yksilö ei oo aiemmissa kuvissa vielä ollutkaan =)
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Kuva
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Kuva
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Olisiko kellään tietoa mikä olisi paras keino saada nämä perhoset innostumaan kutupuuhista ja onko luonnontuontien kudettaminen samanlaista kuin viljeltyjen.
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Minulla ei ole kokemuksia perhoskirjoahvenista, mutta koska aihe kiinnostaa, niin kommentoin.

Itse aloittasin ruokavaliosta, jotta saat kalat kutukuntoon. Toiseksi järjestäisin olosuhteet suotuisaksi. Altaasti pitäisi löytyä sopivan suojaisia kutupaikkoja, joihin kalat voivat turvallisesti kudun tehdä ja ilman isompaa stressiä myös sitä vartioida.

Otan esimerkiksi loistokääpiöahvenet, jotka lisääntyivät minulla seuralassa. Kalat kutivat alkuun useita kertoja(ehkä 6-7 kertaa)näkyville paikoille, mutta se että pällistelin jatkuvasti kudun edistymistä saivat todennäköisesti aikaan sellaisen stressin, että kalat vain söivät mädit itse. Kalat kuitenkin kokeilivat uusia kutupaikkoja ja lopulta altaasta takaosasta löytyi sellaiset paikat, jonne valo ei suoraa paista, kasvit olivat suojaamassa, mädille löyty sopiva kutualusta(minun tapauksessa liuskekivi) ja mäti on helposti emon vartioitavissa. Altaassani oli myös jaavansammalta 2x ämpärin kokoiset puskat, ja poikaset pystyivät niiden seassa kasvamaan kriittisimmät ajat.
buttnekkid
Member
Member
Viestit: 292
Liittynyt: 21:50, 24.02.2014
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja buttnekkid »

rami12 kirjoitti:Olisiko kellään tietoa mikä olisi paras keino saada nämä perhoset innostumaan kutupuuhista ja onko luonnontuontien kudettaminen samanlaista kuin viljeltyjen.
Elävää tai pakasteruokaa. Etsit netistä tietoa kudettamisesta. On sen verran suosittu laji että varmasti löytyy.
Tietysti villin muodon kudettaminen voi olla vaikeampaa vesiarvojen puolesta.
240 L Etelä-Amerikkaa
60 L Karanteeni/Väistötila/Bordelli
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Mihinkä noi mun kuvani on täältä kadonneet vai onkohan nettiselaimessani vain ongelmia että ne eivät lataudu tänne ? ilmeisesti tuolla post imagella ei sitten saa pysyviä kuvia laitettua mitä palvelua kannataisi käyttää jotta kuvat saisi pidemmäksi aikaa näkyviin ?
rimppis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 23:13, 14.02.2018
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu / Kiiminki

Re: Rami 12 n päiväkirja Villejä perhoskirjoahvenia ja muita

Viesti Kirjoittaja rimppis »

Entäs jos liittäisit kuvat suoraan viesteihisi liitetiedostona? Silloinhan kuvat säilyy täällä niin kauan kuin foorumi vain on toiminnassa.

rimppis
6,7m3 Paludaario
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”