Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinässä.

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
stompy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 20:50, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinä

Viesti Kirjoittaja stompy »

Rapurapu kirjoitti:Wau! Ihan mielettömän hieno allas! Olispa joskus itselläkin mahdollisuus samanlaiseen.. Pitäisi tosin olla omakotitalo ja sinne tosiaan nuo akvaarion hoitotilat erikseen, kuten tekin olette hienosti asian ratkaisseet. Sen verran pitää kysäistä, että koetäytittekö noin suuren altaan ensin, vai menittekö vain luottamalla eteenpäin?
Hei ja kiitos, tykätään kovasti :)

Aika luottamuksella mentiin. Kun mies alkoi täyttämään allasta, niin varmistettiin vielä kotivakuutuksesta, että onhan allas siinä ja siirryin tuosta altaan alla olevalta sohvalta vähän sivummalle :D Ja täytimme allasta viisi päivää, vain noin 1/5 kerrallaan. Kyllä silti muuten vähän jännitti, mutta ei tuota oikein voinut tuosta enää siirtääkään, joten peukut pystyyn ja menoksi.

Ja kiitos Rockhill, oli muuten yksi herkullisimmista tähän mennessä kanssa :)
VilleKa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 16:59, 23.11.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinä

Viesti Kirjoittaja VilleKa »

Mitäs tänne kuuluu nykyisin? :D
Fogas
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 14:43, 13.02.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinä

Viesti Kirjoittaja Fogas »

kalaton1 kirjoitti:Suppusuista(suppusuu ja kirjosuppusuu) kirja kertoo että suurin haaste on ruokinnassa: Suppusuulla on pieni suu ja niitä voi ruokkia hiutaleruolla ja pienellä pakasteruolla. Suppusuut syövät hitaasti ja viimeisten joukossa, joten seuraksi ei käy ahneet ja nopeasti syövät lajit. Myös vedenlaadusta tuntuvat oleva hieman herkkiä, eli pehmeä ja turveuutteella suodatettu vesi on suositeltavaa, uivat akvaarion ylä ja keskiosissa, mutta ei pohjalla.
Minulla on yhdessä altaassa vajaa kolmisenkymmentä suppusuuta, viljeltyjä, eivät luonnosta pyydettyjä. Syövät kaikkea ja kaikenkokoista ja vauhdikkaasti, ensimmäisten joukossa. Eivät ole herkkiä vedenlaadusta, pehmeää vettä kylläkin minulla. Uivat kaikkialla akvaariossa, syövät myös pohjalta. En paljonkaan usko kirjojen kalakuvauksiin enkä myöskään kalojen käytökseen kauppojen akvaarioissa. Kalojen käytös on kiinni niin monesta.
Mika Karjalainen
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinä

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Fogas kirjoitti:
kalaton1 kirjoitti:Suppusuista(suppusuu ja kirjosuppusuu) kirja kertoo että suurin haaste on ruokinnassa: Suppusuulla on pieni suu ja niitä voi ruokkia hiutaleruolla ja pienellä pakasteruolla. Suppusuut syövät hitaasti ja viimeisten joukossa, joten seuraksi ei käy ahneet ja nopeasti syövät lajit. Myös vedenlaadusta tuntuvat oleva hieman herkkiä, eli pehmeä ja turveuutteella suodatettu vesi on suositeltavaa, uivat akvaarion ylä ja keskiosissa, mutta ei pohjalla.
Minulla on yhdessä altaassa vajaa kolmisenkymmentä suppusuuta, viljeltyjä, eivät luonnosta pyydettyjä. Syövät kaikkea ja kaikenkokoista ja vauhdikkaasti, ensimmäisten joukossa. Eivät ole herkkiä vedenlaadusta, pehmeää vettä kylläkin minulla. Uivat kaikkialla akvaariossa, syövät myös pohjalta. En paljonkaan usko kirjojen kalakuvauksiin enkä myöskään kalojen käytökseen kauppojen akvaarioissa. Kalojen käytös on kiinni niin monesta.
Juu samaamieltä, ainakaan kaikkien kalojen kohdalla kuvaukset eivät pidä. Itse tykkään youtubesta käydä katsomassa kalojen liikkumista ym. kauppojen altaiden lisäksi.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
stompy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 20:50, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinä

Viesti Kirjoittaja stompy »

[:I] Hei vaan, nyt saattoi käydä niin, että onnistuin poistamaan kirjanmerkkejä ja aqua-web-täbykin hävisin sen siliän tien. Ja koska se nyt vaan on niin, että poissa silmistä, poissa mielestä, niin ehkä unohdin, ehkä en koko foorumin. Tänään sitten mietin, että olispas kiva taas pitkästä aikaa lueskella vähän toisten altaista ja katsella kuvia, mistäs niitä katsoisikaan ja kas, mikä valaistuminen iski, kun tämänkin sivuston muistin :mrgreen:

Altaalle kuuluu ihan hyvää, kaloja kovasti odottelen. Akvaariokala-kaupan lähetys Venezuelasta tuli reilu viikko sitten, joten ensi viikolla taitaa loppua karanteeniajat ja kaloja saamaan. Valitettavasti kirsikkatetroja ei tullutkaan, vaikka niitä oli tilattuna, joten hieman vielä mietin tuon kalaston kanssa. Ehkä hommaan nyt mitä on ja odottelen sitten, josko kirsikkoja tulisi myöhemmin. Olin jo niin vahvasti tuon kalaston miettinyt ja päättänyt, joten muuttamiseen ei ole kovasti intoa. Toisaalta, jos jättää kuitenkin sellaisen kirsikkojen mentävän aukon ja tutkiskelee odotellessaan, niin voihan sitä löytyä sitten jotain uusia yllättäjiäkin, ehkä jopa noita suppusuitakin :)
Minulla on vähän sellainen paha tapa, että kaiken pitäisi olla kerralla valmista (jota ei ehkä ihan usko, kun kalojen hankkimistakin olen viivyttänyt vuoden verran), mutta voi olla vallan tervettäkin, että ensin hommaa osan kaloista, katselee miltä näyttää ja mitä olisi allas vailla ja sitten yrittää löytää sellaista :)
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinä

Viesti Kirjoittaja paul »

Miten on edennyt kyseinen projetki?
Onko jo kalaset muuttaneet altaaseen? :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
jage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 12:36, 19.02.2016

Re: Rio Negron kaltainen 1000l Amazonin mutka olkkarin seinä

Viesti Kirjoittaja jage »

paul kirjoitti:Miten on edennyt kyseinen projetki?
Onko jo kalaset muuttaneet altaaseen? :)
Samaa mietin minäkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”