Kolmas kerta toden sanoo

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Icecube
Junior Member
Junior Member
Viestit: 247
Liittynyt: 20:18, 22.10.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Oi joi, mä olen niin kade tuosta ukosta. 8O A-linnassa tuntuu olevan tuo taistotarjonta kohdallaan, viimeksi kun kävin siellä ennen syyslomaa niin tiukkaa teki ettei olisi akkoja lähtenyt minun matkaan(jos eivät siis olisi olleet karanteenissa ja itsellä aikaa vahtia niitä). :roll:
Katastrofialtis 128l sekasoppa, minkä lisäksi 3 islantilaista kavioeläintä... Sinne ne rahat sitten menikin. :P
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Icecube kirjoitti:Oi joi, mä olen niin kade tuosta ukosta. 8O A-linnassa tuntuu olevan tuo taistotarjonta kohdallaan, viimeksi kun kävin siellä ennen syyslomaa niin tiukkaa teki ettei olisi akkoja lähtenyt minun matkaan(jos eivät siis olisi olleet karanteenissa ja itsellä aikaa vahtia niitä). :roll:
Juu, vaihtelevasti on erilaisia taistoja... Alkuviikosta taisi tulla ainakin parisataa :mrgreen: Nyt oli tosin pakko tehdä varaus, etten jää nuolemaan näppejäni. Niiden suosio taitaa olla aika suuri!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Mä itken täällä verta tämmösten päivitysten takia! Mullekin mustia akkoja (kyllä noi ukotkin kelpais)! Sano nyt vielä, että nekin on ct... Ärh murh purh.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

No, sähän tiedät että näiden taistojen suhteen mä oon ihan noviisi, en erottanut edes plakaatti koirasta ja naarasta... Ja nytkin on pakko myöntää, että niitä taistotyttöjä oli niin paljon (ehkä 100) ja niin monen värisiä, että mä keskityin vain siihen. En todellakaan tajunnut katsella oliko osa niistä ct vai mitä. Mustat metallinhohtoiset jäi ekana mieleen ja sitten pari sellaista valkoisen vartalon omaavaa joiden evät oli turkoosia, violettia, keltaista tms. Ihan karkkikulholta se näytti! Siksi mä tässä selvittelenkin, että arvaako noita tyttöjä ottaa kolmea enempää :roll: Ja pitäskö ihan tosissaan kokeilla kudetusta :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Voihan niitä akkoja ottaa just niin paljon kun huvittaa (kippoon mahtuu) :D Itsellä ei tosin ole koirasta seassa, mutta ei se mun käsityksen mukaan niiden määrää rajoita. Kai.

Sen takia mä niitä mustia naaraita, kun mulla on se yksi musta ct-koiras. Se haluis morsiammia. Ja tänne kauppias kyllä tilaa kiltisti ct-naaraita kun pyydän. Niistä vaan kun ei voi tilatessa valita värejä, niin sitten ei välttämättä tule sellasia, joita haluan. Mutta ehkä täytyis yrittää taas jossain välissä. Ja toivoa, että A-Linnaan olis sitten tammikuussa just tullut sopivasti naaraita, että saisin mukaan...
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Pitkästä aikaa...Ihan hirveästi täällä ei ole tapahtunut, kalat ja kasvit hengissä, perushoidoilla mennään. Pikkualtaassa levä hiukan lisääntynyt, joten lienee aika vaihtaa loisteputki. Isossa altaassa kaikki ennallaan. Plekot kasvaa, helmipalloista pari poikasta jo siinä iässä että rupeaa sukupuolet erottumaan. Yksi tiikeripleko L-226 tullut lisää...

Sitten ne varsinaiset kuulumiset: Tuonne 180 litraiseen on tullut marraskuun lopulla hankitun komian taistoukon lisäksi liuta morsiamia. Isäntä on ollut hyvin lempeä sekä rauhallinen ja altaassa on ollut yllättävän harmoninen tunnelma. Sen verran on kuitenkin sutinaa ollut, että viime viikolla uros rupesi puhaltelemaan kuplapesää. Ihan silkasta mielenkiinnosta laitoin toissapäivänä lämppärillä ja karahkalla sisustetun morsius-sviitin pystyyn ja pariskunnan lämmittelemään. Ihmetys oli suuri, kun jo seuraavana aamuna oli kämmenen kokoinen pesä valmis ja kutupuuhat täydessä käynnissä. Uros oli todella lempeä naarasta kohtaan ja aina kieputtuaan hetken nostelivat sitten munat yhdessä vierekkäin ylös pesään. Illalla otin naaraan pois, kun se ei näyttänyt enää niin aktiiviselta osallistumaan. Tänään olen varovasti seuraillut kun uros korjailee pesää ja vahtii sitä. Saas nähdä kuinka käy. Tässä ollaan nyt ensimmäistä kertaa taistoja kudettamassa, joten kaikki on mahdollista. :roll: Ukosta oli siis laitettu kuva aiemmin, eikä parempaa ole yritetty.

Kuva
Kuva
Tässä uroksen itse valitsema morsian.

Kuva
Tässä vielä lisäksi muutama uusi neitonen.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Tää goottityttö on mun lemppari 8-)
Kuva
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Voi miten söpöä: Kävin äsken sammuttamassa pesuhuoneesta valot ja kurkkasin samalla, mitä tuoreen iskän paljuun kuuluu... Toinen vähän häiriintyi ja huomasinkin parin mikropienen valkoisen poikasen putoavan pesästä. Menin hiukan sivummalle vilkuilemaan ja isukki kävikin keräämässä pohjaan vajonneet pienokaiset heti talteen. Aika symppis tapaus! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Siltsu kirjoitti:Voi miten söpöä: Kävin äsken sammuttamassa pesuhuoneesta valot ja kurkkasin samalla, mitä tuoreen iskän paljuun kuuluu... Toinen vähän häiriintyi ja huomasinkin parin mikropienen valkoisen poikasen putoavan pesästä. Menin hiukan sivummalle vilkuilemaan ja isukki kävikin keräämässä pohjaan vajonneet pienokaiset heti talteen. Aika symppis tapaus! :mrgreen:
Kiva, jos jäisi henkiin pentuetta. Itse en ole koskaan kudettanut taistelukalaa. Pikku rihmisten esim. käppäreiden kudetus kinnostaisi...jos löytyisi akva siihen. Varasinkin, mutta nyt siinä on ylläri - milljeä :).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Upea tuo gootti! \m/
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Harmi kun kännykällä saa kameraa parempia kuvia. Ei suostu mun pokkari tarkentamaan mihinkään toivottuun kohteeseen. no, tässä kuitenkin takuuvarmaa kännykkälaatua, kuvattu kun kututapahtumasta on 2 vuorokautta kulunut.
Kuva
Tässä yksi pieni nuijapää pääsee jo itse pyrähtelemään takaisin pesään.
Kuva
Tässä rivi siimahäntiä tummaa taustaa vasten.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja paul »

Nuo iloiset perhetapahtumat on aina mielenkiintoisia.
On hauska katsoa miten vanhemmat hoitaa kutua ja poikasia. :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

paul kirjoitti:Nuo iloiset perhetapahtumat on aina mielenkiintoisia.
On hauska katsoa miten vanhemmat hoitaa kutua ja poikasia. :)
Vanhempi, taistokoiraat on yh-isiä. :mrgreen:
Ahvenia ja monneja.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja paul »

Riippasaarni kirjoitti:
paul kirjoitti:Nuo iloiset perhetapahtumat on aina mielenkiintoisia.
On hauska katsoa miten vanhemmat hoitaa kutua ja poikasia. :)
Vanhempi, taistokoiraat on yh-isiä. :mrgreen:
Totta, itse olen tottunut kirjoahveniin joissa usein molemmat hoitelee. ;)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Riippasaarni kirjoitti:
paul kirjoitti:Nuo iloiset perhetapahtumat on aina mielenkiintoisia.
On hauska katsoa miten vanhemmat hoitaa kutua ja poikasia. :)
Vanhempi, taistokoiraat on yh-isiä. :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Todella hämmästyttävä kasvuvauhti noilla siimahännillä! Eilen olivat vielä pieniä vaaleita murusia joita ei erottanut kuplista kuin vasta niiden pudotessa. Aamulla erotin pienet 1mm siimahännät, kun hain ensin silmälasit päähän ja nyt; vain 10 tuntia myöhemmin ovat jo 2 mm pitkiä nuijapäitä joiden silmät erottuvat jo selvästi! Onneksi Aapelin toimitukset ovat yhtä ripeitä kuin noiden kasvutahti ja saadaan kavereille ruokaa. Eilen laittoivat paketin matkaan ja äsken tuli viesti, että automaatista saa noutaa. :mrgreen: tää saattaa jopa onnistua!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Poikasrintamalla kaikki hyvin. Perjantaina tullut nestemäinen poikasruoka on ilmeisesti kelvannut viikonlopun aikana, sillä pikkusinttejä porskuttaa pitkin allasta vielä useampi kappale. En ole päässyt niitä laskemaan, mutta niin kauan kuin siellä näkyy elämää, jatkan harjoituksia! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Voi tuota meidän "ritari" taistoukkoa... Laitoin sen lauantaina takaisin isoon altaaseen jossa naaraan rupesivat heti piirittämään sitä kururaidat loimottaen. Äsken kun vilkaisin, niin siellä se jo seuraavaa puristeli... sen verran vaan on virtausta, että kuplapesä ei oikein pysy kasassa ja munat lähtevät virtauksen mukana parempiin suihin... Ei, sillä että en minä tuota nimenomaista plakaattinaarasta olisi yrittänytkään kudettaa, joten ei haittaa... Olis vaan isäntä voinut hetken huilata ennen, kuin laitan uudelleen tositoimiin! :mrgreen: Meinasin hommata toisen tuollaisen laatikon edellisen viereen ja siirtää poikaset sitä mukaa yhteen laatikkoon, kun selviävät omillaan. Nämä nuorukaiset kun eivät alkuun ainakaan mitään isoja munaryppäitä saa aikaiseksi ja samalla niitä hoitaisi enempikin kuin sen 10 poikasta?
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Voi teidän ukkoa :mrgreen: Mun täytyy elää tätä sun projektia, kun omat on jäissä, vaikka ukkoja on melkein muillekin jaettavaks :roll:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

:mrgreen: Ajattelin laittaa vielä sen ensimmäisen rouvan Ritarille seuraksi, sillä nuo pari uutta, musta metalli ts. Laku ja se Gootti tyttö ovat vielä niin pieniä. Olisi sitten yhteensä isompi poikue samoista vanhemmista ja mielenkiintoista nähdä minkä näköistä poikasta sieltä siunaantuu... Se First Lady on taas ihan halkeamispisteessä, on raasu niin täynnä mätiä, että sen on vaikea uida! 8O En tajua, miten paljon noi jaksaa touhuta? Onneksi ovat todella sopuisia kaikki, pientä pörhistelyä vaan, ei muuta.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Piristetääs vähän tätä päikkyä...
Kuva
Vanha rouva
Kuva
Gootti
Kuva
Laku
Kuva
Lumi
Kuva
Pepsi
Kuva
Pikkusisko
Kuva
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Eikö tuolla punaisella, kuvalistan vikalla, ole nimeä ollenkaan? :( Sille voi tulla vaikka paha mieli :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:Eikö tuolla punaisella, kuvalistan vikalla, ole nimeä ollenkaan? :( Sille voi tulla vaikka paha mieli :mrgreen:
No ei oo! :roll: Kas kun huomasit! Ehdotuksia? :mrgreen:

Vanha rouvakin on virallisesti niinku First Lady, mutta se ei oikein lapsien suuhun istu, niin tuolleen tuttavallisemmin Vanha rouva, vaikkei vanha olekaan... Pääsee tänään uudelleen kutukippoon Ritarin kanssa... Itse laatikko on vaan vielä kaupasta kotimatkalla, lämppärit ja muut jo odotteleekin.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Voi miten söpöisiä nuo pienet on. Nyt viides päivä menossa, pituutta 3mm ja pikkiriikkiset rintaevät näkyvissä, kun polskivat altaassa. Harmi ettei mulla ole mitään sellaista, jolla noin pientä ilmestystä voisi taltioida. [;)]
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Eikö tuolla punaisella, kuvalistan vikalla, ole nimeä ollenkaan? :( Sille voi tulla vaikka paha mieli :mrgreen:
No ei oo! :roll: Kas kun huomasit! Ehdotuksia? :mrgreen:

Vanha rouvakin on virallisesti niinku First Lady, mutta se ei oikein lapsien suuhun istu, niin tuolleen tuttavallisemmin Vanha rouva, vaikkei vanha olekaan... Pääsee tänään uudelleen kutukippoon Ritarin kanssa... Itse laatikko on vaan vielä kaupasta kotimatkalla, lämppärit ja muut jo odotteleekin.
No tietenki huomasin! Pitää sillä nyt nimi olla! (note to self: keksi omille taistoille nimet...) Vaikka Punahilkka? :D :mrgreen:

Minkä kokosena mä sain ekat kuvat lehtisvauvoista? En muista. Kun puhelimella kuvasin. Mut ihan siimahäntiä ne sillon vielä oli :P
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”