Minun oma märkä laatikkoni!!

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
NeonFani
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 19:44, 06.05.2011
Akvaarioseurat: 150 litraa + 50 litraa + rapunaario unelmissa
Sukupuoli: Nainen

Minun oma märkä laatikkoni!!

Viesti Kirjoittaja NeonFani »

Hihii, taas on akvaario pystyssä! Tällä kertaa lootassa asustaa 16 päinen neontetra parvi, 3 sukarapua, 3 miekkapyrstöä ja albiino partamonni. Kasveina joku ruohon näköinen 15cm korkea, vesiruttoja jotka on jo 2 viikossa kasvanut huimasti ja melalehti. Nyt 2 viikon jälkeen suka tytöllä on jo muniakin! Vesiarvot siis oletettavasti kohdillaan. :) Tänään siis haettiin nuo 6 tetraa tosta parvesta ja noi miekkapyrstöt. Upeita ovat!
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Minun oma märkä laatikkoni!!

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Joku tuohon varmasti pian puuttuu, joten miksei minäkin.

Eli ketä/mitä varten ne vesiarvot sitten ovat kunnossa? Miekkapyrstöt ja neontetrat kun ainakin ovat ihan erilaisten vesien kaloja. Itse palauttaisin ne 3 ensitilassa. Minkä kokoinen akvaario muuten on kyseessä?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Lara__
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 22:27, 13.01.2011
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Minun oma märkä laatikkoni!!

Viesti Kirjoittaja Lara__ »

Itse en yleensä jaksa näihin puuttua, kun aina tosiaan joku muu sen tekee. Nyt on vaan munkin pakko avautua. Melkeen olisin voinu luulla tuota aloitusviestiä provoksi, mutta toisaalta onhan samanlaisia viestejä surullisen paljon täällä näkynyt.
Mua nyt siis rupesi vaan lähinnä harmittamaan ja surettamaan, että miksi niin moni tätä mukavaa harrastusta aloitteleva ns. kiipeää perse edellä puuhun? Kun nykyään on tietoa saatavana helposti ja ihan suomeksi, niin miksi ei voi "ensin tutkia ja sitten hutkia" tai mikä parasta jättää hutkimisen pois ja onnistua saman tien.
Jos edes muutaman tunnin uhraisi lukemalla vaikka tuota alkeet-palstaa täältä, niin ihan varmasti tulisi selväksi moni asia. Kuten se, että eri kaloilla on eri vaatimuksia vesiarvojen suhteen. Sekä se että eläinkaupan myyjän sanaan kannattaa luottaa vain hyvin harvoin! Sekin olisi hyvä muistaa että koskaan ei saisi olettaa mitään, eli ne vesiarvotkin olisi hyvä mitata, eikä vain olettaa että ovat kohdallaan siksi kun jollain sukaravulla sattuu olemaan munia!

Itseäni ainakin oikeasti kiinnostaa akvaarioharrastus kovasti ja sellainen asia mikä kiinnostaa, niin sitä haluaa ja jaksaa opiskella. Itse lueskelin kaikkia tärkeitä ja vähemmänkin tärkeitä juttuja akvaarioista jo kauan ennen kuin ensimmäiseni hankin. Enhän halua minkään elollisen otuksen kärsivän teoistani. Koen niin että jos ei kiinnosta ottaa selvää, niin ei varmaan kannata hankkia koko akvaariota, koska todennäköisesti se kiinnostus lopahtaa sitten siihenkin..

Tämän tekstin ei sitten ole tarkoitus loukata ketään, enkä ole suoranaisesti mitenkään vihainen aloittajalle, minua yksinkertaisesti harmittaa vaan tämä asia jota koitin tekstissäni selittää.. :|

P.S. Mikäli selitykseksi tulee että "ne on pehmeen veden miekkapyrstöjä", niin itken! Se että jotain kalaa pidetään jo eläinkaupassa väärissä olosuhteissa ja se silti elää, ei tarkoita että se viihtyisi ja voisi hyvin!

Kiitos, olen puhunut!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”