Kotivakuutus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miuagua
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 11:25, 19.02.2006
Paikkakunta: Nastola, LAS

Kotivakuutus

Viesti Kirjoittaja miuagua »

Kuinka moni teistä akvaristeista on ottanut kotivakuutuksen vesivahinkojen varalta? Itse tässä mietin että pitäisikö...? :|
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Haulla sanalla vakuutu* löytyi:
Edelleen vakuutuksesta
Vakuutukset kuntoon akvaarion kanssa
Jos akvaario hajoaisi...
Akvaarion hajoamis syyt
Mikä vakuutus korvaa akvaariovahingot?

Tuossa nyt pari.


EDIT: Olikin siis kysymyksenä että kannattaisiko ottaa. Lue tuosta ja kysy uudelleen. :mrgreen:
jari75
Starting Member
Starting Member
Viestit: 48
Liittynyt: 02:38, 04.03.2004
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jari75 »

Kotivakuutus tuli kyllä otettua ennenkuin akvaario tuli edes mieleen.Altaan laiton jälkeen olen kyllä ottanut vakuutukseen kaikki mahdolliset lisät.Turvatason nostatin tasosta 2,tasoon 1.Pitäisi nyt kattaa myös altaasta aiheutuvat vahingot.
Tiedä sitten millainen taistelu vakuutusyhtiön kanssa syntyisi,jos tuo 317 litrainen tuosta hajoaisi.Hope not :mrgreen:
Ystävyys on kuin housuun kuseminen: kaikki näkevät, mitä on tapahtunut,
mutta vain sinä tunnet lämmön.
Timbba
Junior Member
Junior Member
Viestit: 68
Liittynyt: 15:08, 27.01.2006
Paikkakunta: Tyrwää/Vammala/Sastamala

Viesti Kirjoittaja Timbba »

Kävin kans varmistamassa vakuutusyhtiöstä että korvaako vakuutus jos allas rikkoutuu ja 300 l vettä pääsee tekemään tuhojaan.

Itelläni on Fenniassa kotivakuutus ja siihen vielä lisäturva niin korvaa vesivahingot ja itse altaan mutta ei esim. kaloja. Tosin ne nyt onkin pienin kuluerä jos vahinko pääsee sattumaan...

Eli vastaus kysymykseen on että kannattaa ja kannattaa myöskin varmistaa että otettu vakuutus myöskin korvaa akvaariosta johtuvat vesivahingot....

Niinhän se usein menee että kun vakuutus on niin mitään ei koskaan tapahdu :roll:
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Kotivakuutus

Viesti Kirjoittaja dsl »

miuagua kirjoitti:Kuinka moni teistä akvaristeista on ottanut kotivakuutuksen vesivahinkojen varalta? Itse tässä mietin että pitäisikö...? :|
En niinkään akvaarion takia. Mutta jos yläkerroksissa on naapureita, kaikenmoiset yllärit ovat mahdollisia. Esimerkiksi tuttavan omistaman kämpän yläkerrassa oli eräänä juhannuksena keksitty laittaa viherkasvi viemäristä alas. Kasvi oli jumittanut vähän reilua kerrosta alemmaksi ja tukkinut viemärin. Vahingot paljastuivat juhannuksen jälkeen vuokralaisen palatessa takaisin lomalta. Avatessaan kämpän ulko-oven syöksähti rappuun kämpän täydeltä ja puolen metrin korkuudelta viemärivettä.

Onni onnettomuudessa oli kiinninäinen vessan ovi, joka oli pidellyt suurimman osan kiinteästä jätteestä kylppärin puolella.

Kämppä kuivatukseen ja desinfiointiin, rappu desinfiointiin, kaikki seinät ja lattiat uusiksi, kaikki tavarat ja vaatteet uusiksi. Luultavasti mikään ei korvannut sitä [sensuroitu], mikä asukkaalle aiheutui loman alussa.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
miuagua
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 11:25, 19.02.2006
Paikkakunta: Nastola, LAS

Viesti Kirjoittaja miuagua »

No, onneksi asun itse ylimmässä kerroksessa... 8O
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Soitin heti vakuutusyhtiööni kun sain akvaarioon veden ja kuulemma minulla on sellainen laajennettu vakuutus, joka korvaa akvaarion ja sen aiheuttamat vesivahingot mutta ei kaloja...eli nyt voi läträtä hyvillä mielin :)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
ukormi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 196
Liittynyt: 19:26, 20.01.2005

Viesti Kirjoittaja ukormi »

Vesihiisi kirjoitti:Soitin heti vakuutusyhtiööni kun sain akvaarioon veden ja kuulemma minulla on sellainen laajennettu vakuutus, joka korvaa akvaarion ja sen aiheuttamat vesivahingot mutta ei kaloja...eli nyt voi läträtä hyvillä mielin :)
Lue ensin noista mainituista linkeistä ennen kuin läträilet hyvillä mielin :?
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Luettu on! Ja jatkan läträystä :twisted: ... (vaan jos kuitenkin maanantaina pyydän vakuutustädiltä saman kirjallisena, minkä hän mulle puhelimessa aikaisemmin kertoi...)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
ukormi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 196
Liittynyt: 19:26, 20.01.2005

Viesti Kirjoittaja ukormi »

Vesihiisi kirjoitti:Luettu on! Ja jatkan läträystä :twisted: ... (vaan jos kuitenkin maanantaina pyydän vakuutustädiltä saman kirjallisena, minkä hän mulle puhelimessa aikaisemmin kertoi...)
Ja muista tarkentaa että entäs jos vahinko tapahtuu silikonisauman vuotona tai suodattimen pettäessä. Sisäsuodatinkin voi sylkeä vedet kansilasin rakosesta lattialle, mikäli joku imukuppi pettää ja rako sattuu sopivasti. Jos joku vahingossa täräyttää julkisivulasin rikki niin yleensä korvaa...Ja tuolla tavoinhan allas yleensä meneekin tapaturmaisesti rikki 8-)

Olikos muuten asumismuoto mikä?
Omakotitalossa tuntuisi asiat olevan hieman paremmin, mutta osakemuotoisissa sitten hieman kimuranttisempaa :roll:
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

miuagua kirjoitti:No, onneksi asun itse ylimmässä kerroksessa... 8O
Noh siitä sitten viherkasveja pönttöön.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

ukormi kirjoitti:
Olikos muuten asumismuoto mikä?
Omakotitalossa tuntuisi asiat olevan hieman paremmin, mutta osakemuotoisissa sitten hieman kimuranttisempaa :roll:
Rivitalossa asustelen. Juttelin taloyhtiömme puheenjohtajan kanssa tästä asiasta. Hänellä itsellään on myös akvaario ja väitti että taloyhtiön vakuutus korvaa rakenteisiin tulleet vauriot :? Täytynee tämäkin selvittää perinpohjin.

Ja vakuutusyhtiölle selvitin että tarvitsen kattavimman vakuutuksen; minulla on kaksi tanskandoggia ja kaksi kissaa jotka voi saada aikaan mitä tahansa :D
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
miuagua
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 11:25, 19.02.2006
Paikkakunta: Nastola, LAS

Viesti Kirjoittaja miuagua »

Kuka sanoi että vetäisin vessanpöntöstä roinaa alas? :frown: Taidat itse harrastaa moista, dsl? :mrgreen:
Vesimiesnainen72
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 12:49, 10.02.2006
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

If - kotivakuutus ykköstaso korvaa

Viesti Kirjoittaja Vesimiesnainen72 »

Ei ole itselle vahinkoa sattunu eli en ole ollut korvauksen hakijana.
Mutta tuo If- kotivakuutus ja ykköstaso , niitten pitäis korvata akvaariostakin aiheutuneet vahingot. Ja juuri senkin, että jos alakertaan on tullu vesivahinko sun akvaarion takia.

Ja tämä tietohan täällä keskustelussa on tullutkin jo ilmi.

Toivotaan kaikille hyvää tuuria, että altaat pysyy kunnossa.
deep blue blue
Marimer
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 15:08, 23.08.2004

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Näin kävi meillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”