Kypsyvä akvaarioni jää yksin yli viikoksi - ongelma?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avril
Junior Member
Junior Member
Viestit: 121
Liittynyt: 12:35, 17.10.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Kypsyvä akvaarioni jää yksin yli viikoksi - ongelma?

Viesti Kirjoittaja Avril »

Tämän viestin olisin voinut jatkaa suoraan tuohon Jahmatin lomapoissaolo-viestiin, mutta huoleni akvaarion pärjäämisestä yksin oli oman viestin luokkaa :| kun jouluksi poistun toiselle paikkakunnalle ja palaan vasta uuden vuoden jälkeen, ja kyse on kypsyvästä purkista.

Eli perustin oman 80-litraisen akvaarioni - vihdoin! - muutama päivä sitten. Hain "bakteerisiemeneksi" pohjahiekkaa (n. 2-3 dl) työkaverini toimivasta akvaariosta. Pohjalannoitteeksi Crypto-tabletteja ja veteen Tetran kasviravinnetta.

Nyt sitten olen ruokkinut akvaariota kalan hiutaleruualla ja apteekista ostamallani hirvensarvisuolalla, olikohan se nyt ammoniumbikarbonaattia.., jotta bakteerikasvusto kukoistaisi ja voisi hyvin.

Ongelma on seuraava. Kuoleeko kehittyvä bakteerikanta nälkään, jos hylkään ne nyt alkuvaiheessa yksin?

Olen kysynyt alustavasti työkaveriltani hoito-apua - selviävätkö bakteerit, jos hän käy n. joka toinen päivä ruokkimassa niitä? Käsittääkseni ruokintalaitteet ovat melko kalliita, enkä tässä joulukonkurssissa arvaisi sijoittaa moiseen :roll: Valaistus sentään hoituu ajastimella.

Eihän se ehkä kovin harkittua ollut perustaa akvaariota juuri ennen lomaa, mutta kun intoa on enemmän kuin älyä...
lagi
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 22:33, 30.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lagi »

Itse kyllä jättäisin "oman onnensa nojaan".
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”