Töyhtökääpiöahvenesta......

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aku
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 16:56, 18.10.2001
Paikkakunta: Lahti

Töyhtökääpiöahvenesta......

Viesti Kirjoittaja aku »

Miten erottaa töyhtökääpiöahventen sukupuolet? Itselläni on 2 töyhtäkääpiöahventa ja niiden pituudet ovat 5cm ja 9cm (Aika iso tuo jälkimmäinen Olisiko pienempi naaras mutta se näyttää samalta kuin isompi kala joka on tietysti koiras sillä töyhtökääpiönaaras ei kasva kuin noin 7-3 cm pituiseksi.

Halpaa ja huonoa
jale
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 19:55, 05.11.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jale »

Kyllä jo 5 cm kalasta tunnistaa sukupuolet jos osaa katsoa, mutta jos pienempi kalasi on koiras niin se on vain alistunut jotta isompi ei antaisi liikaa turpiin.
Jos pienempi olisi naaras niin se olisi luultavasti aika keltainen ja sillä olisi selviä pitkittäis viivoja vatsan alueella.
Koirailla on selvästi pidentyneet selkäevän ensimmäiset ruodot ja takimmaiset ruodot, myös pyrstössä on reunimmaiset ruodot pidentyneet.
naarailla on viljelymuodosta riippuen, mutta yleensä selkäevän ensimmäiset ruodot mustat eikä selkäevässä ole selvästi pidentyneitä ruotoja. Pyrtö on naarailla pyöreä reunainen.
toivottavasti oli apua tunnistuksessa, mutta luetun perusteella molemmat ovat luultavsti koiraita.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Jos aiot viljellä noita kirjoahvenia, niin voisinko sitten ostaa niitä?

Niin asut Lahdessa vai? Missä päin siellä?

EDIT: Grrr... Ne isot kirjaimet /sam
aku
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 16:56, 18.10.2001
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja aku »

Empä tiedä viljelenkö niitä sillä se toinenkin on koiras enkä aio hankkia naarasta sillä nämä ovat minun mielestä tylsiä kaloja. Tai no voihan jotkut näistä pitääkin.

Halpaa ja huonoa
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Haluatko myydä ne mulle vaikka?
aku
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 16:56, 18.10.2001
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja aku »

No en minä mistään myymisestä puhunut. Hyvänä koristeena toimii vaikka suurimman osan ajasta lötköttelee paikoillaa ja on hauska seurata isomman töyhtiksen reviirikamppailuja muita kirjoahvenia vastaan. Töyhtökääpiöllä on minun mielestä apistogrammojen isoin suu
vai mitä?


Halpaa ja huonoa
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

No en minä mistään myymisestä puhunut. Hyvänä koristeena toimii vaikka suurimman osan ajasta lötköttelee paikoillaa ja on hauska seurata isomman töyhtiksen reviirikamppailuja muita kirjoahvenia vastaan. Töyhtökääpiöllä on minun mielestä apistogrammojen isoin suu
vai mitä?


Ok, ajattelin vain ostaa, jos olisit halunnut myydä.
Enpä oikein tiedä, että onko niillä isoin suu.
kultis
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 17:07, 11.10.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kultis »

Töyhtökääpiöllä on minun mielestä apistogrammojen isoin suu
vai mitä?
Mä oon huomannu saman, mun töhtökoiraalla on aivan valtava suu, niin iso et ihmettelen, ettei neontetroista pienemmät oo jo kadonnu ! Välil se aukoo muuten vaan päätään nii paljo, et on kiva sitte kurkkia mitä sen suusta löytyy..
aku
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 16:56, 18.10.2001
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja aku »

Harmi kun ei ole kuvaa omasta töyhtis uroksesta ja sen ''junatunnelista'' Heh heh...

tiedolla kerätään tyhmyyttä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”