530 litraiseen sisäsuodatin

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

530 litraiseen sisäsuodatin

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Vettä putsaavat tällä hetkellä Eheimin 2128 ja 2028 ulkosuodattimet, mutta akvaariossa lilluu silti hieman kaikenlaista roskaa, joten sisäsuodatin mekaaniseksi puhdistajaksi olisi haussa. Eheimin mallia olen ajatellut, Kauppias suositteli ...2048(600 l/h?), mutta olen myös miettinyt tuota 2252-mallia (1200 l/h). Tuleeko liikaa pyöritystä jos ostan isomman?
Akvaarioon mahdollisesti tulossa rihmakalojakin.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ota vaan 2252. Virtausta voit hillitä suihkuputkella tai parilla jos tarvetta on.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Jep. Minusta tuo hoitaa hyvin tehtäväänsä ja juuri suihkuputket tmv. pienentään virtausta.
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Isompi siis parempi, eli 2252 tulee. Kiitos vastauksista.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Minä olisin tarjonnut noin isoon altaaseen Fluval 4:sta, mutta ei tuo Eheim-hörpötinkään huono ole ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Lisa kirjoitti:Minä olisin tarjonnut noin isoon altaaseen Fluval 4:sta, mutta ei tuo Eheim-hörpötinkään huono ole ;)
Eheimin mallit ovat aina luotettavasti toimineet minulla, niin jotenkin olen jämähtänyt niihin; jos se toimii, miksi vaihtaa se...
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Reetu kirjoitti: Eheimin mallit ovat aina luotettavasti toimineet minulla, niin jotenkin olen jämähtänyt niihin; jos se toimii, miksi vaihtaa se...
Itsekin suosin Eheimia, mutta olen kuitenkin pitänyt silmät korvat auki muillekin merkeille. Esimerkiksi taannoin käyty keskustelu Sacemista sai jakamaan pisteitä myös saapasmaan suuntaan :)

Mutta tosiaan Fluval 4 oli vain ehdotus, ei mikään "vaihtopakotus" [;)]
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Juu, ehdotuksia otan aina kiitollisena vastaan, jos vaikka oma maailman katsomus vähän laajentuisi. Elämää on siis Eheimin ulkopuolellakin [;)] .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”