Taas kysymyksiä 133 l kalastosta..

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Raita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 132
Liittynyt: 10:44, 18.08.2002

Taas kysymyksiä 133 l kalastosta..

Viesti Kirjoittaja Raita »

Eli taas pitää kysellä tuosta mun 133 litraisen kalastosta, kun en millään osaa päättää ja sitten en haluaisin sitä vahingossa täyteen tunkeakkaan :)

Eli pytty on tuon 133 l. Lämpö n.25 astetta ja pH n.7.
Kalastona tällähetkellä:

2 x Hunajarihmaa
3 x(tul.7 lisää) Kääpiösuppusuuta
3 x Piikkisilmää
2 x Nuolimonnia

Nyt halausin kalastoon lisäksi parven Naamiomonnisia (C.atropersonatus) ja pari kappaletta Pit bull/katinkulta plekoja (LDA -025)..

Nuolimonneja en halua lisää, koska lämpötilaa olisi tarkoitus ihan pikkuisen nostaa(n.26 astetta)
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

26 asteeseen? Jäin miettimään tuota naamiomonnisen lämpötilavaatimusta. Monissa lähteissä (kuten http://www.planetcatfish.com ja http://www.fishbase.org ) olen havainnut ylimmäksi lämpötilaksi 24 astetta.

Osaisikohan joku monnitietäväisempi sanoa, voiko naamioveijareita laittaa 26 asteeseen?

Muuten kyllä Raita-nimimerkin akvaariosuunnitelmat kuulostavat mukavilta. Eiköhän tuonne pari "pitbullia" ja monnisparvi mahdu :) Mutta luopuisin kyllä nuolimonneista sen lämpötilan nostoaikeen takia.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Raita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 132
Liittynyt: 10:44, 18.08.2002

Viesti Kirjoittaja Raita »

Jaah..

No, taidan pitää sitten sen lämmön tuossa 25 asteessa, niin menevät kaikki kalat sitten siinä..Itse olen kyllä katsellut joistakin lähteistä, että naamiomonninen menisi 24-26 asteisessa vedessä. Tiedä häntä..

Kuitenkin tuo veden lämpö on n.25, eli ehkä välillä(yöllä) hieman vähemmän..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”