Kokemuksia DSB:stä?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Pöh (Taas ;))

Oonko mä ainoo kuka on vääränalan firmassa töissä?!
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Mikkokoo:

Minkälaista sulla on pohja siitä kohtaa missä korallimurska ja hieno hiekka kohtaa?

Eli mietin sitä, että kannattaako murskaan sotkea hienoahiekkaa vai ei?
Vai ottaako vain suosiolla murskan pois.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Minkälaista sulla on pohja siitä kohtaa missä korallimurska ja hieno hiekka kohtaa?

Eli mietin sitä, että kannattaako murskaan sotkea hienoahiekkaa vai ei?
Vai ottaako vain suosiolla murskan pois.
Luulen että se että karkea murska on huono pohjan materiaali (verrattuna tarpeeksi hienoon hiekkaan) johtuu siitä ettei pohjalle muodostu anaerobisia olosuhteita. Näin ravinteiden paikallinen hajotusprosessi ei mene loppuun asti. Kohdat joissa mulla on vain vähän (sanotaan nyt 1cm) murskaa paksun (+10cm) hiekkakerroksen päällä on ok. Heti jos murskaa on enemmän, näyttää huonommalta.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Nyt sitten kuitenkin näyttää ilmeisesti siltä, että Siniriuttaan ei ihan hienoa hiekkaa tuu... tai en muista nyt enää mitä se Kimi eilen sano... ihan sekas ku on kipee ;)

Ealex, sä vissiin ostit ihan muista kaupoista hiekkas?
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

amon kirjoitti:Nyt sitten kuitenkin näyttää ilmeisesti siltä, että Siniriuttaan ei ihan hienoa hiekkaa tuu...
Jos ei tule Kimille niin tilaa Saksasta, minulle tuli 4 päivässä kotiovelle kannettuna, hinta tosin oli rahteineen 80 euroa 25 kg, on kyllä tosi hienoa hiekkaa.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

rambi kirjoitti:Jos ei tule Kimille niin tilaa Saksasta, minulle tuli 4 päivässä kotiovelle kannettuna, hinta tosin oli rahteineen 80 euroa 25 kg, on kyllä tosi hienoa hiekkaa.
Ilmeisesti tilasit aquaristic.netista tavallisella postilla? Tilasitko "Sea bottom very fine 25 kg"? Kaikki minun tilaukset ovat kestänet reilusti yli kuukauden :?. Ajattelin kysellä sieltä halvempaa rahtia hiekalle, jos tilaisi isompi määrä, tai noutomahdollisuutta, jos kuljetukset hoitaa itse jonkun kuljetusfirman kautta.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

ealex kirjoitti:
Ilmeisesti tilasit aquaristic.netista tavallisella postilla? Tilasitko "Sea bottom very fine 25 kg"? Kaikki minun tilaukset ovat kestänet reilusti yli kuukauden :?. Ajattelin kysellä sieltä halvempaa rahtia hiekalle, jos tilaisi isompi määrä, tai noutomahdollisuutta, jos kuljetukset hoitaa itse jonkun kuljetusfirman kautta.
Kyllä tilasin siitä aquaristic.netistä, maksoin visalla, tilauksen jätin perjantaina illalla ja tiistaina tuli postia että on lähetetty, perjantaina aamulla oli säkki kotiovella, eli paketti oli matkalla 4 päivää ja viikko meni siitä päivästä kun tilauksen lähetin.
Hiekka oli Sea bottom very fine.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

ealex kirjoitti:
rambi kirjoitti:Jos ei tule Kimille niin tilaa Saksasta, minulle tuli 4 päivässä kotiovelle kannettuna, hinta tosin oli rahteineen 80 euroa 25 kg, on kyllä tosi hienoa hiekkaa.
Ilmeisesti tilasit aquaristic.netista tavallisella postilla? Tilasitko "Sea bottom very fine 25 kg"? Kaikki minun tilaukset ovat kestänet reilusti yli kuukauden :?. Ajattelin kysellä sieltä halvempaa rahtia hiekalle, jos tilaisi isompi määrä, tai noutomahdollisuutta, jos kuljetukset hoitaa itse jonkun kuljetusfirman kautta.
Ealex, oot siis vielä tilaamassa hiekkaa?
Jos tuntuu, että isommasta määrästä olisi apua, voisin lähteä mukaan.
Todennäköisesti voisin haluta sitä jonku 50kg...
Aquaristic:netissä tilauksen perushintahan on niin pieni, että kimppa ei sinällänsä kummemmin vaikuta...

Jos jollain muulla syndeemillä tilaat ja se tulee johonkin päin helsinkiä, voin vaikka napata sen mukaan ja tulla sinne pohjoseen jakamaan sen. (ja 10 kg tarkka vaakakin löytyy ;)
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

rambi kirjoitti:
amon kirjoitti:Nyt sitten kuitenkin näyttää ilmeisesti siltä, että Siniriuttaan ei ihan hienoa hiekkaa tuu...
Jos ei tule Kimille niin tilaa Saksasta, minulle tuli 4 päivässä kotiovelle kannettuna, hinta tosin oli rahteineen 80 euroa 25 kg, on kyllä tosi hienoa hiekkaa.
Voisin melkein tulla esim. joskus ensiviikolla morjenstamaan ja kattomaan minkälaista toi hiekkakin on, jos vain sopii?
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

amon kirjoitti:

Voisin melkein tulla esim. joskus ensiviikolla morjenstamaan ja kattomaan minkälaista toi hiekkakin on, jos vain sopii?
Kyllä se sopii, joudumme käyttää lapiota että saamme sen levän pois pohjasta ja hiekan näkyviin [;)] .

Katselin äsken aquaristikshop.com postikuluja niin 27 kg paketti oli jotain 16 euroa ja jos visalla maksaa niin ei tule kai muita kuluja, melkein 3 kertaa halvempi kun siitä mistä tilasin hiekan, vaikka siellä ei sitä hienoa hiekkaa myynnissä ole niin kannattaa lähettä sähköpostilla kysely sinne että saisivatko semmoista hiekkaa jostain ja paljonko on hinta, jos lasketaan aquaristic.net hinnan mukaan niin 25 kg säkki kuljetettuna tänne maksaisi noin 60 euroa, eli säästöä 20.- per säkki.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

amon kirjoitti:Ealex, sä vissiin ostit ihan muista kaupoista hiekkas?
Taisin osta kaikki Suomen viimeiset korallihiekathiekat eri kaupoista [;)], Kimiltäkin viimeiset 40 kg.
amon kirjoitti:Ealex, oot siis vielä tilaamassa hiekkaa?
Jos tuntuu, että isommasta määrästä olisi apua, voisin lähteä mukaan.
Todennäköisesti voisin haluta sitä jonku 50kg...
Pitäisi saada vähän hiekka lisää, ehkä 50kg. Täytyy tiedustella halvempaa rahtia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”