Tasolasin hinta

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
simppu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 10:09, 19.10.2001
Paikkakunta: Kokkola

Tasolasin hinta

Viesti Kirjoittaja simppu »

Ajattelinpa kysellä lasin hintaa eripuolella suomea kun olen ajatellut itse altaan rakentaa. Täällä Oulussa hinnat menee suunnilleen näin:
6 mm 65.80 €/m2
8 mm 91,30 €/m2
10 mm 152,40 €/m2
12 mm 195,80 €/m2

Hinnat siis leikattuna määrämittaan, ei hiontaa.

Mites muualla suomea ? Täytyykö lähteä kauemmas kalaan ?

Ala-allas muuten jo tehty. :D
proto
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 17:16, 18.02.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja proto »

Jyväskylässä maksoi 6 mm lasi n. 32 euroa/m2. Tästä on kuitenkin yli 1.5 vuotta joten en tiedä onko hinta muuttunut. Aika yllättävää että soiteltua lasiliikkeitä läpi halvin paikka oli akvaarioliike.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

Ohjehinta 12 mm lasille taita olla Tampereella 90 €/m2. Tietenkin jos ostat pieniä lasipaloja niin tulee paljon kalleimmaksi, mutta jos ostat ison akvaarion lasit niin halvemmalla pitäisi saada kuin 90 €/m2.
simppu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 10:09, 19.10.2001
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja simppu »

ealex kirjoitti:Ohjehinta 12 mm lasille taita olla Tampereella 90 €/m2. Tietenkin jos ostat pieniä lasipaloja niin tulee paljon kalleimmaksi, mutta jos ostat ison akvaarion lasit niin halvemmalla pitäisi saada kuin 90 €/m2.
100 euron/neliö hintaerolla ajelee jo mukavasti muutaman kerran Tre:lle. :D Mistä kaupasta tuo 90 €/m2 ? Onko hinta valmiiksi leikattuna vai pitääkö itse leikata palat ?
Ville V
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 08:24, 15.11.2001
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ville V »

simppu kirjoitti:
ealex kirjoitti:Ohjehinta 12 mm lasille taita olla Tampereella 90 €/m2. Tietenkin jos ostat pieniä lasipaloja niin tulee paljon kalleimmaksi, mutta jos ostat ison akvaarion lasit niin halvemmalla pitäisi saada kuin 90 €/m2.
100 euron/neliö hintaerolla ajelee jo mukavasti muutaman kerran Tre:lle. :D Mistä kaupasta tuo 90 €/m2 ? Onko hinta valmiiksi leikattuna vai pitääkö itse leikata palat ?
JKL:n akvaarioseura haki kerran 12mm lasia Tampereelta(en enää muista liikettä, kun siitä on n. 2vuotta) hintaan 122mk/m2. Tuon hinnan edellytyksenä oli ottaa lasia min. 18m2. No sitä taisi tarttua mukaan muistaakseni 36m2. Lasit oli valmiiksi leikattu.
Yleensä jo 10mm lasi on valmiiksi leikattua, koska sitä ei enää tavallisella lasiveitsellä voi leikata(riippuu tietysti lasin kovuudesta).

T:Ville
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

simppu kirjoitti:100 euron/neliö hintaerolla ajelee jo mukavasti muutaman kerran Tre:lle. :D Mistä kaupasta tuo 90 €/m2 ? Onko hinta valmiiksi leikattuna vai pitääkö itse leikata palat ?
Hinta on valmiiksi leikattuna, tähän hintaan pitäisi saada ainakin AkiLasista Ritalasista ja Pispalasista.
simppu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 10:09, 19.10.2001
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja simppu »

Paljonko olette pulittanut lasin porauksesta ? Oulussa 25-35 juuroa/reikä. Itse en uskalla lähteä poraamaa, koska todennäköisesti yhdesta lasin palasesta tulee kaksi. :(
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 00:02, 07.01.2002
Paikkakunta: Oulu / Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

Jos Oulun alueella haluaa halvempaa lasia, kannattaa soitella Oulun Lasipalveluun. Numeroa en muista, mutta kun soitin Lasi Lipposelle ja annoin altaan mitat (90x40x30 kahdella väliseinällä ilman kansilaseja, pohja 6mm, sivut 4mm) ja hinta Lipposelta oli yli 80e, kun Oulun lasipalvelu tarjosi tätä hintaan 38e.

-Sale
Miksi Tiku ja Taku ei ole enää kavereita? No ku Taku kaivoi Tikulla pyllyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”