Ulkosuodattimen putkien siivous?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rocket
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 13:09, 03.10.2001
Paikkakunta: Oulu

Ulkosuodattimen putkien siivous?

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Oliskos kellään hyvää niksiä ulkosuodattimen putkien puhdistamiseen? Meinaavat kerätä sisäseinämiin levää ym. kökköä.

kiitos jo etukäteen.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Joku väitti joskus että sukkahousut kelpaavat hyvin tuohon. Naru putken läpi, päähän sidotaan "sukkahousutuppo" jota vedetään putken läpi. En tiedä miten toimii mutta tarkoitus olisi kokeilla ensi viikolla kun ulkopömpeli pitäisi putsata.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
KAri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 00:52, 30.12.2001
Paikkakunta: Tampere / TAS

Viesti Kirjoittaja KAri »

/sam kirjoitti:Joku väitti joskus että sukkahousut kelpaavat hyvin tuohon. Naru putken läpi, päähän sidotaan "sukkahousutuppo" jota vedetään putken läpi. En tiedä miten toimii mutta tarkoitus olisi kokeilla ensi viikolla kun ulkopömpeli pitäisi putsata.
Tuo olikin uusi Niksi-Pirkka :)

Ulkosuodattimien letkuja varten on saatavilla sellaisia pulloharjoja, jotka ovat pitkän muovivaijerin päässä. Niillä voi vetää harjaa putken läpi.
Mulla tuli harja Eheimin paketin mukana, saanee myös ostettua erillään :D

-KAri-
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

No, itse kun olen putsannut esim. niitä muovisia putkia (ulostulo, imu), jota eivät ole suoria eikä sitten pulloharjasta ole iloa, niin olen laittanut tupon vanua, narun solminut ympärille ja vedellyt sitä edes takas siellä kappaleen sisällä. Puhdasta tulee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”